6 van de 92
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 november 2010 07:57 PM
  [ # 76 ]

Ik vind het lijstje niet eens zo schokkend, Gert.

En een hoop dingen kun je zelf wel aanpakken. (desnoods met een beetje hulp Wink)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 november 2010 08:48 PM
  [ # 78 ]

Als ik de berichten allemaal lees, is het goed zelf te doen met hulp van medeforumers Very Happy ..
Een aanbod die ik zeker niet weiger!

Maar goed, ik zit nu hardop te denken om alleen de Hydraulische leiding, en distributieriem (Waterpomp, spanrollen V-Snaar ectr) te laten doen. Goed idee?
En de rest zelf aan te pakken met hulp want ik geef toe, ik moet het nog leren sleutelen..
Een nadeel ik heb géén sleutelruimte, daar moet ik eerst opgelost worden anders wordt het moeilijk?

Ik denk er nog over na.. (vanavond weinig tijd om op het forum te zijn voor antwoorden)

Wordt vervolgt..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 17 november 2010 04:53 PM
  [ # 79 ]

Je kan eens remmenreiniger spuiten in je koppeling, beetje de olie wegspoelen. Wie weet valt het mee met de koppeling.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 november 2010 05:05 PM
  [ # 80 ]

Ik zou een weekend mijn garage vrij kunnen maken. Mits er dan binnen normale tijden gewerkt wordt, dus niet meer na 2100 en niet voor 0800. Wink
Hij kan alleen niet blijven staan.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 november 2010 06:50 PM
  [ # 81 ]

Okey, dat is een erg mooi aanbod Wouter, maar misschien is het niet nodig.

Ik heb toestemming gekregen om in het weekend (Zaterdag na 17:00, zondag de hele dag) te sleutelen bij een bedrijf van een familielid. Daar kan ik gebruik maken van de kolombrug en het gereedschap, nadeel is dat de Digit na het weekend weer eruit moet..

Ik denk dat ik na het weekend een besluit ga nemen, ik wil nog wat dingetjes uitzoeken..

Wordt vervolgt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 november 2010 08:15 PM
  [ # 82 ]

Zoals de titel al zegt komt de Digit weer de stalling in zonder reparatie aan de hydraulich.. hmz
Dus het is niet doorgegaan, om bij Renard de hydraulich en de distributie te laten doen.


Nu kan ik aan gecoate hydrauliche leidingwerk komen uit een BX type 3 1.9D.. Is dit wijs om deze leidingwerk eronder te monteren? Of moet ik verder kijken naar een adres waar men nieuwe leidingwerk kan maken/monteren?

Wordt vervolgt! (Met andere woorden de Digit gaat zeker niet weg!)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2010 08:22 PM
  [ # 83 ]

Waarom is het niet bij Renard gelukt??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 november 2010 08:36 PM
  [ # 84 ]

Je hebt een pbt’je Waterman.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 30 november 2010 08:38 PM
  [ # 85 ]

Balen Gert, echt balen. Mocht je de reden willen openbaren dan lezen we het wel.
Succes met het vervolg.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 november 2010 09:04 PM
  [ # 86 ]

Dat leidingwerk zou dan van een BX van mij komen. Ik ga sowieso dit weekend kijken of het onder de auto er ook nog allemaal goed uit ziet. Laat mijn punt in ieder geval duidelijk zijn: nieuw is natuurlijk altijd beter, maar als de kosten te hoog oplopen dat de BX daardoor weg moet, dan kan je ook kiezen voor andere opties. Onder mijn break zit ook gecoat leidingwerk en dat ziet er nog als nieuw uit. De vraag is alleen wat er gebeurt met de coasting als je de leidingen veel gaat buigen?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 november 2010 09:13 PM
  [ # 87 ]

Kies voor het uitstekende materiaal “CuNiFer” dat is een kopernikkel-ferro legering die praktisch niet roest.

Onder mijn BX zaten die leidingen ook.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 november 2010 09:16 PM
  [ # 88 ]

Dat zijn dit soort leidingen zeker: http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Onderhoud-4b.html

(Foto van de site van R. Tiemersma)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 november 2010 09:30 PM
  [ # 89 ]

Dat lijkt mij inderdaad CuNiFer…

Het komt uit de zeevaart, lekker veel zout water dus, als het goed is roest het dan minder hard dan een bx…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 december 2010 08:22 PM
  [ # 90 ]

Ik heb ondertussen Hegru gemailt (Een garagebedrijf in Veldhoven)  en vandaag een mailtje teruggekregen.  De kosten van alle leidingen vervangen van voor naar achter en de achterbrug 400 euro en als ik de distributie ook daar laat doen komt er 125 Euro erbij (volgens de site http://www.Hegru.nl)!

Dat lijk mij een mooi prijsopgave Very Happy !, Dus ik ga eens kijken of ik een leuke afspraak kan maken aldaar..

Profiel  
 
 
6 van de 92
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook