Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:Lekker bezig!
En is het geen idee om het triplex of multiplex aan beide kanten te voorzien van een laagje HPL?
Ik ben bang dat het plex alleen in die dikte niet sterk genoeg om straks het deurpaneel weer heelhuids te kunnen demonteren.Aan beide kanten een laagje HPl van 0.7 mm gelijmd met de juiste lijm doet een hele hoop voor de stevigheid.
Dat wordt dan een hele dure grap ben ik bang Coen..
Ik zat nog aan te denken aan die enne tip van Bas over de waterdichte MDF.. allen die dikte begint pas bij 9mm dacht ik zo…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Timo1990 schreef:Ik ben met mijn eerste BX ook bezig geweest de BX wat stiller te krijgen d.m.v. isolatiefolie op de deuren. Maar alleen dat folie helpt in elk geval niks.
Ik maak straks anders wel even een geluidsisolatie-verbeter-topic o.i.d. aan in het BX gedeelte. Volgens mij zijn er best wat mensen in het verleden of nu ermee bezig. Ook ik zou m’n BX wel wat stiller willen hebben, dan staan alle tips in één topic.
———————————-
Hoe zat het nou eigenlijk met je ruitenwissermotor Gert? Hadden ze nou alleen de wisser verkeerd terug gedaan (aan de verkeerde kant), of echt de motor inwendig aangepast?
Ik denk echt ergens een stangtje verkeerd teruggezet Timo.. Ik ga er nog voor terug..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Blijft de extra isolatie alleen bij de deuren of ga je de vloer ook doen?
Misschien de kofferbak ook niet vergeten, daar komt ook aardig wat herrie uit
Nee alleen de deuren Arjan…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
GWHENDRIKS2 schreef:Ik denk echt ergens een stangtje verkeerd teruggezet Timo.. Ik ga er nog voor terug..
Maar je hebt al wel gekeken hoe die wist? Nu dus rechtsom i.p.v. linksom? (Of hij wist nu de halve motorkap )
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
GWHENDRIKS2 schreef:BasisBIX schreef:Lekker bezig!
En is het geen idee om het triplex of multiplex aan beide kanten te voorzien van een laagje HPL?
Ik ben bang dat het plex alleen in die dikte niet sterk genoeg om straks het deurpaneel weer heelhuids te kunnen demonteren.Aan beide kanten een laagje HPl van 0.7 mm gelijmd met de juiste lijm doet een hele hoop voor de stevigheid.
Dat wordt dan een hele dure grap ben ik bang Coen..
Ik zat nog aan te denken aan die enne tip van Bas over de waterdichte MDF.. allen die dikte begint pas bij 9mm dacht ik zo…
Nee joh, gewoon her en der rondvragen voor wat reststukken.
De kleur en het motief doen er toch niet toe.
En anders heb ik nog wel een paar m2 wit liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vandaag eens een nieuwe deurpaneel gemaakt:
Materiaal is 3mm MDF/hardboard? Triplex, zou door het schuren te slap worden…..
-Via de ouwe deurpaneel kun je het makkelijk de lijnen overnemen op het nieuwe materiaal:
- Via de ouwe deurpaneel kun je de nieuwe gaten boren het het nieuwe matariaal:
-Met de de decoupeerzaag, zag je het paneel uit:
-En met deze speeltje schuur je het paneel naar het gewenste dikte:
-Ik heb hem nog wat dunner geschuurd, zodat de pinnen wat makkelijker erin gaan. En omdat ik het nog in de grondverf heb gezet:
Ook nog effe een nieuwe elastiek in de stoffen deurpaneel gedaan:
-Doormiddel van een ijzerdraadje het nieuwe elastiek doorgevoerd.
-Je ziet dat het ouwe elastiek (witte) erg kort is naar mijn idee, waardoor het paneel gescheurd is (vochtig geweest?)?
-Ik ga proberen het constructief anders te maken waardoor het paneel heel blijft.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er goed uit, je zou bijna de andere 3 panelen ook doen
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja, het is een ricico of je de bekleding heel los krijgt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Respect hoor, ik was op zoek gegaan naar een ander deurpaneel, maar dit geeft natuurlijk wel meer voldoening
Wow heb je netjes gedaan! Die machine waarmee je het paneel op dikte gemaakt heb, is dat een vandiktebank?
Ik weet niet hoe lang je er mee bezig bent geweest, anders had ik ze allemaal gedaan, je bent nu toch bezig haha!
Respect!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Breedbandschuurmachine.. Is het..
Ik wacht gewoon af tot de volgende deurpaneel aan vervanging toe is. Het blijft riscico als het stoffendeurpaneel scheurd..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Afgelopen week bezig gehouden met het afstellen van de ruiten.. Deze konden beter afgesteld worden, dus dat heb ik maar gedaan…..
-Door de jaren heen is er veel spelling op het ruitenmechanisme gekomen, waardoor de ruiten niet meer netjes in de sponningen lopen:
-Door de moeren los te draaien van het mechanisme, kun je het raam bewegen:
-Je merkt dat de mechanisme lager/hoger moet dan de houdige afstelling wilt, zodra je de raam in de sponning duwt.
Men boort dan een gaatje lager dan oorsponkelijk de bedoeling was.. Of je maakt de afstelgleuf groter:
- Boel vast zetten en de raam volgt de sponning mooi:
Let wel op! Je moet het zo afstellen dat de raam sluit, niet dat het nét niet meer dicht gaat. Dan moet je de middenweg vinden…
Wel handig deze tip, maarja wat verwacht je als de Bx bij Glasgarage staat…
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi werk weer Gert! De Karakterbak is echt op de goede weg nu zo te zien
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Als je aan dat soort details al aandacht gaat geven… Super! Zolang mijn ramen niet al te vaak uit de sponningen springen vind ik het al goed.
Inventief!
Maar was dat echt zo hard nodig?
De ramen sloten toch gewoon goed?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90