60 van de 92
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 januari 2013 12:56 AM
  [ # 886 ]
BasisBIX schreef:

Lekker bezig!

En is het geen idee om het triplex of multiplex aan beide kanten te voorzien van een laagje HPL?
Ik ben bang dat het plex alleen in die dikte niet sterk genoeg om straks het deurpaneel weer heelhuids te kunnen demonteren.

Aan beide kanten een laagje HPl van 0.7 mm gelijmd met de juiste lijm doet een hele hoop voor de stevigheid. Wink

Dat wordt dan een hele dure grap ben ik bang Coen..

Ik zat nog aan te denken aan die enne tip van Bas over de waterdichte MDF.. allen die dikte begint pas bij 9mm dacht ik zo…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 januari 2013 12:58 AM
  [ # 887 ]
Timo1990 schreef:

Ik ben met mijn eerste BX ook bezig geweest de BX wat stiller te krijgen d.m.v. isolatiefolie op de deuren. Maar alleen dat folie helpt in elk geval niks.

Ik maak straks anders wel even een geluidsisolatie-verbeter-topic o.i.d. aan in het BX gedeelte. Volgens mij zijn er best wat mensen in het verleden of nu ermee bezig. Ook ik zou m’n BX wel wat stiller willen hebben, dan staan alle tips in één topic.

———————————-

Hoe zat het nou eigenlijk met je ruitenwissermotor Gert? Hadden ze nou alleen de wisser verkeerd terug gedaan (aan de verkeerde kant), of echt de motor inwendig aangepast? question

Ik denk echt ergens een stangtje verkeerd teruggezet Timo.. Ik ga er nog voor terug..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 januari 2013 12:59 AM
  [ # 888 ]
Arjan Verkade schreef:

Blijft de extra isolatie alleen bij de deuren of ga je de vloer ook doen?

Misschien de kofferbak ook niet vergeten, daar komt ook aardig wat herrie uit Wink


Nee alleen de deuren Arjan…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 januari 2013 09:52 AM
  [ # 889 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Ik denk echt ergens een stangtje verkeerd teruggezet Timo.. Ik ga er nog voor terug..

Maar je hebt al wel gekeken hoe die wist? Nu dus rechtsom i.p.v. linksom? (Of hij wist nu de halve motorkap Laughing )

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 januari 2013 04:21 PM
  [ # 890 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
BasisBIX schreef:

Lekker bezig!

En is het geen idee om het triplex of multiplex aan beide kanten te voorzien van een laagje HPL?
Ik ben bang dat het plex alleen in die dikte niet sterk genoeg om straks het deurpaneel weer heelhuids te kunnen demonteren.

Aan beide kanten een laagje HPl van 0.7 mm gelijmd met de juiste lijm doet een hele hoop voor de stevigheid. Wink

Dat wordt dan een hele dure grap ben ik bang Coen..

Ik zat nog aan te denken aan die enne tip van Bas over de waterdichte MDF.. allen die dikte begint pas bij 9mm dacht ik zo…

Nee joh, gewoon her en der rondvragen voor wat reststukken.
De kleur en het motief doen er toch niet toe. Wink

En anders heb ik nog wel een paar m2 wit liggen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 januari 2013 11:08 PM
  [ # 891 ]

Zo vandaag eens een nieuwe deurpaneel gemaakt:


Materiaal is 3mm MDF/hardboard? Triplex, zou door het schuren te slap worden…..

 

-Via de ouwe deurpaneel kun je het makkelijk de lijnen overnemen op het nieuwe materiaal:



- Via de ouwe deurpaneel kun je de nieuwe gaten boren het het nieuwe matariaal:


-Met de de decoupeerzaag, zag je het paneel uit:


-En met deze speeltje schuur je het paneel naar het gewenste dikte:


-Ik heb hem nog wat dunner geschuurd, zodat de pinnen wat makkelijker erin gaan. En omdat ik het nog in de grondverf heb gezet:


 


Ook nog effe een nieuwe elastiek in de stoffen deurpaneel gedaan:


-Doormiddel van een ijzerdraadje het nieuwe elastiek doorgevoerd.
-Je ziet dat het ouwe elastiek (witte) erg kort is naar mijn idee, waardoor het paneel gescheurd is (vochtig geweest?)?
-Ik ga proberen het constructief anders te maken waardoor het paneel heel blijft.

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2013 11:14 PM
  [ # 892 ]

Ziet er goed uit, je zou bijna de andere 3 panelen ook doen Laughing

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 januari 2013 11:17 PM
  [ # 893 ]

Tja, het is een ricico of je de bekleding heel los krijgt..

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 22 januari 2013 11:17 PM
  [ # 894 ]

Respect hoor, ik was op zoek gegaan naar een ander deurpaneel, maar dit geeft natuurlijk wel meer voldoening Smile  very good

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 22 januari 2013 11:32 PM
  [ # 895 ]

Wow heb je netjes gedaan! Die machine waarmee je het paneel op dikte gemaakt heb, is dat een vandiktebank?
Ik weet niet hoe lang je er mee bezig bent geweest, anders had ik ze allemaal gedaan, je bent nu toch bezig haha!
Respect!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 januari 2013 11:41 PM
  [ # 896 ]

Breedbandschuurmachine.. Is het..

Ik wacht gewoon af tot de volgende deurpaneel aan vervanging toe is. Het blijft riscico als het stoffendeurpaneel scheurd..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 januari 2013 09:55 PM
  [ # 897 ]

Afgelopen week bezig gehouden met het afstellen van de ruiten.. Deze konden beter afgesteld worden, dus dat heb ik maar gedaan…..

-Door de jaren heen is er veel spelling op het ruitenmechanisme gekomen, waardoor de ruiten niet meer netjes in de sponningen lopen:



-Door de moeren los te draaien van het mechanisme, kun je het raam bewegen:



-Je merkt dat de mechanisme lager/hoger moet dan de houdige afstelling wilt, zodra je de raam in de sponning duwt.

Men boort dan een gaatje lager dan oorsponkelijk de bedoeling was.. Of je maakt de afstelgleuf groter:


- Boel vast zetten en de raam volgt de sponning mooi:


Let wel op! Je moet het zo afstellen dat de raam sluit, niet dat het nét niet meer dicht gaat. Dan moet je de middenweg vinden…

 

Wel handig deze tip, maarja wat verwacht je als de Bx bij Glasgarage staat… Laughing

 

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 januari 2013 10:01 PM
  [ # 898 ]

Mooi werk weer Gert! De Karakterbak is echt op de goede weg nu zo te zien Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 27 januari 2013 11:32 PM
  [ # 899 ]

Als je aan dat soort details al aandacht gaat geven… Super! Zolang mijn ramen niet al te vaak uit de sponningen springen vind ik het al goed. Razz

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 januari 2013 11:55 PM
  [ # 900 ]

Inventief!  Wink

Maar was dat echt zo hard nodig?
De ramen sloten toch gewoon goed?

Profiel  
 
 
60 van de 92
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook