beste lotgenoten, ik heb een citroen crt benzine van 1996 die ik terug aan het herstellen ben van voor tot achter.
probleem na spoeling van het systeem en vervanging hoofd pomp en stuur cervo dirass alsook alle bollen heb ik de wagen volledig ontlucht dan testrit uitgevoerd en wat bleek na 15km valt de stuurbekrachting volledig uit, vering werkt perfect alsook de remmen zonder probleem,
wat kan hier de oorzaak van zyn,want nu weet ik het even niet meer
groeten jozef
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd
Toch lucht in je stuurcylinder denk ik, beetje gymnastieken al geprobeerd en sturen e.d.?
Of je hebt een goede klont vuil nu in t systeem.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Tussen je HD-pomp en je stuurhuis zit alleen de debietregelaar. Aangezien de rest het wel doet ligt het niet aan de HD-pomp, dus zal je het moeten zoeken in de debietregelaar of het stuurhuis zelf.
Om te beginnen zou ik toch proberen het systeem zo goed mogelijk te ontluchten door veel te sturen, misschien dat er nog een dikke bel in je stuurhuis zit. Gymmen heeft geen zin, want lucht in het veergedeelte beïnvloedt niet je het stuurgedeelte. Als dat niet helpt, zou ik de debietregelaar demonteren en schoonmaken of vervangen door een ander, misschien dat daar iets de doorstroming naar het stuurhuis verhindert. Er is vast nog wel iemand die er een heeft liggen. (Matthijs309?)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
hey matthys hartelyk dank voor het snelle antwoord,ik ga hem noch eens ontluchten en dan maar opnieuw een spoeling geven, ik laat iets weten hoe het verholpen is
groeten jozef
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Een spoeling geven lijkt me niet nodig, want als er een verontreiniging inzit dat de hydrauliek naar je stuurbekrachtiging helemaal tegenhoudt, dan helpt een spoeling niet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
nu het is gelukt, door te ontluchten op alle vier de wielen, lange darmen gebruikt op de vooras en laten lopen in de vooraadbak dan de achterwielen alles ontlucht in de hoogste stand voorraadbak filter opnieuw zuiver gemaakt met wasbenzine en uitgeblazen der zat redelyk wat klieder in de filter, niettegenstaande hy kortgeleden een spoeling heeft gehad.
ik heb toch de indruk dat het cervostuur niet naar behoren werkt, ik verdenk hierby de censor in het stuur, de vraag is alleen waar zit die censor, stuur eraf genomen dan zie ik een grote plastiek ring met vier kabels,dan komt er een kleintje ook in plastiek en verder niets, het is me wel opgevallen dat het stuur geschuurd heeft tegen de kap onder het stuur
ik heb deze wagen 5dagen geleden gekocht maar ken zyn voorschiedenies niet vanaf 1991 tot en met1994 ken ik ze van buiten maar dit vind ik zo raar dat ik de indruk heb dat er onder het stuur iets te kort zit of verkeerd is gemonteerd.
graag raad
Stuurbekrachtiging van een XM is mechanisch, die sensor/sleepringen onder het stuur zijn voor de hydractive vering, radio stuurbediening en airbag.
even ter verduideling, mym 2de wagen die ik aangekocht heb is en xm hydroactive van 1996 crt benzine met verings computer de vraag was 1 hoe ziet die stuur censor eruit en waar in het stuur word hy gemonteerd
of heeft iemand en montage tekening of afbeelding,want ik heb sterk het vermoeden dat er iets degelyk fout zit in de montage van de stuurcensor of het ontbreken hiervan vermits het stuur aansleept tegen de afscherm kap dus de afstand klopt niet,het is wel en orgineel stuur met airbag en met de knoppen voor het aansturen van de radio .
als ik het stuur eraf haal zie een grote plastiek ring die met het stuur meedraaiet, als ik die eruit haal zie ik een kleine plastiek ring met en dikte van circa 1cm , en dat is alles in het boek van haines is over dit onderwerp niets terug te vinden
de grote vraag is nu waarvoor dient die kleine ring en wat ontbreekt in het stuur vermits de afstand niet klopt de wagen heeft geen ongeval gehad
groeten jozef