Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag. Misschien heeft iemand dit al eens gedaan of kan mij hiermee opweg helpen.
Ik heb een Berlingo 1.9D 600 en gebruik deze hoofdzakelijk voor het vervoeren van mijn (reddings)honden.
Nu wil ik graag, i.v.m. de temperatuur, een ventilator inbouwen in de laadruimte. Ik zit te denken aan een elektronische ventilator die aanspringt bij een ingestelde temperatuur. Dit kan ik doen d.m.v. een temperatuurmeter die een stuursignaal kan afgeven bij een min/max temperatuur.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan je mij adviseren in een type ventilator?
Alvat bedankt.
Marcel
Ik had in de Berlingo een afzuiginstallatie voor de honden, deze zuigt de warme lucht af naar buiten. Ik had een 2-standen (+ uiteraard een uit-stand) schakelaar handmatig bediend.
Een blazende ventilator moet je NIET aan beginnen, zeker niet met honden. Je gaat een grote stofwolk creëeren waar jij en de honden niet lekker van gaan ademhalen.
Ik heb voor de mijne 200 euro betaald, dit was incl. installatie en de schotel (6cm) in kleur van de auto gespoten. Heb ik laten doen bij iemand van de politiehondenvereniging in Almere (vlakbij het asiel).
Hey WYD,
heb je enig idee waar is de 12 volt makkelijk weg kan halen? Voordat ik alles sloop heb ik graag een richtlijn.
Alvast bedankt.
Marcel
12 volt moet je bij je stuurkolom weghalen. Je hebt een constante + nodig. Uiteraard de boel met een relais aansturen. De draad is heel makkelijk via de A-stijl bekleding naar achteren te brengen. Schakelaar kun je waarschijnlijk links van je stuur kwijt bij de koplamphoogteverstelling.