Er zijn nog een tweetal dingetjes op electrisch gebied die gedaan moeten worden aan mijn serie 2.
Ten eerste doet de binnenverlichting het meestal niet. Soms echter wel. Hij doet het dan op geen enkele deur. En als hij het wel doet, doet hij het op alle deuren. Het lijkt er op dat het een centrale module is die het veroorzaakt. Weet iemand waar deze zit, of zijn er meer waarschijnlijkere oorzaken aan te wijzen?
Ten tweede doet de aanjager het niet in de hoogste stand. Wel in alle andere standen. Dit lijkt me iets wat veel vaker voor komt. Wie weet het?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Die binnenverlichting: de massa wordt geschakeld bij de deuren, maar dat werkt blijkbaar goed. De 4 draden van die schakelaars komen ergens bij elkaar, en dan kan het probleem tussen dat punt en het lampje zitten. Dan kan het zijn dat de +12 V kant van het lampje een brakke verbinding heeft. Of de lamphouder van het lampje (bajonet?) is niet lekker meer. Maar een “centrale module” zit er niet tussen.
Hoogstwaarschijnlijk dat je binnenverlichting het niet doet vanwege een slechte aarde aansluiting in de lamphouder zelf,ik had hetzelfde probleem.
Lamphouder even loshalen en doormeten,waarschijnlijk heb je het probleem dan te pakken




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als ze cv heeft gaat de binnenverlichting wel degelijk via een module en is het wel iets anders dan vier draadjes bijelkaar
De + Gaat wel via een module en de plip als je die hebt.
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Inderdaad heb ik wel zoiets. De verlichting gaat ook langzaam uit, dat duidt toch op iets electronisch. De plip werkt trouwens niet, zou hier de oorzaak kunnen liggen?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Aha serie 2, dan moet ik eigenlijk m’n mond houden…
Maar ik zou nog steeds naar die lamphouder kijken.
De plip is alleen maar een ontvanger,dus kan volgens mij geen oorzaak zijn.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Klopt de plip is niet de oorzaak kan alleen maar aansturen, maar misschien de schakelaar van de binnen verlichting
die zit er ook nog tussen.
Maar als je de module zoekt die zit onder je asbak even je zijschotje weg en dan moet je de 7 polige stekker hebben,misschien slecht kontakt.(zitten twee modules en een relea )
succes frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dank, ik zal mijn best doen!
Alle electrische mankementen aan de turbo horen tot het verleden. Hij rijdt boven verwachting.
Echter, door het jaargetijde valt me op dat het wel erg koud is in de auto.
De kachelradiator heb ik gecontroleerd, deze is goed. Als je aan de knop van de temperatuur draait gebeurt er niets. Je hoort geen enkel geluid. Dus ook niet van het motortje die de warme lucht door moet laten. Kan iemand me zeggen waar dit motortje van de luchtschuif zit?
En als dit het niet is, waar ik nog meer naar kan kijken?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
zekering
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
cxj schreef:Alle electrische mankementen aan de turbo horen tot het verleden. Hij rijdt boven verwachting.
Dat is leuk ! Ik ben wel heel benieuwd geworden de auto een keer te zien. Wellicht dat de reisgenoten vanaf Frankrijk elkaar binnenkort maar weer ‘ns tegen moeten komen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nemen we dan de Jag of de cx?
Jij de CX voor hier. Ik vertel ergens anders wel wat ik doe. Maarrruuuhhhh, GTI turbo 1 serie 2 ? Volgens mij wordt jouw ‘nieuwe’ aanwinst regulier aangeduid als een tussenserie en anders als serie 1 GTI turbo en niet serie 2. Of hebben we het hier over een ander auto van je ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ah, zo….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl