Mannen, hartelijk dank.
Het lijkt er op dat het motortje aan de linkerkant defect is. kan het kloppen dat deze op circa 6 volt moet werken?
Voorts wil ik een paar lampjes vervangen van de waarschuwingslampjes onderin de cockpit. ik bedoel het rijtje lampjes dat je met het testknopje uitproberen kunt. Moet daarvoor de hele bak uitgebouwd worden.En zijn dit dezelfde lampjes als de verlichting van de tellers?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cxj schreef:zijn dit dezelfde lampjes als de verlichting van de tellers?
Ik neem aan dat je bedoelt: “dezelfde soort lampjes”?
De lampjes van de waarschuwingstekens zijn in elk geval erg minuscuul, 1,2 Watt deze:
Je kunt de fittingen eruit draaien en de lampjes daar dan uittrekken.
Ik meen, dat de tellers verlicht worden door iets grotere lampjes van 3 Watt. Deze hebben ook een ander soort fitting, als ik mij goed herinner.
cxj schreef:Moet daarvoor de hele bak uitgebouwd worden.En zijn dit dezelfde lampjes als de verlichting van de tellers?
Ja, dit is onvermijdelijk, anders kun je er niet bij. Tellerkabel voor het gemak eerst losklikken bij het reserveweiel, dan kun je ‘m achter op de klok lostrekken en ietsje terugduwen richting motorruimte. Let op: Niet geheel door het schutbord naar buiten duwen!
Succes!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het zou zo maar kunnen dat de temperatuursensor (tussen de zonnekleppen) de boosdoener is geweest. Heeft iemand er eentje liggen waar hij of zij de weerstamd van zou willen meten voor mij? De mijne geeft ongeveer 10 kilo-ohm aan bij 20 graden.
Als ik hem doorverbind gaat de klep werken.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Die heb ik wel voor je liggen in Utrecht (moet ik wel ff zoeken). Aangezien ik geen multimeter heb ( ) kan ik ‘m niet voor je doormeten, maar je mag ‘m hebben.
Dan weet je wat je aan sinterklaas moet vragen.
Om te voorkomen dat je voor niets moeite doet, is er misschien iemand die de weerstandwaarde weet?
In ieder geval hartelijk dank voor het aanbod!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
cxj schreef:Voorts wil ik een paar lampjes vervangen van de waarschuwingslampjes onderin de cockpit. ik bedoel het rijtje lampjes dat je met het testknopje uitproberen kunt. Moet daarvoor de hele bak uitgebouwd worden.En zijn dit dezelfde lampjes als de verlichting van de tellers?
“De hele bak uitbouwen” stelt echt helemaal niets voor - dat kan ik zelfs. Zes kruiskopschroefjes los en het deksel gaat van de lunule af. Twee schroefjes los en het tellerblok licht los. Zootje stekkers loshalen (je hoeft niet te onthouden hoe ze zaten, want ze passen maar op één manier weer terug), een massadraadje losschroeven en de snelheidsmeterkabel onder kap loshalen (die is deelbaar - één deel blijft dan aan het tellerblok vastzitten). En terug is weer net zo simpel. Ik heb er hier toevallig eentje helemaal uit elkaar getrokken liggen. En daarin zijn alle lampjes hetzelfde, alleen het laadstroomlampje is groter.
Zoals La Leo zegt - je kunt de tellerkabel ook los van het blok trekken. Zou kunnen dat je dat iets gepruts scheelt met het terugzetten.
Enne - sterkte met je kachel.
De kachel doet het weer.. De Sensor heeft het probleem veroorzaakt. Was wel een hoop zoekwerk maar daar word je nooit dommer van. Ik weet nu hoe het allemaal werkt. Een multimeter en een schema is wel onmisbaar. Iedereen dank voor het meedenken.