Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig! Ik wilde je niet storen tijdens je sleutelwerkzaamheden op Citromobile. Maar dan nu nog even: voor een garbage-racer ziet de bus er knap uit.
Het eerste kampeerweekend zit er weer op. Op een lekkende uitlaat aansluiting ergens onder de auto na, doet de c35 het prima.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Had je anders verwacht? Goeie busjes hoor. En genoeg ruimte onder de auto om dat nog eens op je gemak te bekijken.
De c35 heeft al tijden wat raar rem-gedrag, maar het begint steeds erger te worden.
Wat doet ie: Je stapt in om weg te rijden, start de motor, binnen een paar tellen gaat het druklampje uit en hoor je de drukregelaar afslaan.
Je rijdt weg, remt en dan merk je dat alleen de achterremmen werken. (de kont trekt naar beneden bij remmen) en het druklampje gaat direct aan bij remmen. Je wacht tussen de 10 seconden of soms 5 minuten. en dan hoor je gesis onder het rempadaal en dan werkt alles zoals het moet, gewoon de normale idioot harde citroen remmen(altijd leuk met mensen die het niet kennen). Dan blijft het ook allemaal werken zolang de camper niet langer dan een dag stil staat.
weet misschien iemand de oplossing?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lucht in de remleidingen?
Dan lijkt mij de eerste stap het ontluchten.
Ontluchten van een C35 remsysteem is wel een grappig klusje (lijkt zeker niet op een conventionele remklus)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou ik ook verwachten. Maar hoe komt er lucht in? Hydraulique op peil?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als er ergens lucht in de leidingen binnendringt moet er ook ergens langs een warteltje een spoortje LHM te zien zijn.
Loop de dikke rubberen zuig-pers leidingen van het voorraadvat naar de accumulatorbol en V-V.* ook even na.
Op deze pagina staat keurig beschreven hoe het moet.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203389/
*vice-versa
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
ik denk dat je de bollen moet vervangen 2 of 3 afhankelijk van de uitvoering
aanzuigleiding controleren /vervangen ook het metalen gedeelte !
vervolgens remmen spoelen en ontluchten
verder kan het nog het verdeelblok [verdeling/compensatie tussen voor en achter] zijn
dat is dat 4-kante blok met 5 aansluitingen en een manocontactje
zit zo’n beetje daar waar de koppelingskabel door het schutbord komt
ook het remventiel[dat ding wat je met het rempedaal bediend] kan natuurlijk vervuild/stuk zijn
post anders eens een foto van het schutbord daar waar de meeste lhm boel zit
als er een keer verkeerde olie in heeft gezeten heb je grote kans dat er blubber in het systeem zit
een keertje de boel verversen en filters reinigen en het tankje/voorraadvat kan natuurlijk nooit geen kwaad
ik zou als eerste beginnen met het gangbaar maken van de ontluchtingsnippels op de remtangen
en controleer dan ook even de leidingen, mn achter ,daar waar de metalen leiding door! de chassisbalken
heen gaan
LHM is vervangen(vorig jaar), remleidingen naar achteren zijn ooit al vervangen (koper). voorraadbol op de regelaar onder de auto is vorig jaar ook vervangen.
Het rare is dat wanneer de voorremmen het nog niet doen, en je remt. dan gaat het druklampje branden zonder dat de pomp aan slaat, laat je het padaal los gaat het gelijk weer uit.
Er zit wel een ontluchtingsnippel op 1 van de verdeel blokken.
Foto schutbord:
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst een nieuwe remaccu en ontluchten en dan verder met de tips van Algra.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan ga ik vanavond maar even met de IMAL aan de slag.
Het rare is dat wanneer de voorremmen het nog niet doen, en je remt. dan gaat het druklampje branden zonder dat de pomp aan slaat, laat je het padaal los gaat het gelijk weer uit.
Foto schutbord:
dat is niet raar, daar zorgt nou dat contact dingetje voor , die op dat 4-kante blok zit[met 5 leidingen
die leiding die van links [als je voor de autostaat met je neus naar de lhm boel] komt, met daarachter een ontlucht-nippel, die leiding komt rechtstreeks van de remkrachtverdeler/begrenser achter-as
als de remdruk achter te hoog wordt t.o.v. remdruk-voor , verschuift er in dat 4-kante blok een stift, die vervolgens massa maakt met dat stekkertje boven op [wit met bruin/paarse draad]
en dus lampje aan bij rempedaal bediening
pedaal los en lampje is uit
andersom werkt ie ook, maar dat gebeurt meestal als er een lek optreed in het achterste gedeelte
[is ook een beetje afhankelijk van de uitvoering]
als het goed is , zou je 3 systemen moeten hebben die het lampje laten branden bij een defect [ drukverlies]
1 zoals hierboven uitgelegd , geeft aan dat er een te groot druk verschil / verlies is tijdens het remmen
2 gewone manocontact [lange ding rechts op de foto ] , geeft aan dat er geen/te wienig druk/drukvoorraad is
3 paraplu-peilglas op het voorraadvat, geeft aan dat er niet genoeg lhm is
doet dat “normale manocontact” het eigenlijk wel ????
ik vind het nl vreemd,dat het systeem zo snel op druk zou zijn, na langere tijd stilstand
die 1-plunjer pomp doet er meestal een eeuw over
ik heb zelf alles nieuw op mijn c35 behalve de pomp
duurt toch zeker een 3 a 4 minuten voor de lamp uit is
hadden jullie niet een keer de pompkop/deksel verloren ???
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij is de lamp zo goed als onmiddelijk uit. Ook na een week stilstand. (Hoe het is na een paar maanden weet ik niet - de stallinghouder zet ‘m buiten). Drie tot vier minuten lijkt mij dus wel erg lang - zelfs een GS of een ID zijn tegen die tijd toch al wel op hoogte. De C35 heeft toch een veel kleiner circuit?
Wat is trouwens een IMAL?
slechte pomp dus
IMAL ? = kruipolie toch
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break