En vandaag is de c35 met Alex er in onderweg naar Frankrijk.
Ik kreeg alleen bericht dat de ruitenwisser wel erg zwak is en af en toe geholpen moet worden.
Weet iemand hier toevallig hoe je het makkelijkst bij de draaipunten van het ruitenwisser mechaniek kan om deze te smeren?
Totaal aantal Berichten: 7580
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Om echt bij de motor te kunnen moet je hele dashboard er uit. Maar goed, met wat geklooi kun je er in de buurt komen als je het instrumentenpaneel er uit haalt: paar schroefjes los, stekkers los, snelheidsmeterkabel los halen (gewoon loskoppelen van het meterblok) en je hebt een kijkgat waardoor je met een spuitbusje met een zo’n richt-rietje wel wat kunt doen. De plaat midden bovenop het dashboard lijkt ook kansrijk, maar dat vind ik tegenvallen. Je zit dan in de ventialtiekoker. Ik heb nog niet ontdekt hoe je die gemakkelijk uit de weg trekt.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kan je er via je gedemonteerde dashboardkast ook niet bij?
Ik heb het mechaniek wel gesmeerd via het ventilatie-deksel, met een LANG rietje van bijvoorbeeld een ML fles kom je er nog beter bij.
Ook kun je de ruitenwissers eraf halen, en de borgveer verwijderen, ook nog een onderlegring en dan kun je ook langs de asjes spuiten.
2 jaar later is het hier nog steeds gangbaar.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, via het dashboardkastje onder het dashboard kom je er niet. Via ventilatieklep en via het instrumentenpaneel zijn de enige simpel te bereiken wegen. Buitenlangs langs de asjes is natuurlijk wel een slimme truc.
Totaal aantal Berichten: 15
- C35 Camper 2.0 benzine
Maurice van Mourik schreef:
Ook kun je de ruitenwissers eraf halen, en de borgveer verwijderen, ook nog een onderlegring en dan kun je ook langs de asjes spuiten.
2 jaar later is het hier nog steeds gangbaar.
Goeie tip, dit heeft prima geholpen!
Het heeft een halve fles WD40 gekost maar dan heb je ook wat
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat ga ik dan ook een keer doen - kan nooit kwaad.
Laatste puntjes opgelost en de c35 staat klaar voor de volgende vakantie, zondag de boot op richting engeland, en dan vol gas richting schotland.
Het erge is nog dat jij er omheen hangt met je eigen (veel snellere) auto en je de hele dag gaat irriteren aan de trage c35
Ik denk dat ik iedere dag iets langer slaap en iets vroeger aanwezig ben
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Pas geleden ontdekt dat het uiteindelijk minutenwerk is dat de C35 later aankomt dan een normaal bereden personenauto - tenzij er lange stukken snelweg tussenzitten met een snelheidslimiet boven de 100 km. Pas maar op met dat uitslapen.
Nou, op het stuk zeeland-gouda hebben we al bij ieder tankstation gestopt voor een eet/drink pauze…
Kruissnelheid van de camper was 70-80 dacht ik?
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat - met zo’n bloedsnelle benzine-bak? Zelfs mijn diesel kruist op ruim 90, ik haal soms zelfs een vrachtwagen in
De kruissnelheid is iets van 90/95.
Gewoon lekker meerijden met een tankwagen, een gewone vrachtwagen veroorzaakt teveel turbulentie, dan schudt de hele camper