Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik open maar ff een topic, tenslotte is het een beetje een project van Peter en mij samen.
Enkele maanden geleden hebben we uit Friesland een berg onderdelen in een BXGT opgehaald. Het is de GT waar Emiel een GTI blok in wilde gaan hangen maar uiteindelijk had ie er eigenlijk geen zin meer in.
Langzaamaan zijn we dat ding weer rijdbaar aan het maken. Na enig zoek en puzzlewerk hebben we nu het hele octogebeuren weer in elkaar. Emiel had alles er fijn uitgerukt dus we hadden op een schema na geen voorbeeld meer.
Vandaag hebben we ook de tijdelijke, wel romantischblauwe maar volledig afgeragde achterklep gemonteerd zodat er tenminste weer een achterruit in zit.
Nu moet het blok weer voorzien worden van de bak, debiet en drukregelaar, inlaatspruitstuk met carb en dan zou het weer de auto in kunnen.
Ik ben benieuwd!
Succes
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Thanks!
Overigens is het ding inderdaad behoorlijk roestvrij. Enkele leidingen hebben wat vliegroest maar zijn nu behandeld. Ook het sub voor heeft een enkel plekje maar niets dramatisch.
Weet iemand eigenlijk waarom normaal die octoleidingen door een hoes over het subframe lopen?
zal wel bescherming zijn, ik heb de oude afgeknipt en laten zitten en de nieuwe in een stuk tuinslang langs de buis laten leiden.
succes met de klus
Veel succes ermee!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke project!
Komt er nu weer een 1.9 GT motorblok erin? Of de GTI motorblok?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Aangezien Peter een nieuwe carb voor een 1900 heeft gekocht zeg ik origineel blok er in.