hallo allemaal,
ik ben sinds augustus eigenaar van een citroen berlingo uit 2005 met laadruimte. Nu heb ik het volgende probleem. er komt er water binnen en niet te zuinig veel. als ik de bekleding van de bodem een stukje optil dan staat er bijna 4 cm water in. heeft er iemand enige ervaring met water op die plaats? of waar het ergens binnen zou kunnen komen? ik heb bij de achterdeuren alles al nagekeken door er met flink wat water overheen te spuiten maar er komt daar niks binnen, dus moet het ergens voor binnen komen. Nu was er in de wielkas wel een plasticschroef uit maar het lijkt me sterk dat er dan zo een grote hoeveelheid water binnen kan komen door 1 zo een gaatje. Nu wil ik zaterdag sowieso de stoelen eruit halen maar kan dat zomaar? zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Hoop dat iemand me kan helpen met tips. Ben tamelijk hopeloos want het water zit ook onder de middenconsole voor zover ik kon voelen.
Met vriendelijke groet,
Thijs
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
bedankt voor de snelle reactie. het is geen auto met airco.
waaraan kan ik herkennen dat de kachelradiator kapot is? alleen water tussen de tenen?:P
Zou het ook iets met de deur of raamrubbers kunnen zijn? die zien er allemaal nog wel goed uit maar als ik ze iets oplicht zit er wel iets van roest onder.
groeten Thijs
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Kijk anders even onder bij de pedalen daar waarde stuurpen door het schutbord gaat. Wil weleens een ‘gat’ zitten waar water door kan komen…..
Tweede optie is kijken of je rubber van je voorruit nog goed afsluit cq niet poreus is.
Beide dingen schijnen met regelmaat voor te komen bij een Berlingo.
Anders kan het ook heel goed zijn wat Peteryed zegt….Beslaan je ramen snel en ruikt het zoetig in de auto? Hoewel het eerder lijkt dat het ergens bij de afdichting van de voorruit of onder de kunsstof kap waar de ruitenwissermotor verstopt zit lijkt weg te komen.
Met de stoelen verwijderen weet ik niet niet of je side-bags hebt. Zo ja, een half uur van tevoren de plus pool van de accu eraf en opletten dat je alle stekkers onder de stoel voorzichtig loshaalt.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Dat is goed daar zal ik dan ook even kijken. Maar kan het dan zijn dat het water bij de bijrijders kant komt? daar staat echt een plasje boven de bekleding. Het is me zaterdag opgevallen na een rit van pak em beet 50km van opspattend water en hij heeft afgelopen vrijdagnacht buiten gestaan en het heeft hier best veel geregent dus het zou dan als meest logische oplossing de raamrubbers kunnen zijn? bedankt voor de tips voorlopig ik kan het alleen zaterdag pas testen.
groeten Thijs
Tsja, bij 4 cm (!) water onder de stoelen denk ik nou niet direct aan koelvloeistof. Bij verlies van dergelijke hoeveelheden kvs was de motor er allang mee opgehouden. Waarschijnlijk een kwestie van raam- c.q. deurrubbers die niet goed afsluiten. De snelste manier om uit te vinden waar het water vandaan komt is: matten eruit, de boel goed droogmaken en daarna de auto geruime tijd flink natspuiten. Vaak kun je dan straaltjes water zien lopen en krijg je een idee waar je het probleem moet zoeken.
Dat is idd wat ik zaterdag ga doen. tot die tijd hopen dat het droog blijft . Hoe kan ik die bekleding er het beste uithalen? want hij zit ook vast onder de stoelen. het is ook nogal dikke bekleding want er zit een foam laag onder dus het is erg stug met buigen.
bedankt voor de tips iig.
groeten Thijs
Komt wel meer voor ...
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/188832/
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Soms moeten de sledes (incl. stoelen) eruit geschroefd worden om de bekleding er een beetje fatsoenlijk uit te kunnen krijgen. Ik heb geen idee hoe dat met een Berlingo zit, maar er zijn hier vast mensen die je dat precies kunnen vertellen.
hij is vandaag bij de garage geweest en die hebben ook geen flauw idee waar het vandaan zou moeten komen. Nu ben ik hem wel een paar dagen kwijt en dan gaan ze zoeken. Gelukkig allemaal op kosten van de garage waar ik heb van gekocht heb.
groeten Thijs
Totaal aantal Berichten: 226
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Misschien is de voorruit ooit vervangen en hecht (door slechte voorbewerking) de kit waarmee deze gelijmd zit niet goed waardoor lekkage ontstaat.
Soms zie je al direkt dat de ruit niet goed vastzit wanneer je vanaf de binnenkant langs de randen tegen de voorruit duwt.
had overlaatst ook water aan mijn voeten. De zijkanten waren allemaal droog, nergens geen lekkage ofzo. weet nog altijd niet van waar het kwam
Berlingo 1.6HDI
lol ik hoop toch wel dat ze er bij de garage achter komen ze willen hem 2 dagen daar hebben 1 dag om te drogen en droog te maken en de andere dag om het lek te vinden en te repareren. alleen jammer doen ze dat pas de 18de. hopen dat het tot die tijd droog blijft….....
zijn er achteraf speakers in gezet?
of staat er een aftermarket radio in?
dan kan ook de folie achter de speaker kapot zijn
nou na de auto inmiddels 3 weken kwijt geweest te zijn. heeft al die tijd bij die garage gestaan waar ik hem kocht. ze hebben alles nagekeken zeggen ze dat ze het lek niet kunnen vinden. Ik mag hem bij hem inruilen op een andere. die ga ik vandaag ophalen. voor mij alleen voordelen nu. minder schade, zijdeur, tussenschot achter de bestuurder alleen heeft hij 119000km gelopen tov 56000 en hij is 9 maanden nieuwer met een 2.0 HDI dus voor mij alleen vooruitgang:D. In ieder geval bedankt voor alle tips.
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Bij mijn BX bleek het na lang zoeken uiteindelijk met een heliumtester de VOORRUIT te zijn.
Na verwijderen en opnieuw monteren was de lekkage over..
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…