




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zo’n 2400ie electronische unit heeft toch ook een vacuumpotje, en kan ook stuk…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die van een cx 2 liter met douvrin motor past ook en die gaan nooit stuk. Van der laan maakt die dingen pas. Perfecte oplossing, ik bouw ze ook in DS’en.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Tot nu toe gaat alles weer redelijk voorspoedig. Alleen blijft mevrouw bij stationaire lopen in de versnelling niet altijd even mooi lopen. Af en toe lijkt het nog steeds of één slag gemist wordt, toch maar binnenkort overstappen op een elektronische ontsteking en de bougie kabels ook maar eens vervangen. Had de vorige eigenaar afgelopen zomer gedaan vertelde hij mij bij verkoopt.
Heb wel een ander probleem en dat is dat de rechter achterdeur niet meer open gaat, zowel van binnen als buiten blijft deze als een kluisdeur gesloten. Heb geen centrale vergrendeling, daar kan het niet aan liggen. Hoe krijg ik de deur weer open en gangbaar??
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Met de muis van je hand even een ferme dreun verkopen, werkt vaak wel tenminste bij mij wel.
Citroen c32 Hilton XLS















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
waar op de deur? van binnen op van buiten?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
buiten op de deurklink zeg maar
Citroen c32 Hilton XLS



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als de deur eenmaal open is, neem dan even de tijd om het mechaniek van het slot IN de deur goed schoon te maken. Het deeltje dat zou moeten kantelen zit waarschijnlijk vastgeplakt door oud en vuil vet. Schoonmaken met white spirit en niet meer invetten.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Heb ik laatst ook gehad bij 3 deuren, van slot halen en een eindje rijden (waarbij het slotmechanisme wordt losgetrild) maakte bij mij dat ik de deuren daarna zonder moeite open kon krijgen. Daarna heb ik idd het paneel van de deur verwijderd en het interne slotdeel schoongemaakt (en toch ingespoten met wd40).
Nu werkt alles prima.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Inspuiten met WD40 heb ik laatst ook gedaan, werkt prima. Voor het echte mooie moet je eigenlijk alles schoonmaken, maar je kunt er zo lastig bij…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zat net ff op ebay te neuzen en kwam deze tegen, volgens mij is dit wat je zoekt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
dank voor het vinden van de ebay advertentie, maar ik heb de SEV marshal en die zijn heel schaars aan het worden. Vrijdag nog bij CXtreme geweest voor wat onderdelen maar ook daar niet de juiste ontsteking gevonden. Heb besloten over te stappen op een elektronische ontsteking en een revisie van mijn carburateur. Daarmee moet mevrouw meer heerlijk rijden en goed werken op LPG en benzine. Deze week eerst nieuwe bougie kabels en informeren welke elektronische ontsteking het beste is. Moet waarschijnlijk wachten op het vakantie geld potje. Standaard onderhoud stel ik niet uit maar verbeteringen wacht ik mee totdat ik wat centen over heb.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat over mijn CX heb gepost. Vorige week ging ik door de wasstraat en toen is mijn antenne afgebroken.
Heb bij Bomhof een andere antenne gekocht maar heb problemen om deze over te zetten. Mijn CX heeft nog een mooie (gaatjes) hemel van kunststof die als ik het goed heb achter het voorruit rubber vast zit. Tussen de zonnekleppen zit dus niet zo’n afdekplaatje, om de antennen los te kunnen schroeven daarvoor moet ik dus de hemel los halen. Ik ben bang bij het loshalen dat ik deze nooit meer netjes gespannen krijg en dat deze evt gaan scheuren. Om de hemel goed los te krijgen moet de voorruit dan ook uit de auto gehaald worden? Heeft iemand hier een paar goed tips hoe ik zonder al teveel schade mijn antenne kan vervangen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Wie weet kan je de antenne losdraaien (het metaal dus) Meestal is dat mogelijk (ja ook met oudere modellen).
Hemeltje zou ik absoluut laten zitten…
Of los laten halen door een bekleder. Mijn ervaring is dat een bekleder alles los krijgt zonder dingen kapot te maken. Ook zeer bedreven in hemeltjes is David Overberg van D’Oro. Als ik me niet vergis heeft één van z’n broers ook een break met gaatjeshemel. En volgens mij hebben de heren die er ook uit gehad toen de auto werd gerenoveerd. Kortom, vraag David of hij tijd heeft er even naar de te kijken of je te helpen met demontage.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
engbokho schreef:Wie weet kan je de antenne losdraaien (het metaal dus) Meestal is dat mogelijk (ja ook met oudere modellen).
Hemeltje zou ik absoluut laten zitten…
Inderdaad, vaak kan je de voet laten zitten en de antenne op het scharnierpunt losmaken.