














Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Juist het scharnierpunt op de voet van de antenne is kapot gegaan, vandaar dat ik een nieuw voetje moet monteren. In het voetje zit een vast boutje en aan de onderkant een moertje maatje 8. Moet dus echt van binnenuit de antenne los halen.
Wie weet in de omgeving van Amsterdam een goede bekleder die mij een handje kan helpen met het losmaken van de hemel en na 2 minuten meer netjes vast zetten?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
**godslastermodus AAN** Ik heb hetzelfde probleem gehad (andere oorzaak, zelfde uitkomst) en heb in mijn Limo ook een gespannen hemeltje, ik heb een sneetje gemaakt in mijn hemel!( of
ik haal die 2 steeds door elkaar) Dit is het minste werk, geeft waarschijnlijk de minst fraaie uitkomst wat looks betreft, maar is wel het makkelijkste/het goedkoopste en ik zie het al niet eens meer! **godslastermodus UIT**
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mbender schreef:Wie weet in de omgeving van Amsterdam een goede bekleder die mij een handje kan helpen met het losmaken van de hemel en na 2 minuten meer netjes vast zetten?
Je kan eens bellen met Ellemeijer in zuid-oost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik moet hier (bij mijn laastste post) nog wel aan toevoegen dat er om mijn voorruit aan de binnenkant een hele nare gekleefde kunststof rand loopt die ook over de rand van het gespannen hemeltje gekleeft zit, ik denk niet dat ik die zomaar zonder kleerscheuren los zou krijgen, maar ik weet natuurlijk niet of dit bij iedere CX met een gespannen hemeltje zo zit…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik heb voor het spuiten ook de antenne verwijderd, maar ik heb een schuifdak, misschien maakt dat het iets makkelijker. Wat je wel kan doen is kijken of het te benaderen is vanaf de zijkant. Dan moet je de A stijl bekleding eraf klikken, en het deurrubber lostrekken. Je ziet dan dat de bekleding over een hele rij haakjes is gespannen. Bij mij was het kunststof best ruim bemeten en kon ik het van de haakjes aftrekken zonder veel moeite. Als je het van een haakje of tien/twaalf af hebt ontspant de hemel genoeg om je arm in te steken en de antenne eraf te pielen. Maar ja, als gezegd, ik heb een schuifdak en misschien gaat het daarmee wat makkelijker. Terug plaatsen kun je dezelfde gaatjes gebruiken die er al inzaten. Het kunststof ´onthoudt´ zijn vorm best goed omdat het al dertig jaar in dezelfde positie zit geperst..
Kijken kan geen kwaad, maar een bekleden is zekerder..succes!
Ik zag net dat de GTI die DORO te koop heeft staan een grote plafonière heeft. Als de jouwe dat ook heeft en je die weghaalt, heb je dan niet al ruimte genoeg?















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb inderdaad een grote plafoniere in de break, moet dat inderdaad gaan proberen om het via deze weg te proberen maar twijfel of het gaat werken
yke schreef:Ik zag net dat de GTI die DORO te koop heeft staan een grote plafonière heeft. Als de jouwe dat ook heeft en je die weghaalt, heb je dan niet al ruimte genoeg?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
even een foto van vandaag, niet door mij gemaakt maar vond het een mooi plaatje beetje bijgeknipt
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Vandaag was weer een heerlijke dag en er moesten nog wat klusjes gedaan worden aan de CX. Ten eerste de sloten van de voordeuren vervangen aangezien een daarvan kapot was. Kwam tot de blijde verrassing dat hoogst waarschijnlijk de rechte deurpaneel nooit is verwijderd aangezien alle plastic folie nog helemaal aanwezig was. De binnenkant van de deur was zeer strak. Gelijk de kromme panelen met nieuwe klemmetjes vast gezet waardoor deze weer netjes zijn.
Onder de kap het resonantie trommeltje vervangen, deze was kapot, gelijk een nieuw metalen luchtfilter gemonteerd. Tot mijn grote verbazing liep de motor daarna vele malen beter en hikte bijna niet meer, zelfs niet als deze in de versnelling staat. In andere woorden het probleem waar ik al maanden een oplossing voor probeer te zoeken is waarschijnlijk nu verholpen! Wat een meevaller!
Mijn afgebroken antenne ook maar vervangen. Aangezien ik nu toch zo lekker bezig was de hele auto van binnen maar lekker gesopt en goed schoon gemaakt. Morgen de buitenkant schoonmaken en ben weer dik tevreden!
De klussen die staan zijn het lastig te bereiken oliefilter vervangen inclusief nieuwe olie en het bekende euvel van de schakel stang vervangen. Heb inmiddels een afspraak staan bij onze vrienden in Abbenes om de auto een dagje op de brug te zetten en deze klussen aan te pakken
Vraagje voor hier, hoe vaak moet je de versnellingsbak olie verwisselen van een C-matic, kan dat positieve werking hebben op soepeler schakelen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Mooi werk!
Antenne vervangen of “gemaakt”?
Wat betreft bakolie, weet je nog hoe lang/km de huidige olie er in zit? Zo nee, niet denken maar doen!
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wat mooi zeg! Was dat dat bruine bakje wat je vorige week zondag kocht van Beau? Had hij dan toch de juiste diagnose gesteld?
Way out in the water, see it swimming.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De antenne heb ik gemaakt door een klein gaatje in de oude antenne te boren en met een parkertje weer goed vast te zetten. Wilde eerst deze (beun) oplossing proberen aangezien ik er toch tegen op zie om de hemel los te halen aangezien deze nu hartstikke gaaf is en mooi zit. Het is heel netjes gelukt en als je niet beter weet dan valt het niet op dat er nu een parkertje zit.
Ik was inderdaad vorige week bij het technische evenement in Leerdam maar daar was deze diagnose niet gesteld. Gaat nu nog een keer de punten goed afstellen en de kleppen (iets ruimer) stellen en hopelijk ben ik dan voorgoed van het gehik af. Mag niet te snel hopen maar verwacht dat mevrouw nu ook iets minder dorstig is. Wat ik wel ga doen is de carburateur (laten) schoonmaken en de pakkingen vernieuwen, dan moet alles op benzine ook weer mooi lopen. Ik heb nu toch de neiging om voorlopig van elektronische ontsteking af te blijven, het werk weer naar behoren en inverteer liever 400/500 euro in andere delen van de auto.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
mbender schreef:De antenne heb ik gemaakt door een klein gaatje in de oude antenne te boren en met een parkertje weer goed vast te zetten. Wilde eerst deze (beun) oplossing proberen aangezien ik er toch tegen op zie om de hemel los te halen aangezien deze nu hartstikke gaaf is en mooi zit. Het is heel netjes gelukt en als je niet beter weet dan valt het niet op dat er nu een parkertje zit.
Wat een briljant idee!
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een briljant idee!
Gr Ron
Ron laat ik zo zeggen het was niet mijn idee, soms krijg je een goede tip
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Hé Maarten, goed te horen dat je dat hikken hebt weten op te lossen. Een week geleden tastte je nog in het duister waar je moest beginnen. Top!