16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 april 2011 09:51 PM
  [ # 226 ]

Mooi dat het nu opgelost is, en achteraf lekker simpel very good

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2011 10:33 AM
  [ # 227 ]

Over achteraf gesproken: die metalen luchtfilters zijn gewoon te reinigen met benzine of remreiniger en dan met de persluchtspuit erdoor Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 april 2011 02:01 PM
  [ # 228 ]
La Léo schreef:

Over achteraf gesproken: die metalen luchtfilters zijn gewoon te reinigen met benzine of remreiniger en dan met de persluchtspuit erdoor Wink

Heb deze ook met wasbenzine en een harde borstel lekker schoon gemaakt

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 25 april 2011 12:21 AM
  [ # 229 ]

Oh, dat had ik niet begrepen. Omdat je namelijk schreef:

mbender schreef:

gelijk een nieuw metalen luchtfilter gemonteerd. Tot mijn grote verbazing liep de motor daarna vele malen beter en hikte bijna niet meer


Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 27 april 2011 12:19 AM
  [ # 230 ]

C-matic: FluideT vervangen kan zeker helpen. Wel “even” een blikje of 2-3 scoren, de club heeft het geloof ik nog wel.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 april 2011 02:31 AM
  [ # 231 ]

Ik heb al een afspraak staan bij vd Laan, daar kan de auto op de brug voor een paar klussen waar je van onderaf bij moet. Zo ga ik de schakelstang vervangen, het bekende plastic cupje is versleten, olie filter vervangen en T-fluide vervangen van de C-matic hebben ze daar op voorraad.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 mei 2011 05:22 AM
  [ # 232 ]

Weer een korte update: Afgelopen heeft de CX weer een hoop aandacht gekregen. Zoals ik afgelopen week melden dacht ik dat het hikken was opgelost toen ik de resonantietrommel en lucht filter had vervangen. Hierdoor werd geen valse lucht meer aangezogen. Helaas was de pret weer van korte duur maar in veel mindere mate dat wel.
Afgelopen CX technische evenement kreeg ik als advies dat mijn kleppen waarschijnlijk niet goed stonden, vreemd want deze had ik in oktober zelf gedaan en in februari laten doen. Bleek nu dat de kleppen te strak stonden en in februari niet goed waren afgesteld!! Daarna de ontsteking bekeken, eindelijk een nieuwe verdeelkap geregeld dus de rest ook maar controleren. Bleken de contactpunten die vanaf januari nieuw waren al helemaal ingebrand te zijn. deze ook maar weer vervangen samen met condensator. Het veertje met plastic geleidertje die van de vacuümvervroeger naar de punten gaat was compleet versleten waardoor de cassette constant bewoog. Na wat speur werk deze ook vervangen. Alles keurig afgesteld en ze loopt weer als nieuw. Ik kon zelfs koud starten zonder choke en gelijk netjes lopen. Dat had ik nog nooit mee gemaakt. Het stationair toerental gelijk een stuk lager gezet waardoor mevrouw nu heel rustig loopt en zeer stil is. hehe eindelijk begint het op een cx te lijken! Hopelijk blijft het voorlopig goed.
Binnenkort alle sapjes vervangen inclusief de t-fluid en het beruchte plastic scharnier punt van de schakelstang. Daarna de carburateur reviseren met nieuwe pakkingen zodat op benzine rijden geen probleem hoeft te zijn.
Antenne is helaas weer los gekomen dus deze moet ik alsnog vervangen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 mei 2011 11:40 AM
  [ # 233 ]
mbender schreef:

Bleken de contactpunten die vanaf januari nieuw waren al helemaal ingebrand te zijn. deze ook maar weer vervangen samen met condensator.

Ik heb me ooit laten uitleggen, dat contactpunten prima werken, zolang je ze maar heeeeeeeeeeeeel vaak afstelt. Waarom geen elektronische ontsteking erop ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 mei 2011 04:28 PM
  [ # 234 ]

Ik heb me ooit laten uitleggen, dat contactpunten prima werken, zolang je ze maar heeeeeeeeeeeeel vaak afstelt. Waarom geen elektronische ontsteking erop ?

Hoi Robin,

Zoals ik jou volgens mij laatst tijdens het technische meeting vertelde wilde ik graag alle ombouwen naar elektronische ontsteking maar daarmee wist ik nog niet of dat de oorzaak van mijn probleem was. Tijdens die zondag waren ook een aantal wijzen heren (sorry Leo was er niet dus alleen heren) op CX gebied die beweerde dat het absoluut in de kleppen afstelling en ontsteking moest zitten. Natuurlijk vervang je wel een storing gevoelig onderdeel. Vandaar dat ik absoluut eerst alles netjes afgesteld wil hebben, probleem opgelost en dan evt nadenken over verbetering ten opzichten van het originele ontwerp. Deze auto heeft al 30 jaar met contact punten rond gereden dus waarom zou dat nu niet meer kunnen is mijn vraag?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2011 04:43 PM
  [ # 235 ]

Natuurlijk kan het. Maar, het verloopt allemaal erg snel. En verloop = verlies van efficientie. En dat kan je vertalen naar: Meer milieubelasting door een hoger verbuik. Gelukkig is brandstof helemaal niet duur, dus ach… waarom die moeite doen Laughing

Alle gekheid: met een elektronische ontsteking ben je verzekert van een goede vonk op het juiste moment. Altijd. En dus niet alleen de eerste 1500 km na het afstellen.

Overigens: heb je die gare vacuumunit op jouw ontsteking al vervangen? want dát scheelt je zomaar 15% verbruik…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 mei 2011 05:01 PM
  [ # 236 ]

Het leuke van contactpunten is wel dat je met een kwartiertje afstellen altijd weer een iets beter lopende motor krijgt. Cool

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 mei 2011 08:56 PM
  [ # 237 ]

Dat is voor deze garageganger dus geen optie. En watr betreft de vacuümvervroeger, houd ik me aanbevolen voor een nieuwe. Ik heb één keer horen roepen dat het onderdeel in België nog zou zijn te verkrijgen. Toen ik de vraag stelde waar dat is, werd het stil. Nu opnieuw. Wie helpt ons allemaal aan zo’n nieuwe unit question Ik geloof er trouwens helemaal niks van dat je daar nog een beetje normaal aan kunt komen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 mei 2011 02:08 AM
  [ # 238 ]

De vacuüm vervroeger is nu ook meegenomen en probleem verholpen. Natuurlijk is het makkelijk als ik elektronische ontsteking inbouw en dat gaat ook zeker binnenkort gebeuren maar nu weet ik zeker dat ik het slecht lopen/hikken heb opgelost en niet voor niks ga ombouwen zonder zeker te zijn dat ik daarmee het probleem oplos. Waarschijnlijk voor de winter alsnog ombouwen zodat ik dan ook weer goed kan starten zodra ons klimaat vorig en koud wordt. Eerst een paar andere klussen op het verlanglijstje. Weet iemand of de CX club pakking setjes voor de carburateur verkoopt?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 02 mei 2011 01:09 PM
  [ # 239 ]

ff de voorraadlijst van de club checken en vragen of ze het voor je meenemen naar de citromobile: mailtje hiernaar toe nou ja, de link staat op deze pagina..

CX bsais kan dat ook Smile

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 mei 2011 02:04 PM
  [ # 240 ]

Wilde ik bijna een update geven dat de break zonder problemen rond tuft maar helaas gisteren had madame weer vreemde keuren.

Twee dingen:
1) Opeens blijft mijn kilometer teller op 0 staan, waarschijnlijk ergens los geschoten of kabel breuk, waar kan ik beginnen met zoeken?
2) Motor loopt/liep prima maar af en toe als ik weg wil rijden gaat madame sputteren maar na paar seconden ging het goed. Helaas gisteren opeens veel erger geworden en tot 2x op een klein stukje dat de motor afslaat en na lang starten weer aanslaat. Wat kan de oorzaak zijn? Waar te beginnen met zoeken?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook