18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 augustus 2011 03:06 PM
  [ # 256 ]

Wat een ochtend weer, vanmorgen heel rustig van Amsterdam naar Abbenes gereden, onderweg zelfs nog eens gestopt omdat het schudden ernstiger aanvoelde. Daar goed en wel aangekomen bleek dat de binnenste rechter stuurstangkogel teveel speling te hebben. Natuurlijk wilde deze niet helemaal mee werken bij het los halen. Na wat geklier en een bak koffie alles weer netjes in elkaar gezet.
Daarna een kort proefritje gemaakt om de deravi af te stellen, bij de proefrit bleek de auto nog altijd te schudden. Terug naar garage en Evert Jan een stukje laten rijden, na een paar honderd meter openbaarde heb probleem zich door een knal en een sis, klapband! De linker achterband helemaal naar de knoppen, na een korte inspectie bleek er aan de binnenkant van de band een bobbel te zitten. Gelukkig reden wij heel rustig dus verder geen schade, nu dus twee nieuwe Michelin banden besteld die later deze week gemonteerd kunnen worden. Balen maar na controle bleek ook dat deze banden uit 1995 kwamen dus 16 jaar oud. Ik weet het iedereen waarschuwt je voor te oude banden, maar weet uit ervaring dat je op een relatieve nieuwe Michelin band ook een borrel kan krijgen, heeft mijn pa drie keer gehad.
Gelukkig dat deze twee problemen nu weer zijn opgelost en ik weer veel veilig KM kan zweven met de CX.
Graag wil ik alle adviezen die gegeven waren hartelijk danken aangezien de knappe CX koppen het toch wéér bij het juiste einde hadden, stuurkogel en band!
groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 08 augustus 2011 03:54 PM
  [ # 257 ]

Phoe… 16 jaren oud. Dat is nogal wat. Hadden ze nog profiel en waren ze niet uitgedroogd?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 augustus 2011 06:47 PM
  [ # 258 ]

helemaal niet zelfs, zagen er prima uit, heb deze banden eind vorig jaar onder de auto gezet, kwamen van een sloop CX en lagen 3-4 jaar opgeslagen, zelfs de velgen waar ze toen nog opzaten zagen er prima uit. Jammer maar gelukkig heb ik geen klapband gehad toen ik op de snelweg reed, dat is mij al overkomen met een DS en GSA, beide keren achter en goed afgelopen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 augustus 2011 09:56 PM
  [ # 259 ]

Mooi dat het weer opgelost is

en laat dit weer een les zijn voor iedereen die op oude banden rijdt omdat ze nog zo’n goed profiel hebben maar dus gewoon niet te vertrouwen zijn.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2011 10:12 PM
  [ # 260 ]

Fijn het gevaar weer geweken is!!

Het artikel “Rubrique Technique” in de eerstkomede editie van La CX En Route zal voor jou (en een aantal anderen op dit forum) dan wel zeer herkenbaar zijn, verwacht ik.  Wink

Jammer dat LCER al in de bus ligt, dan was je er misschien op voorhand wat allerter op geweest….

Gelukkig ben je zelf ongedeerd en de CX verder ook, da’s het belangrijkst!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 augustus 2011 11:33 AM
  [ # 261 ]

mijn postbode is laat Leo

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 01:35 PM
  [ # 262 ]

Sorry, ik zie dat ik een schrijffoutje gemaakt had.
Het moet zijn: “jammer dat LCER nog niet in de bus ligt…”

Dus geen schuld aan jouw postbode: niemand heeft ‘m nog gehad (althans wij niet). Maar het blad zal spoedig wel verschijnen denk ik zo.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 02:31 PM
  [ # 263 ]

Ik zat ook al vol blijde verwachting naast m’n brievenbus. Hm. Ga ik toch maar weer wat anders doen. Smile

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 10 augustus 2011 03:27 PM
  [ # 264 ]

De nieuwe Michilins gaan er zo onder en daarna de deravi weer stellen, kan niet anders dan heerlijk rijden zijn. Moet wel het spaarvarkentje weer eens onverwacht omdraaien maar zijn wel noodzakelijke dingen. Vind het zo stom van mijzelf dat ik niet wist hoe oud deze banden waren, want 10 maanden geleden zagen deze echt als nieuw uit, met de haartjes op de banden en papieren stikkers op de velgen. Weer een les geweest die goed is afgelopen!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 augustus 2011 03:34 PM
  [ # 265 ]

Wat voor banden waren dat?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hanshorters
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-12-2010

Gepost: 10 augustus 2011 06:10 PM
  [ # 266 ]

Mijn CX is twee jaar terug afgekeurt op de achterbanden, zaten droogte scheurtjes in de wangen.
Bleken de originele banden te zijn (op dat moment was mijn CX 26 jaat oud!!)
Waarschijnlijk een keertje van voor naar achter verplaatst.
toch maar een paar Energy savers opgezet.

Vriendelijke groet Hans Horters
Citroen C4GP, CX 2.5 IE automaat, MX-5, Soes Vstrom

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 augustus 2011 07:50 PM
  [ # 267 ]

Achterbanden slijten nauwelijks op een DS of CX. Dan kan je zomaar een auto kopen met de orginele banden er nog op…

Citroen!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 11 augustus 2011 02:00 AM
  [ # 268 ]

De banden die achter onder de auto zaten waren Michelins, en wederom zagen op het oog er heel goed uit, vol profiel en geen droogte scheurtjes zichtbaar maar toch 16/17 jaar oud.

Nu twee mooi nieuwe energysave Michelin banden achter, nieuwe binnenste stuurkogel. Aangezien de oude stuurkogel waarschijnlijk al enige tijd wat spelling had moesten de stabilisator stangen ook worden afgesteld deze waren zelfs met de uiterste stand van de deravi niet te corrigeren. Uiteindelijk zijn ze bij garage vd Laan bijna 2 uur bezig geweest om alles netjes af te stellen, klasse met hoeveel zorg dat is gedaan.

Op het stukje van Abbenes naar Amsterdam iets boven 130 km met de CX (c-matic) gereden en lag als een blok op de weg had ik tot nu toe nog niet zo strak met deze auto beleeft, met verhoudingen die ik heb is het niet mogelijk maar de auto voelde dusdanig goed dat ik met een gerust hart boven de 200 km durf te rijden. Evert-Jan toch maar die GTI Turbo 2 inbouwen Wink haha

groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 augustus 2011 10:22 AM
  [ # 269 ]

Nu heb je dus het CX-gevoel te pakken. Smile Nu snelle bochtjes oefenen?

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 11 augustus 2011 07:49 PM
  [ # 270 ]

het noodlot is toegeslagen, een stadsbus vond het nodig om bij mijn bestuurders portier naar binnen te rijden zie de foto’s van kleine 1,5 uur geleden. Ik wilde rechtdoor rijden en ontwijk de auto voor mij die rechts afslaat. De bus die schuin achter mij rijdt geeft extra gas om het groene licht nog net te halen en rampt mijn bestuurders deur met zijn rechter voorkant. Je kan je niet voorstellen hoe ik aan het balen ben de tranen staan bij dicht dan het lachen. Morgen gaat de auto naar Garage vd Laan en ga ik uitvechten met de verzekering wie hier schuldig is en kijken of de auto te redden is of dat het einde oefening met deze dame is.

Afbeelding Bijlagen
cx 9.jpgcx 8.jpgcx 7.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook