mbender schreef:
Donderdag gaat de CX break lekker een weekje in een verwarmde garage om daarna lekker volgespoten te worden, voor het behoud van deze strakke onderkant gedurende de winter maanden in ons kleine kikker landje.
ga je zelf de boel volspuiten of besteed je het uit?

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In de genoemde 195/70 14 heb ik onlangs Toyo’s onder mijn break laten zetten. Geen Michelin inderdaad, maar prima banden, ik merk geen verschil met Michelins qua rijgedrag of bandengeluid (maar dat hoor je met een diesel toch niet ) en ze zijn ook wat goeiekoper. Mocht je een alternatief zoeken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
En ik heb onlangs 4 Nangkang 195/70 14 onder mijn CX (berline) gezet. Prima band tot nu toe. Stil ook.
De kosten waren ongeveer 160 euro de vier, thuisbezorgd!
(en nou heb ik wel de mazzel dat ik gelegenheid heb om ze er zelf om te leggen en te balanceren)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb Nankang S600 195/70R14 als winterbanden, maar ik vind de wegligging niet echt geweldig. Als je niet oplet schuift de CX zo over de voorwielen weg in een bocht, wat ik met m’n Michelin MXV’s echt nooit gehad heb.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Een hele goede kennis van mij gaat de auto lekker vol spuiten, het exacte goedje ben ik even vergeten maar kom daar deze week nog op terug.
Ik heb ook in wat oudere topics gelezen dat de Michelin Energy Save een goed band is en rond 100 per stuk moeten kosten. Was van plan om alleen mij twee voorbanden te vervangen maar hier word de tip gegeven om de best banden achter te zetten hoezo? Waarom is het beter de best banden achter te hebben, Citroen is toch voorwiel aangedreven daar wil je toch het beste grip hebben?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
De beste banden achter omdat je liever niet wil dat de achterkant slipt, dat is veel moeilijker te controleren dan de voorkant….
En ik heb ook een keer gelezen dat het zelfs beter zou zijn om achter smallere banden te nemen dan voor. Precieze redenatie zou ik even op moeten zoeken.
Edit: gevonden!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik doe het momenteel met Toyo 330’s 185/80 Prima band, weinig lawaai, mooie zachte wang, bijna 200 Eur p/stuk goedkoper dan Michelin in die maat…
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik ben weer lekker handig bezig geweest, vorige week een nieuwe verdeelkap gehaald bij de brezan (tweede poging)en wilde deze uit voorzorg verwisselen. Haalde de oude eraf en zet de nieuwe er op, blijkt deze te groot te zijn, vervolgens de oude weer monteren. Bij het plaatsen breekt deze doormidden, balen dus. Nu staat de auto gestrand met een kapotte verdeelkap, zover ik weet zit bij mij een marshal op, dus minder makkelijk te verkrijgen. Iemand in of rond Amsterdam die mij hier aan kan helpen???
Thanks allemaal voor het banden advies, zodra het salaris op de rekening staat ga ik shoppen voor banden.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Fabrikant van de verdeelkap is niet belangrijk. Ze maken (maakten) allemaal alle maten. Kapotte kap meenemen voor de maat en een passende kap mee terug nemen. Enige probleem zou kunnen zijn dat jou maat helemaal niet meer gemaakt wordt. Dan wordt het zoeken.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat de fabrikant niet belangrijk is slaat nergens op. Marchal maakt geen bosch kappen en bosch maakt geen kappen die op een marchal verdeler passen. Imitatiemerken als intermotor en valeo maken wel kappen voor de diverse typen verdeler, maar de gevraagde marchal-kap is een lastig te verkrijgen onderdeeltje. Kleine kans dat Brezan die kan leveren, want die kap zit niet meer in het leveringsprogramma. Je zal mazzel moeten hebben dat er nog ergens zo’n ding ligt dus.
Ik geef je meer kans bij CX garages als van der Laan, Gert de Jong en garage Hydraulique. Even de maten opnemen van de kap en een rondje bellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
marshal? Dat is een bandenmerk! SEV Marchal zal je bedoelen!!!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik weet niet hoe hij gebroken is maar anders gewoon lijmen en tape erom.
Is dit kapje het zelfde als DS marchal?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Is dit kapje het zelfde als DS marchal?
Nee, het is een andere kap. Bij de CX’en uit die jaren werd gebruik gemaakt van de merken SEV-Marchal, Duccelier en Magneti-Marelli.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
thanks iedereen, natuurlijk heb ik links en rechts al wat lijntjes uit staan bij cx specialisten maar ga nu direct de verdeelkap plakken, dan is deze jongen straks weer mobiel met ons heerlijke weertje vandaag!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973