Lijkt me dan toch een draadbreuk ergens naar aansluiting 9 en 6 en/of 3 en 6 van je ECU .
Loop ze eens na .( Ja , makkelijker gezegd dan gedaan )
(Ik zit trouwens te klooien met draadbreuken van en naar m`n ABS,
maar da`s weer een ander verhaal.)
Zo hebben we allemaal wat .
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
De signaaldraad tussen de gasklep potentiometer en je MM zal denk ik stuk zijn .
De gaskleppotmeter geeft de stand van je gasklep door aan je ECU, die weet dan hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.
Deze middelste pool in je witte stekker volgen naar je MM ECU , doormeten bij begin en eindpunt .
XM TCT Ambiance`94
xemmers,
Even een update. Ik heb in januari ngk v-line20 bougies gekocht. Dit leek wel een verbetering te geven.
Wel erg duur (€125,-)! Toch blijft ze wat haperend oppakken. Niet heel erg en daarom waarschijnlijk ook moeilijk te traceren. Deze middag ging ze na een half uur stilstand na het starten op 3 cilinders lopen.Ze liep gelijk op gas; dus dan maar naar benzine geschakeld, maar dit gaf geen verbetering.Na 600 meter geprutteld te hebben, was het over.
Mijn voorzichtige conclusie was dat het dan waarschijlijk geen brandstof, maar een ontsteking probleem is. 4 Jaar geleden zijn er nieuwe bougiekabels in gekomen. Ik hoor weinig over de ontstekingsmodule van de tct; gaat die nooit stuk? Of nog een andere mogelijkheid?
Met vriendelijke groet, Manus.
125 euro voor 4 bougies?
Dat lijkt me niet helemaal kloppen!
Je zou eens kunnen kijken wat die doet met een andere onstekingsmodule.
Ik moet er volgens nog wel eentje hebben liggen van een TCT die je kunt lenen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:125 euro voor 4 bougies?
Dat lijkt me niet helemaal kloppen!
Ja, toch wel! En omdat meerdere mensen op dit forum zeiden dat dat de beste waren, toch maar gedaan.
Of ben ik nu heel erg afgezet (dan ga ik terug!)?
Je zou eens kunnen kijken wat die doet met een andere onstekingsmodule.
Ik moet er volgens nog wel eentje hebben liggen van een TCT die je kunt lenen.
Basisbix, ik woon bij Emmeloord in de buurt, dus ten aanzien van jou aardig uit de richting. Maar bedankt voor de aanbieding.
Groeten Manus.
op 3 poten lopen zit niet in die module, die werkt voor alle cylinders OF wel, OF niet
Dan zit het eerder in je dis-bobine of je kabels, áls het in je ontsteking zit
Ouwe mopperkont
Hoi Manus,
Weet niet hoeveel verder je inmiddels bent? Maar via één van mijn Moderators op de XantiaClub kreeg ik laatst erg nuttige info over een terugslagklepje van de carteronluchting op de TCT, zie onderstaande link:
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=16613
Hij had het weer van het Duitse Citfo… Denk dat alle TCT rijders hier wellicht hun voordeel mee kunnen doen
Groet, Flip
Hallo Chillin xant,
Mooi dat je na al die tijd nog reageert! Het lijkt me een interessante optie. De, vage, problemen zijn nog niet over. Toevallig zag ik een tijdje geleden dat aan een kant de slangtule afgebroken was. Vervolgens heb ik de slang op het overgebleven stompje geklemd. Kortom, er lijkt ooit wat mee gebeurt te zijn (in de garage?). Ik zal de komende week een andere (nieuwe?) proberen te scoren. Je hoort het nog wel. Nogmaals bedankt voor de tip.
Groeten Manus.
XMmers,
Ik heb de terugslagklep er uit gehaald. Ik kreeg hem niet uit elkaar. Wat me opviel was dat er, vanaf de buitenkant geen klep te bekennen was. Ik kan er gewoon van 2 kanten doorheenblazen. In afwachting van een andere (hopelijk een nieuwe), heb ik de slang dichtgestopt. Ik heb nog wel zitten twijfelen of ik hem juist open nmoest laten of dicht. Dus maar dicht gemaakt. Wat denken jullie?
Morgen even bij Brezan proberen. Anders bij de sloop. Citroën heeft het niet meer.
Groeten Manus.
Hoi Manus,
De klep moet je naar de motor toe (zie pijltjes op het plastic) door kunnen blazen. De andere kant op moet ie sluiten… Of was het nu andersom , nou ja één kant op i.i.g.
Bij mij kon ik er eerst ook twee kanten door blazen. Ik heb hem uitgespoeld met wat diesel en daarna met gewoon sop. Toen weer droog geblazen en toen deed ie het weer. De klep is niet te demonteren , maar er zit echt een soort klepje of flapje in…
Brezan en Auto Electra heb ik gebeld, die kunnen hem ook niet leveren. In Duitsland (http://www.parsnovum24.de/aoe44/search/457508.html) is ie wel te bestellen.
Ik heb ze toevallig vandaag een mailtje gestuurd of ze ook versturen naar NL, nog geen reactie…
Ik laat het wel even weten als ik wat van ze hoor…
edit: Merk je al iets aan het rijgedrag nu je de slang dicht hebt?
Hier nog de link naar het Duitse forum: http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?75657-Beschleunigungsruckeln-XM-Turbo-CT&p=4825682&viewfull=1#post4825682
Guten Tag,
leider hatten wir ein technisches Problem welches wir gerade beheben.
Sie können das Teil gerne bei uns per email kaufen. Mit VISA-Card können Sie nur per PayPal bezahlen sonst normal per Überweisung.
—
Mit freundlichen Grüßen
Hendrik Schulz
ParsNovum24.de
03050 Cottbus, Uhlandstr.53
Tel.: 0355 430 995 60 Fax: 0355 430 995 61
Chillin Xant,
en andere ct-rijders. Ik ben ook naar Brezan geweest en die kon ze wel leveren (Emmeloord). Het hangt allemaal nog een beetje in de lucht, maar het zou kunnen dat ik er 5 af moet nemen. Dat komt dan, inclusief verzendkosten neer op een 8 euro’s per stuk. Dat zou te overzien zijn. Ik hou je op de hoogte.
Groeten Manus.
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
dan graag ook een voor mij bestellen, want is overleden, heb er nu een koperen pijpje tussen gezet
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Hee, dat betekent dat ze in Delft dus niet wíllen leveren
Maar dan houd ik me aanbevolen Manus, voor mij graag ook één
Hoor het wel
Groet, Flip
Motorhuis nog gebeld en De Vos in Boven-Leeuwen… Ook no-go
Wacht ook nog op een belletje terug uit Abbenes