Ik heb destijds dat soort terugslagklepjes besteld bij een dieselhobbiest voor mn dieselleidingen, maar die werken denk ik net zo goed op lucht?
Ouwe mopperkont
TCT-rijders,
Zo, de terugslagklep zit er op. Bij Brezan hadden ze eerst gezegd dat ik er 5 af moest nemen, maar toen ik ze op kwam halen vertelde de man vol trots dat hij had kunnen regelen dat er maar 1 kwam. Kosten 22 euro. Dus helaas voor jullie! Ik heb nog gevraagd waar hun het vandaan hebben. Motor-parts in Etten Leur. Ik weet niet of die ook rechtstreeks aan particulieren leveren. Anders kun je de Brezan bij jullie in de buurt een voorzetje geven.
Nu nog even over de tct: Het lijkt echt alsof ie beter aan het gas hangt, al geef ik toe dat het moeilijk is in dit soort situaties een objectieve mening te geven. Ik hoop dat jullie hier verder mee kunnen.
Groeten Manus.
En Manus? Hoe zijn de rij-ervaringen tot nu toe?
Chillin Xant schreef:En Manus? Hoe zijn de rij-ervaringen tot nu toe?
Zoals ik al zei, het lijkt er op dat zij (toch?) beter op het gaspedaal reageert. Al met al was het het geld wel waard; het brandstofgebruik zal er ook vast niet slechter van geworden zijn.
Groet Manus.
Goed bericht van een mede-TCT rijder van de XCNL: Het klepje blijkt bij Mercedes nog gewoon leverbaar en op de plank te liggen (Voor nog geen €5,-)
Zie ook: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=16613&start=12
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Joepie, ik heb nu ook een nieuw ventiel, kosten waren, schik niet: 4,22 euro inc btw. Deze kan je gewoon afhalen bij elk Mercedes-magazijn (omschrijving (0238042/[022] ventil))
Dus nu een XM, met Mercedes onderdeel erin.
Wat de vernieuwde rijeigenschappen zijn? die heb ik nog niet mogen ontdekken, morgen redelijk lange tocht voor de boeg, dus dan zal ik het hopelijk positief gaan merken.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Nah na 600 KM, kan ik wel bepalen of er verschil was tussen koperen pijpje en nieuw ventiel, Ik kan geheel geen verschil bemerken, in ieder geval niet na deze korte afstand, wellicht dat na 20.000 km er wel verschilis, maar dat kan ik dus nog niet bepalen.
Alles wat mijn voorgaanden (in berichten dan) wel hebben bemerkt, is mij ontgaan. Tct loopt soms nog steeds te bokken bij half gas en plopt nog bij stationair. Reageren bij direct gas geven is normaal, was al normaal, maar ja ik rij op LPG dan heb je sowieso een vertraging geloof ik.
Ach de kosten waren het niet, 4,22 en weer een stukje origineler.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jah, dat bokken enzo komt waarschijnlijk door het LPG gebeuren.
Misschien kan een goede gasboer de handel eens opnieuw afstellen.
Even weer een update,
Ik heb met een gasboer naast me, met de computer op (zijn) schoot, een proefrit gemaakt.
Het schokkerig optrekken deed zich, volgens hem voor op het moment dat de turbo er bij kwam.
Hij deed dit zowel bij benzine als bij LPG. Volgens hem kreeg de tct te weinig brandstof en dit zou in het motormanagement zitten. En, daar kon hij niks aan doen.
Dat ze te weinig brandstof krijgt, zou, gevoelsmatig, wel kunnen kloppen. Het is nooit geen strepentrekker geweest. Wanneer er 4 of 5 personen inzitten wordt het probleem ook groter. De citroëndealer haalt zijn schouders er bij op.
Iemand suggesties?
Groet, Manus
Brandstoffilter vies?
Brandstofpomp half overleden?
Vieze injectoren?
Ik denk niet dat het aan je ECU ligt.
XM TCT Ambiance`94
Als het zowel op gas als benzine gebeurt vallen de eerste twee sowieso al af.
Wim,
Disciplus Simplex
Kreeg de indruk dat `ie het beter deed op gas , zie voor in het topic .
En aangezien het een gasboer is die de boel doormeet
XM TCT Ambiance`94