richtingaanwijzer vervangen hoe gaat dat?
CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 10 oktober 2010 03:22 PM

Hallo,

Ik heb een richtingaanwijzer, die het af en toe wel of niet doet als ik naar rechts wil. Ik vermoed een los kontakt, want als ik hem naar boven duw dan doet hij het gewoon.
Nu heb ik gekeken naar een tweedehands richtingaanwjzer en gevonden. Maar is dat lastig om het zelf te maken? Is het echt een blokje die je net als bij lego erin moet klikken? en ik heb er 1 gevonden, maar het blijkt dat niet alle zx-en dezelfde gebruiken, is dat zo? Ik heb overigens een zx 1.8 i uit ‘96.

alvast bedankt

Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Citroen!! What else? love

Profiel  

APvD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 18 oktober 2010 08:13 PM
  [ # 1 ]

Schakelaar zal z’n beste tijd gehad hebben. Vervangen is niet moeilijk, alleen kijken of alle functies corresponderen (wel/niet mistlampen voor, hoewel het volgens mij op zich geen probleem moet zijn om een hendel met bediening van de voorste mistlampen te plaatsen in een auto welke geen mistlampen aan de voorzijde heeft) met de hendel die er nu in zit. Voor t vervangen even de kappen losschroeven die over de stuurkolom heen zitten, volgens mij kan je dan zo bij de hendel. Zit als ik het goed heb met één schroefje vast, losdraaien, stekker los, andere hendel erop en weer vastzetten. Moet niet moeilijk zijn. Succes!

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook