Sinds ongeveer een maand geeft de AL4 automaat van mijn Xantia break 2.0 16V uit 1998, 190.000 km problemen. De auto is altijd door de dealer onderhouden volgens het boekje onderhouden, inclusief verversen van de bakolie. Er is geen lekkage.
Op onvoorspelbare momenten knipperen de sneeuw en sportlampjes tegelijkertijd, teken van een storing, waarna de noodloop van de derde versnelling in werking treedt. Na uit- en aanzetten van de motor is het probleem weer even over. De storing treedt steeds vaker op, vrijwel dagelijks.
Binnenkort wordt de bak opnieuw uitgelezen, bij de eerste keer werd geen storingsbron gedetecteerd.
Twee vragen:
1.wat is de meest waarschijnlijke oorzaak?
2.De auto, hoewel technisch prima op dit probleem na, is niet veel meer waard, de carosserie is niet meer moeders mooiste helaas. Hoe duur zijn dit soort reparaties, of is een revisiebak een betere oplossing, maar hoe duur is dat?
In afwachting van wijze raad en/of ervaringen, Coen
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Was dat niet iets van 2 kleppen vervangen? Dat zou met ingebouwde bak kunnen en daardoor best betaalbaar zijn. Maar er zijn hier vast mensen die daar meer van weten. Komt bij de C5 ook veel voor, daar zit ook een al4 bak onder.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Meestal zijn idd. 2 druksensoren in de bak de boosdoeners en deze zijn met ingebouwde bak te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Zijn idd twee regelkleppen die vervangen moeten worden, ik heb dit bij mijn Xsara laten doen en de bak schakelt weer perfect.
Kosten zijn ongeveer 500 euro incl olie,arbeidsloon en wat klein materiaal.
Niet elke dealer wil dit doen, ik heb het bij Oldenhage laten doen.