12 van de 30
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
“Egberts” ID break: Verkocht aan Gelaleo
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 februari 2012 09:01 PM
  [ # 166 ]

Bij Hijnekamp is mij verteld dat de LPG te hoge temperaturen heeft om het geheel netjes op elkaar te laten inspelen. Na 1000 km ( sommige geven zelfs 3000 km aan )is dit wel geoorloofd.

Dus mijn oude dame gaat pas na 1000 km over op LPG…

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 februari 2012 09:07 PM
  [ # 167 ]

Is de verbranding op LPG ook niet schraler dan wanneer je rijdt op benzine. Inrijden kan ook beter op euro 98, dan euro 95 toch?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 februari 2012 09:56 PM
  [ # 168 ]

Die hogere temperatuur bij LPG - daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Kan net iets uitmaken voordat de laatste keer de kop wordt aangetrokken. Maar de soort benzine?  huh

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 februari 2012 10:01 PM
  [ # 169 ]

De soort benzine maakt ook niet veel uit, zolang ie maar niet gaat pingelen. Tijdens het inrijden kan het soms zelfs beter zijn de ontsteking 2 graden te laat te zetten. LPG is schraal, maar de huidige benzine is bijna net zo schraal….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 19 februari 2012 04:22 PM
  [ # 170 ]

Gisteren de laatste details in orde gemaakt.
Bv goed afstellen van de koppeling. Bleek er op de nwe bak een andere “boemerang” te zitten met lange armen. Daarom kreeg ik de vrije slag niet goed afgesteld. Boemerang gewisseld en nu is vrije slag goed.( Hoe zit dat met die lange en korte boemerang?)
Verder nu zo’n 150 km gereden, heb gewoon voor inrijden op LPG ( 123 LPG) gekozen.
Motor loopt echt mooi, bak schakelt goed, synchro’s doen het goed en de bak is mooi stil.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 februari 2012 04:54 PM
  [ # 171 ]

Ik dacht: kort voor diaphragma koppeling en lang voor vingerdrukgroep.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 februari 2012 08:41 PM
  [ # 172 ]

Klinkt goed Egbert. Eer van je werk!

Profiel  
 
Dspecial amateur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 30-04-2008

Gepost: 20 februari 2012 04:59 PM
  [ # 173 ]

Egbert, Hoeveel mm verschil hebben de lange en de korte boemerang? Ik vrees namelijk dat bij mijn auto de zelfde fout is gemaakt. Groeten Ton.

Hydraulisch rijd beter

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 februari 2012 09:21 PM
  [ # 174 ]

Hier een vergelijkende foto van de lange en korte boemerang.
Ik heb ze niet opgemeten, maar met de M7 moer maatje 11 kan je wel een schatting maken lijkt mij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 februari 2012 10:36 PM
  [ # 175 ]

Klopt, ik had destijds ook een verkeerde afmeting verkregen bij het bestellen van een nieuw exemplaar.

De fout is snel gemaakt en wordt mogelijk altijd te laat geconstateerd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 februari 2012 11:32 PM
  [ # 176 ]

Gewoon een kwestie van je leverancier zorgvuldig kiezen.
De kans dat je meteen het goede onderdeel meekrijgt is dan groter….

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 februari 2012 06:35 PM
  [ # 177 ]

Dago leuk om te zien dat je het forum nog volgt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 maart 2012 02:06 PM
  [ # 178 ]

De 1e 1000 km na de motor en bak revisie zitten er op.
Kop nagetrokken, kleppen gesteld.
De olie is nog brandshoon ( zoals dat hoort bij LPG).
Hoefde na 1000km maar 0,5 liter bij en dat tijdens het inrijden.

Ik had er een ander stuurhuis in gezet, wat ik ooit zelf gerevisieerd had. Dat stuurhuis had na 1jr toch weer veel interne lekkage, daarom recent uitelkaar gehaald, bleek er een braampje rubber tussen het rondsel en teflon ring te zitten. Dat verwijderd.
Nu op de auto stuurde hij niet lekker, overlappingsdrukken bijgesteld, waren veel te laag. Nu stuurt hij weer goed. Interne lekkage is acceptabel ( 15-20 sec).

Wat nu nog moet aan deze auto is tzt de deuren aanpakken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 maart 2012 06:48 PM
  [ # 179 ]

dat jij dat allemaal ‘zo maar eventjes’ doet, amai, respect hoor! veel rijplezier nog met je break! (ga je die deuren ook zelf lassen?)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 augustus 2012 09:35 PM
  [ # 180 ]

Gisteren met de autotransporter thuis gekomen:

De hoofd hydroliek leiding had een haarscheurtje bij de wartel van de pomp. Was nauwelijks te zien, dus de wegenwacht en ik dachten eerst aan de leidingrubber. De LHM spoot er echt uit.

Deze week een goede gebruikte leiding plaatsen, want de auto moet dit weekeinde naar Chateau Valogne voor de basis cursus.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
12 van de 30
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook