13 van de 30
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
“Egberts” ID break: Verkocht aan Gelaleo
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 10:21 PM
  [ # 181 ]

Ach - da’s altijd een triest gezicht. Veel lesplezier daar in Frankrijk bye

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 augustus 2012 10:48 PM
  [ # 182 ]

Was je mooi op tijd met vervangen, beter zo dan langs de franse snelweg…

knuffel

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 augustus 2012 11:09 PM
  [ # 183 ]

De leiding is vervangen. Is best nog een lastige klus, ik heb de radiateur er uit gehaald om er bij te komen.
Daarna was het nog lastig om de enorm slippende V-snaar weer zo droog te krijgen dat ze de pomp betrouwbaar rond kreeg.

Ik kan Zondag richting Frankrijk om met een tussnestop naar Chateau Valogne te gaan.
Hoef niet na te denken welke reserve onderdelen ik mee neem ( zie het topic hierover), want ik heb een hele aanhangwagen vol met demonstratie onderdelen voor de cursus bij mij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 januari 2013 12:00 AM
  [ # 184 ]

Tijd om dit topic bij te werken.

Deze zomer met succes retourtje Frankrijk en later ook nog een vakantie in Schotland. Wat is het een heerlijke auto.

Daarna verder gegaan met plaatwerk restauratie:
Heb 3 oude tijdelijke portieren.
Eerst de voorportieren: tijdelijk met 1 oude en 1 portier van de DS cabrio rond gereden.
Binnen bakken vervangen, rubberhouders van RVS ( Chyparse heeft die van RVS) gemonteerd, Buitenkant deuk en kras vrij gemaakt en zelf gespoten. Ziet er weer netjes uit.
Nu bezig met de achter portieren. 1 alleen ontroesten, RVS rubberhouder, schuren en strak maken ( daar zit ik nu midden in, heel veel schuren).
De andere dacht ik dat dit de beste was, maar moest nwe binnen bak met de kopse kanten in, en de onderrand van de buitenkant.

Als roest preventie:
om te plamuren geen polyester plamuur, maar zelf gemaakte 2K plamuur ( niet hygroscopisch)
Alle naden van binnen en buiten uit met 2K vol laten lopen.
Bij het portier met het nwe buiten deel de felsrand voor het omzetten vol laten lopen met 2K.
De rubberhouders er niet op gelast, maar nadat het portier goed in de verf zat er op geplakt.
En na het spuiten alles goed in het Sanders Fett. Als je het portier nog los hebt, dan kan je door het Fett ter plekke met een feun te verwarmen zorgen dat het prachtig overal diep in de hoeken loopt en dan stolt.

Laswerk: Ik heb kort geleden een TIG apparaat gekocht, maar dat is best nog moeilijk. Dat beheers ik nog niet genoeg en daarom toch alles met mijn vertrouwde MIG apparaat gedaan.
En ondertussen oefen meters maken met de TIG

Reparatie delen:
Voor zover ik heb kunnen vinden is Chyparse de enige die RVS rubberhouders verkoopt. (Bij alle portieren waren die rubberhouders het startpunt van alle roest ellende.) Tja dan gelijk bij hun per postorder ook de rest besteld. Alle reparatie delen pasten perfect.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 januari 2013 12:44 AM
  [ # 185 ]

Mooi werk weer.
Tig lassen is met dun plaatmateriaal zeer moeilijk( ben je al achter)
30 ampère ( voor 1 mm) genoeg ,mag ook 25 ( voor 0,8 mm)een hoge voorloopsnelheid( snel voorwaarts bewegen)
En een blok of strook aluminium er achter/ naast klemmen,voor de warmte afvoer.
Maar dan nog goed oefenen .
Succes met alles

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 03 januari 2013 11:31 AM
  [ # 186 ]

Die RVS rubberhouders kunnen een elektrolyt veroorzaken, dan rot het staal van je portier nog veel harder. Of heb je hier een oplossing voor?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2013 01:26 PM
  [ # 187 ]

Ja dus - lijmen. Lijkt me inderdaad een slimme oplossing.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 januari 2013 06:51 PM
  [ # 188 ]

Inderdaad, als er geen metallisch contact tussen het staal en RVS is, is er geen enkel probleem.
Overigens zit er aan de DS heel wat RVS, wat geen grote problemen geeft hoor: RVS dakrand en voorraam sierdelen, pallas dorpel bekleding, bumpers.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2013 07:32 PM
  [ # 189 ]

Je hebt rvs en rvs… Het is niet dat je zink op je auto last…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 03 januari 2013 08:46 PM
  [ # 190 ]

Trouwens , het rvs op een ds is geen 100% rvs hoor. Hou er maar eens een magneetje bij..

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 januari 2013 10:22 PM
  [ # 191 ]

Daar vergis je je in…
RVS bestaat in vele soorten en kwaliteiten, en sommige daarvan zijn wel, andere niet magnetisch.

RVS met tussen 6 en 26% nikkel (de 300-reeks uit de AISI) zijn austenitisch en niet-magnetisch in geleverde toestand. Ze zijn uitstekend vervormbaar (plooien, dieptrekken, strekken) en ook schokbestendig in het hele temperatuurbereik, van heel lage tot heel hoge temperaturen. Bij koud-vervormen kunnen ze licht magnetisch worden. Door toevoeging van de bovengenoemde hoeveelheden nikkel in het staal blijft de austenitische fase thermodynamisch stabiel. Daardoor vindt na een warmtebehandeling van austenitisch roestvaststaal geen faseovergang plaats tijdens het afkoelen. Harden van austenistisch roestvaststaal door middel van een warmtebehandeling is derhalve niet mogelijk. De overige elementen, zoals bijvoorbeeld chroom en molybdeen, verhogen de corrosieweerstand en bewerkbaarheid van het staal.

AISI 430, AISI 410 en AISI 409 (de 400-reeks) zijn voorbeelden van ferritische, alsook duplex roestvaste staalsoorten. In tegenstelling tot de austenitische roestvaststaalsoorten zijn ferritische en duplex roestvaststaalsoorten wel magnetisch, maar de mate waarin ze vervormbaar zijn is over het algemeen (iets) minder goed.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 03 januari 2013 10:32 PM
  [ # 192 ]

Aha, comme ca, weer wat geleerd. Merci Smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 januari 2013 11:10 PM
  [ # 193 ]
F.SvM schreef:

Tig lassen is met dun plaatmateriaal zeer moeilijk( ben je al achter)

VgF

Op de werkbank lukt het mij nu om 0,7 mm kops aan elkaar te lassen zonder gaten te branden, nog niet echt netjes. Ziet er beter uit dan mij ooit met MIG kops aan elkaar lassen van 0,7 is gelukt. De volgend maat plaat die ik in huis heb is 1,2 en dat is kops langzamerhand een eitje.
Als oefening ook een 15mm koperen buis doorgezaagd en weer aan elkaar gezet.
Echt ontzettend leuk dat TIG lassen. Gaat wel veel langzamer dan MIG ( maar tijd speelt voor mij geen rol). Kost daardoor veel meer gas. Heb al 1/2 10 liter fles ARGON verbruikt, dus volgende fles wordt 20 liter.

Heb een paar oude HD’s van de computer gesloopt, daar zitten vlakke heel sterke permanente magneetjes is. Die zijn ideaal om het plaatwerk netjes tegen elkaar te fixeren. Aan 1 magneetje de massakabel gezet, gelijk makkelijke verbinding.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 januari 2013 12:36 PM
  [ # 194 ]

1e TIG klusje aan portier gedaan. Aan de bovenrand van buitenplaat zat nog een doorgeroest gaatje. Dit netjes dicht gelast met TIG. Eerst met 20 amp een randje aan het gaatje gamaakt en daarna met 30 amp dicht en doorgelast. Zo mooie een gat dicht lassen is mij nog nooit met MIG gelukt!
Volgende klus zal ik ook foto’s maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 06 januari 2013 02:56 PM
  [ # 195 ]

Hoe is met de warmteinbreng in je plaat?
Met Mig heb je snel een bolling o.i.d als je snel achter elkaar op de zelfde plek werkt.
Is Tig ook geschikt voor een deurbak?

Groeten Peter.

Profiel  
 
 
13 van de 30
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook