Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Egbert schreef:Shit, hogedruk leiding van pomp naar regelaar is weer gesscheurd!. 1/2 jr terug ook al, toen een gebruikte geplaatst vanwege dubieuze berichten over nwe. Dit keer net thuis gehaald, van Arnhem naar BB zonder stuurbekrachtiging. Toen ik thuis kwam remde hij nog net.
Dubben wat ik ga doen:
De gemodificeerde slang van vd Laan,
Een nwe RVS kopen.
Of er een van Cu/nikkel laten maken.
De koper nikkel leidingen zijn prima in 3.5 en 4.5 maar zijn veel te dun van materiaal voor de grote leiding !
Mijn ervaring met de beruchte krul tussen pomp en regelaar op de SM ; na drie maanden al terug scheuren in de kraag waar de bult geperst is .
Nu zit er een HD slang op en als je kijkt hoe die op en neer gaat elke keer de drukregelaar in en uit slaat , begrijp je waarom die dingen kapot gaan !
je kan het vergelijken met een kaboutertje dat er elke keer een tik met een hamer op geeft
Om je nog maar niet voor te stellen wat er gebeurd bij een versleten bol op de drukregelaar .
Dit is dus de oplossing :
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat is een helder advies.
Die 2 nippels, hoe kom ik daar aan? vd Laan?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Beste,
Wat is de prijs van zo’n slang ( incl. nippels) ?
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:Die 2 nippels, hoe kom ik daar aan? vd Laan?
een PB aan ene W. Bogaerts doet wonderen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In snelheid genomen door ene Waterman
Dit zijn foto’s van mijn nippeltjes gemaakt naar het voorbeeld van de Plasman SM .
Nu laat ik ze nog extra geel passiveren tegen de roestige kleur die ze anders na een jaartje krijgen .
Slang op de foto is voor de SM , dus voor een DS zelf bij de slangenboer laten maken , of mij de exacte lengte doorgeven en of het ( 2 keer ) haaks moet zijn .
Voor de volledigheid wil ik hierbij even melden dat je het vlakje rond de nippel op pomp en regelaar even met een zachte vijl moet vlak maken om de sluitring goed te laten afdichten .
Drupje loctite “hydraulic seal ” en dat lekt nooit meer .
Voor zover ik het al gezien heb gebruikt de VDL oplossing nog een stukje (oude ) leiding en de originele rubber dichting onder de koppeling .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
SPAM schreef:Beste,
Wat is de prijs van zo’n slang ( incl. nippels) ?
Paar tientjes meer mag het niet kosten.
Slang plus ,kun je bij ieder mechanisatie bedrijf kopen inclusief koppel stuk.
Alleen voor de verloopjes moet je dus even bij Bogaarts zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Klopt ,
slang is standaard spul .
Maar ik kan dat ook met geel gepassiveerde koppelingen en pershulzen leveren
alleen de koppelingcombinatie is (eigen ) maatwerk opdat dit niet in de handel te koop is .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Mooi al die kennis op het forum!!
Walter, ik heb je een PB gestuurd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb al 100.000 km zo’n slang. Werkt echt perfect.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Ik heb al 100.000 km zo’n slang. Werkt echt perfect.
Ik dacht dat je ze goed zelf kon maken,bedoel dus van HD leiding met wartels
Zoals je vorige week uitlegde.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Of heb ik het nu verkeerd begrepen
Ja, want bij een SM gaat zelfs de originele leiding stuk. Dat komt omdat ie daar heel erg trilt en nergens in beugels zit. Dus moet je bij een sm overstappen op de slang anders blijft het breken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar hij heeft het toch over zijn DS ?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
lengte en plaatsing van de stalen leiding is anders ,
maar pomp en drukregelaar zijn hydraulisch identiek .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik begrijp inmiddels dat het als volgt zit:
De draad in de pomp en HD regelaar is Fijnmetrisch 12.
Hydroliek werkt allemaal met engelse draad ( BSF?). Een verloop van engelse draad naar fijnmetrisch 12 is kennelijk niet in de handel. Die maakt WB. Als je die verloopnippels hebt, dan kan je standaard hydroliek slang laten maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wat gaan die nippels kosten?
Ik wil ook wel een paar setjes, en vast nog wel meer mensen.
Voel voor de grap maar eens met je vingers aan die leiding als de regelaar aanslaat, dan begrijp je direct wat het probleem is
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v