Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Volgende reeks is in productie ,
het zal een beetje van de kostprijs van draaier en passiveerbedrijf
afhangen wat de uiteindelijke kost zal worden .
Vermoedelijk klaar binnen twee weken !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De laatste keer dat ik zo’n slang kocht was ie 13 euro!! (SM) .. Zal is voor de DS 20 euro zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Omdat ik as weekeinde moet rijden en vandaag de tijd had, zelf met de nippels aan de gang gegaan.
De draad van de originele leiding is M12x1,25. De hydrauliek boer kan dit inderdaad niet leveren, wel: M12x1,5 en 1/4” gasdraad ( ruim 13 mm, een spoed van ongeveer 1,25).
Ik heb gekozen om de draad in de pomp en hoofdregelaar op te tappen naar 1/4” gasdraad.
Dit was het probleem
Dit gekocht bij de hydrauliek boer ( kosten ongeveer 60 Euro, dus wel wat meer dan de voorspelling van Bogerd)
Slang met 1 rechte en 1 haakse hoek, lengte incl aansluitinen en nippels tot de hoek=102 cm
Setje tappen gekocht ( 20 Euro)
Gat in de diepte afgedicht met kaarsvet, zodat de spanen niet in de pomp komen.
Nippel er op
Slang er op
Pomp idem.
Alles zit weer in elkaar, lekvrij.
Een prima oplossing. De nippels van WB was netter geweest, maar ja ik had haast.
Ga het over een tijdje ook preventief bij de DS cabriolet doen, neem dan de nippels van WB als die weer bij gemaakt zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn deze slangen eigenlijk ook geschikt voor het rooie systeem?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo kan het natuurlijk ook , alleen moet je dan de drukregelaar (en pomp ) demonteren ,
niet echt een klusje om met veel plezier uit te voeren
Verder zit er wat verschil in de slang naargelang de uitvoering van de wagen
( bvb bij een halfautomaat hangt de drukregelaar tegen de versnellingsbak aan )
Ook de aansluiting bij de pomp zit dicht tegen de riemen aan ,
is dus belangrijk dat je daar genoeg afstand kan behouden .
Allemaal problemen die zich bij de SM NIET stellen
Dat deze slang tegen rode olie kan betwijfel ik sterk .
Maar misschien is daar wel een andere rubbersoort voor die dat wel aan kan .
Ik zal dit even navragen zodra ik bij mijn hydrauliekboer langs moet .
Is er interesse voor geel gepasiveerde hulzen en aansluiten slangzijde ?
Anders moet ik wat rechte nippels mee laten passiveren als deze reeks weg gaat .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi werk, Egbert
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
vd Laan in Abbenes levert zo’n slang ook, montageklaar compleet met de juiste koppelingen. Wel lengte slang en posite van de 2 haakse koppelingen ten opzichte van elkaar aangeven. Prijs rond de 80 Euri geloof ik.Ik had een lange nodig vanwege de regelaar voor op de versnellingsbak.
dit is de korte versie op een SM:
zie verder dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217732/
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Weet ik, maar ik was ongeduldig, moet as we weer rijden en had gisteren de tijd. Daarnaast vind ik dit soort gepuzzel erg leuk. Bijkomend voordeel is dat ik nu een andere drukregelaar heb gepakt en nu is de frekw van aanslaan pomp ook nog lager.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Hij gaat naar Amerika en hij neemt mee: een drukregelaar, een voorraadbol, een drukslang lang genoeg voor alle types, een tap, ...
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
....................en 2 aandrijfassen, een veerbol, een startmotor, een dynamo, V-snaren, lekzakken, leidingreparatie nippels, een veerstang achter .......... en dat verdelen we dan over een paar DS-en, zodat we bijna alles wat kapot kan gaan bij ons hebben.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
vergeet de treiterslang niet ...
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Leeuwis schreef:vergeet de treiterslang niet ...
Niels
Daar neemt iedereen er twee van mee. Of eigenlijk zijn langere stukken slang met koppelstukjes nog veel handiger.
Ik kan nog veel meer bedenken: 10 ltr extra LHM per auto, want in VS niet te krijgen.
Mocht het zover komen, dan maken we een verdeling.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Zou je in tijden van nood gewone hydraulic oil kunnen gebruiken zoals gebruikt wordt in graafmachines?
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Dan kan je beter motorolie nemen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik rij al 2 jaar rond met Rehnolin 32 hydraulische olie, te krijgen bij alle hydraulische bedrijven hier.
Viscositeit vrijwel gelijk aan LHM tot een graad of 100. In een DS wordt de olie niet zo heet (zeker niet wanneer je hydrauliek op orde is en je interval drukregelaar lang is) Gaat prima. Kurt-de-ds-god-uit-stellenbosch doet dit al jaren met alle DSsen die hij onder handen neemt en voegt er zelfs een heel klein beetje groene kleurstof aan toe.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!