De term ‘spray’ zegt al genoeg eigenlijk: je vernevelt een suspensie met wat poeder erin. Ik ben gaandeweg meer van de (liefst 2K) epoxyprimer geworden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De tijd zal het leren of de zinkspray een goede keuze is geweest.
3 plaatwerkdelen zijn klaar. Onderkant netjes bij gespoten. Omdat het een “werkpaard” is hoeft het niet in concoursstaat en de onderkanten van de plaatwerkdelen zie je tocht niet zo goed. Maar het is voorlopig weer roestvrij en netjes.
Voorschermen en LiA protier zijn nog goed. Dus nu nog Re A scherm en Re A portier aanpakken.
En het doek is gevallen: Ze gaat daarna de verkoop in.
Ik heb een Peugeot Expert camper gekocht. De DS break moet daarvoor plaats maken.
Maar eerst knap ik de DS wel gewoon netjes op. Ik wil dat een volgende eigenaar blij wordt van deze auto en er een hele tijd mee kan doen zonder te veel zorgen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
IDealist schreef:De term ‘spray’ zegt al genoeg eigenlijk: je vernevelt een suspensie met wat poeder erin. Ik ben gaandeweg meer van de (liefst 2K) epoxyprimer geworden.
Ik gebruik voor de wagen ook epoxyprimer (met roestomvormer.
Welke 2K gebruik je?
Volgens mij is de epoxy de weg te gaan, ik ga ook mijn polyesterplamuur vervangen voor epoxyplamuur, moet nog even zoeken welke en waar te koop.
De zinkspray gebruik ik op bvb. aanhanger of een metaalconstructie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Je kan es een leuk proefje doen met een blank stukje oud citroen plaatwerk, ene helft jouw zinkspray, andere helft epoxy. En dan lak erover, benadert de werkelijkheid.
Fotootje op Cifo posten, dan buiten leggen en af en toe sprayen met zout water.
Over 5 jaar weer een fotootje posten
Uiteraard die met zinkspray ook een compleet epoxy laksysteem er op zetten!!
Ik bedank voor de eer
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dat is wel zo eerlijk inderdaad…
Ik heb dat wel eens geprobeerd met een roestig stukje ijzer in de Dinitrol en Tectyl.(beide ML)
Stukjes open en bloot buiten gelegd en andere stukjes in een lapje buiten gelegd.
Mijn bevinding was dat de Dinitrol toch wat wegspoelt, de Tectyl blijft wat beter zitten maar de roest komt uiteindelijk bij beide er doorheen.
In het lapje bleek de Dinitrol duidelijk beter de roest af te remmen, de Tectyl nam zelfs vocht op.
Maar de roesttest is daarna natuurlijk beter overgedaan met stukjes kokerbalk, Mike Sanders was de winnaar.
Alleen dat schijnt ook weg te kunnen spoelen…
Stevig besluit Egbert….! Maar een camper maakt ook weer wat goed. Geïnspireerd door Ron?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Nadat ik 2 jaar helemaal niets aan de DS break gedaan heb, weer verder gegaan.
De roest plekken van de achterschermen waren gestraald en in de epoxy primer. Nu in kleur bijgespoten.
De onderdelen die ik in de loop van 2 jaar “geleend” had terug gemonteerd.
En vandaag een kort ritje gemaakt.
Ik ben weer helemaal weg van deze auto.
Binnenkort maar eens naar de APK en dan de schorsing er af halen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Goed bezig.
Dus uuh…. die gaat niet de verkoop in
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Eind goed al goed Egbert! Leuk te horen. Mijn eend heeft weer een leesbaar chassisnummer en 2 jaar verse APK, dus ik kom binnenkort de break live bewonderen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik breng morgen die fijne deelbare bollen weer naar je terug,Egbert. Dan staat jouw break weer in de veren zoals het hoort.
Nogmaals dank, dat je mij die bollen wilde lenen om met “de Uitdaging” naar Chateau de Valogne te kunnen rijden!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Sinds vandaag weer APK erop en schorsing er af.
Toch echt weer genieten om na 2 jaar weer in deze DS te rijden!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Mooi dat je weer opnieuw zo verliefd wordt Egbert. Geniet ervan!
Net als met mijn eend! voelde goed! Gefeliciteerd!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bij toeval ontdekt:
Laadspanning is veel te hoog, 15,5 volt. Tja dan denk je aan een brakke spanningsregelaar ( hoewel er een elektronisch op zit). Maar vervangen hielp niet.
Bleek het Bob draadje op de spanningsregelaar ( hoort de accuspanning op te staan) een 1 volt lagere spanning te hebben dan de accuspanning. Tja dan gaat de regelaar op 1 volt hoger afregelen.
Moet dus ergens een slechte verbinding in de kabelboom zitten.
Nog niet verder uitgezocht, maar tijdelijk ergens anders vandaan een geschakelde PLUS gehaald. Probleem opgelost.
Tja dus geen tijd gehad om de auto te wassen, maar wel zo er mee naar Soesterberg
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper