Nou het was heel vies weer dus echt goed kijken naar gepoetst blik zat er toch niet echt in gisteren. Maar goede ontdekking! Je bent wel de dynamo expert aan het worden de laatste tijd
Je Break stond naast die van mij:
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
“Klassieker”, vaak overgangsweerstand in het contactslot. Ik zet er altijd een relais tussen, ontlast het contactslot en geeft betere spanning, kun je er meteen andere verbruikers op zetten.
To err is human, not to err is divine.
Zitten bij mij al 4 relais tussen voor het contactslot.
Wel goed idee om die relais door te meten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De break weer eens aangepakt.
Een gebruikte Dynamo van een peugeot 306 omgebouwd en ingebouwd. Omdat het kan en het er een is met ingebouwde spanningsregelaar en hoog vermogen.
En dan de vlampijp maar eens vervangen waar al langer een (niet lasbaar) gaatje in zat.
Tja helaas 1 boutje aan het spruitstuk brak af. Gelukkig kwam het spruitstuk wel goed los van de kop.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De dynamo was overigens best een uitdaging:
Het achterste oor van de dynamo moest er af, daar gaatjes boren en tappen om de steun vast te zetten. Ook nog wat draaiwerk om de poelie er op te krijgen. Ik ben erg benieuwd of het allemaal heel blijft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Slimme oplossing. Ik heb in m’n ‘64 er de gare gelijkstroomdynamo ook vervangen door een moderne wisselstroom. Wat een verademing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik hou er erg van om spullen te repareren/hergebruiken.
Jaren terug heb ik een schade peu 306 cabrio als donor voor mijn eigen 306 cabrio gesloopt. De dynamo toen gelijk weggelegd voor dit project. De 306 heb ik al lang niet meer ( mijn neefje heeft hem en heeft nog steeds plezier van de onderdelen die ik toen bewaard heb)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wie wat spaart, heeft wat. Het is goud waard als je zoiets zo “van de plank” kan pakken.
Na bijna een half jaar mijn break weer terug.
Ik had hem voor langere tijd uitgeleend aan de vorige eigenaar van mijn huidige uitdaging
Waarom? Omdat ik zelf bijna niet meer in de break rij en deze man sinds de jaren 80 een DS heeft willen rijden.
En het kwam mij ook wel mooi uit dat ik tijdelijk wat meer ruimte had. Immers een gedemonteerde auto kost 2 a 3x zoveel ruimte als een gemonteerde auto.
De break blijft een fantastische auto.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Betekend dat het project klaar is, of nu terug omdat de winter eraan komt?
Inderdaad vanwege de winter
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het zat er al een paar jaar aan te komen: Ik heb de break verkocht.
Ik heb te veel auto’s, ze kunnen niet meer allemaal binnen staan en de break gebruik ik de laatste jaren bijna niet meer.
Nog belangrijker: Mede DS-TT er Leon heeft haar overgenomen, dus ze blijft in de familie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het zat er al aan te komen: Ik heb een break gekocht.
Ik heb te weinig rijdende auto’s, ze staan dus allemaal binnen en de giga-ruimte in een break kan ik de komende tijd heel goed gebruiken.
Nog belangrijker: ik heb haar van mede DS-TT-er Egbert overgenomen, dus ook dit draadje blijft in de familie!
Normaliter doe ik eerst groot onderhoud, maar in dit geval durfde ik het na een check van de 4 vloeistoffen wel aan om meteen wat km’s te gaan draaien en was tegen mijn gewoontes in een grondige reiniging de eerste stap.
Matten/bekleding er uit, beetje terpetine op de vetvlekken, Dreft inborstellen op de rest, hogedruk er op en na het drogen al het (nu) losse zand er uit kloppen. De wagen had dit verdiend, na alle km’s trouwe dienst en de laatste tijd uitgeleend te zijn geweest en iemand heel erg blij te hebben gemaakt. Super sociaal gebaar van Egbert.
En daarnaast een heleboel Mike Sanders vet verwijderd; je kan nu weer iets aanraken zonder vette handen te krijgen ...
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Als niet-expert een vraag: ik zie een remknop. Dacht dat alle Breaks ID’s waren?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Als niet expert, goed opgemerkt! Maar het klopt wel, alle breaks zijn getypeerd als ID, maar geleverd met een remknop! Volgens mij was zelfs een halfautomaat mogelijk.