Herkent iemand het volgende probleem?
Sinds enige tijd valt de (benzine)motor van mijn C5 break 2.0 HPI (2002) uit zodra hij warm wordt. Alles valt weg; motor stopt, stuurbekrachtiging, ESP/ASR etc… Het lukt niet meer om de motor direct te starten (startmotor draait wel dan) pas als de motor is afgekoeld lukt het weer. Inmiddels zijn de lambda- en nokkenassensoren vervangen, maar dit heeft niks opgeleverd.
Ben ook al bij Citroën geweest om eventuele storingen uit te laten lezen, maar het probleem is dat als hij loopt er geen foutmelding in zit…. en bij dit type (fase 1) worden oude storingen nog niet opgeslagen (heb ik mij laten vertellen door Citroën). Herkent iemand deze klacht?
Van de V6’n van die tijd weet ik dat het probleem lag bij de bobine’s. ze werden te heet waardoor er geen vonk meer aankwam bij de bougie’s. lijkt wel of jou 4 cilinder daar ook last van heeft.
Afkoelen is dan een tijdelijke remedie maar uiteraard dient deze, mocht dit het probleem zijn, te vervangen te worden door een betere/modernere versie.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.