vaste trekhaak c5 tourer / sensor geeft signaal
helder2010
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 13 oktober 2010 09:06 PM

Vaste trekhaak gemonteerd door dealer op mijn c5 tourer 6 bak comfort [ hydro vering]. In zijn achteruit audiosignaal en op display dat er een object is.
Tweemaal terug geweest doch de valse signalering blijft.Gereclameerd dat dit niet deugt.
Oplossing dealer : afneembare trekhaak monteren.Mijn vorige C5 fase 2 had ook een vaste trekhaak zonder valse signalering.

Kennis van mij heeft een c5 fase 3 automaat met vaste trekhaak en als in achteruit wordt gezet geen problemen met valse signalering.

Ik wil gewoon een vaste trekhaak.

Heeft iemand een suggestie wat te doen,zonder dat het systeem van de sensoren wordt uitgezet

Hallo lezers

Aan de hand van de tip van Tilanus het eea uitgeprobeerd en dacht het probleem te hebben opgelost,maar helaas niet.

Inmiddels ga ik verder zoeken.

We zijn nu een half jaar verder en toch weer valse signalen,ondanks nastellen trekhaak en software controle.Dealer heeft besloten om toch maar een afneembare trekhaak te plaatsen.

Afneembare trekhaak is inmiddels geplaatst en hoor geenvalse signalen meer.  Nmm. kan het onderwerp worden gesloten!!!

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 oktober 2010 09:14 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier.

Op zich vreemd dat hij die signalering blijft geven. Let wel op dat het soms al zoiets als een scheef zittend beschermkapje van de kogel kan zijn die dit triggerd. Zitten de sensoren (en dan voornamelijk de binnenste) wel netjes recht in de bumper?

Profiel  

TA34
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

- C5 III
Gepost: 14 oktober 2010 10:34 AM
  [ # 2 ]

Raar hoor. Ik heb een vaste trekhaak (wel door de dealer geinstalleerd) en die heeft geen enkele negatieve invloed op de parkeersensoren. Het is dus wel degelijk mogelijk om een vaste trekhaak op een C-5-III te hebben en goed werkende parkeersensoren.
Succes!

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 oktober 2010 08:04 PM
  [ # 3 ]
helder2010 schreef:

Hallo lezers
Aan de hand van gedane suggestie van Tilanus het eea uitgeprobeerd tw.: sensoren goed op zijn plaats gedrukt en vervolgens eerst 1 cm van de plastic dop op trekhaak gezaagd en daarna nog een 1cm [totaal 2cm] van de onderzijde .Vandaag 20 maal is het uitgeprobeerd.
Resultaat:PROBLEEM IS OPGELOST !!!

Vriendelijk dank voor het advies

Daarvoor zitten we samen op een forum toch? Wink

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 november 2010 05:07 PM
  [ # 4 ]
helder2010 schreef:

Probleem nu definitief opgelost??

Ik heb met een speciaal gemaakt meetgereedschap de afstand van de binnenste sensoren tot knop van de trekhaak opgemeten en heb vastgesteld dat er 6 a7 mm verschil was.De bouten van de trekhaak iets losgedraaid en met een rubber hamer de trekhaak naar het midden van de sensoren verplaatst en vervolgens bouten vastgezet.

Sinds een week heb ik geen storing meer.

Profiel  

cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 190

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 08 november 2010 06:57 PM
  [ # 5 ]

Hallo,
Ik rij thans dan wel geen C5 meer, maar heb wel een C4P met afneembare trekhaak.
Deze gaat er eigenlijk nooit af en ik vindt dat een mis investering.
Ik heb ontdekt dat het al of niet scheef zitten van het beschermkapje over de trekhaak van invloed is op mis investering. Het idee van afstandopmeten en goed uitrichten lijkt mij dan ook een goede oplossing. Mogelijk kan al een s geprobeerd worden om de afdekka eens te verwijderen.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  

helder2010
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 23 november 2010 09:03 PM
  [ # 6 ]
tilanus schreef:
helder2010 schreef:

Probleem nu definitief opgelost??

Ik heb met een speciaal gemaakt meetgereedschap de afstand van de binnenste sensoren tot knop van de trekhaak opgemeten en heb vastgesteld dat er 6 a7 mm verschil was.De bouten van de trekhaak iets losgedraaid en met een rubber hamer de trekhaak naar het midden van de sensoren verplaatst en vervolgens bouten vastgezet.

Sinds een week heb ik geen storing meer.

Daarna enkele keren nog vals alarm.

Ik ben vorige week naar dealer geweest.Aldaar geen afwijkingen meer vastgesteld.Dealer meldt dat de computer nu heeft in geleerd.

Probleem [voorlopig ?] opgelost!!!!!.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook