1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Slecht lopen na cilinderkoprevisie, nu met behoorlijke rook!
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 oktober 2010 12:05 PM

Hallo allen


Deze week heb ik de kop van mijn turbo diesel 2 gereviseerd. Nu was ik gisteren klaar (dacht ik) maar ze starte moeilijk (op zich logisch als alle brandstofleidingen os geweest zijn) en lijkt het alsof ze op drie poten loopt. Tevens rookt ze behoorlijk blauw. Brandstof systeem ontlucht water ontlucht dus wat kan het nog zijn? Wellicht de distributie die versprongen is? Heeft iemand enig idee en heeft iemand ook de afstel gegevens van de distributie?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 oktober 2010 03:58 PM
  [ # 1 ]

Ik zou ook het eerste aan de distributie denken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 oktober 2010 05:05 PM
  [ # 2 ]

Dat is motor M25/660 dus.

PB even je mail adres, dan heb ik wel wat gegevens.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 15 oktober 2010 05:42 PM
  [ # 3 ]

verstiuvers ook gedaan ?
had je de leidingen/aansluitnippels afgedopt ?
misschien is er rommel in een van de verstuivers terecht gekomen ?

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 oktober 2010 10:23 PM
  [ # 4 ]

Even een update:

Vanmiddag de distributie op diverse manieren versteld. Het kan niet anders dat de timing goed staat dus dat sluit ik uit. Brandstofsysteem heb ik tevens ontlucht door met draaiende motor de nippels een slag los te draaien. Enige wat nog mogelijk is lijkt mij is de pomp verstellen op zijn voet of slechte verstuivers. Wat denken jullie?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 15 oktober 2010 10:27 PM
  [ # 5 ]

Van lang geleden kan ik me nog herinneren dat mijn turbo 2 ook wat slecht starte nadat ik de kop vervangen had. Ik had iets niet helemaal goed gedaan met het overzetten van de verstuivers, maar wat dat weet ik echt niet meer.

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 12:15 AM
  [ # 6 ]
cxj schreef:

Ik zou ook het eerste aan de distributie denken.

Die hoeft helemaal niet los als je de kop demonteert.
Of bedoel je soms de riem van nokkenas - pomp?

Hoogstwaarschijnlijk wordt ergens (valse) lucht aangezogen. Check alle slangklemmen en de opvoerpomp in elk geval.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2010 12:50 AM
  [ # 7 ]
graddus schreef:

Van lang geleden kan ik me nog herinneren dat mijn turbo 2 ook wat slecht starte nadat ik de kop vervangen had. Ik had iets niet helemaal goed gedaan met het overzetten van de verstuivers, maar wat dat weet ik echt niet meer.

Je was de brandplaatjes ( onder de verstuivers zitten die in de kop) vergeten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 12:55 AM
  [ # 8 ]

O ja! Da’s ook een klassieker!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 01:35 AM
  [ # 9 ]

Brandplaatjes zitten bij mij 100% goed. Daar ben ik echt een pietje precies in. Voor wat betreft valse lucht heb ik al mijn inlaatlucht slangen gecheckt. Volgens mij zitten ze allen vast. De opvoerpmp is niet los geweest dus lijkt me stug dat daar ineens valse lucht vandaan zou komen maar je weet maar nooit… En verder weet ik het eigenlijk ook niet zo goed meer.

Voor wat betreft de distributie hierbij het volgende waarom ik hem nogmaals gecheckt heb: De motor lekte koelvloeistof naar buiten bovenaan tussen het distributiecarter en de koppakking. Distributie gedemonteerd en nagekeken of het daar vandaan kwam. Bleek dus toch echt de koppakking. Distributie weer gemonteerd. DS de garage uit cx (liep toen nog prima na de- en montage vaan disstributie) de garage in. Dit was voor mij de reden om nadat de koppakking vervangen was en de auto slecht liep toch nog eens de distributie te checken. Maar die zit zeker weten goed.

Ok terug naar het verhaal. Hebben jullie nog andere suggesties waar ik kan zoeken voor valse lucht? Er zitten nieuwe pakkingen op het inlaatspruitstuk. Ik heb de bouten hiervan toenstraks nog nagetrokken omdat ik dacht dat ze misschien daar valse lucht zou trekken.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 01:37 AM
  [ # 10 ]

Oh ja nog even een toevoeging: Ze start perfect en slaat direct aan. Alleen dieselt ze na (twee a drie slagen) en wisselt ze bij stationair in toeren. Tussen de 800 en 1100 tpm. Dat loopt langzaam op en zwakt weer af.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2010 01:43 AM
  [ # 11 ]

Gare lucht inlaatpakkingen kunnen dit bij een diesel niet veroorzaken. Een diesel is immer vrij aanzuigend!
Er kan gewoon ergens lucht in het aanvoergedeelte van de brandstof zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 01:45 AM
  [ # 12 ]

Ik bedoelde lucht in de brandstof, dus bellen aanzuigen. Kan al door een gare leiding komen.
Niet dat je daar hebt aangezeten, maar toch…

De choke werkt wel?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 oktober 2010 09:17 AM
  [ # 13 ]

De kleppen zijn gesteld? Zou dat ook nog een probleem kunnen zijn?

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2010 10:18 AM
  [ # 14 ]

Ik heb het deze week elders ook al eens geroepen, lucht in je brandstof via de brandstofvoorverwarmer opzij in de kop?

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 oktober 2010 11:27 AM
  [ # 15 ]

Kleppen zijn gesteld en heb ik nogmaals gecheckt. Die zijn goed. Brandstofleidingen heb ik alleen bij de verstuivers losgedraaid maar ik zal straks voor de zekerheid ook op de pomp een slagje vaster draaien. Als die daar zou lekken lijkt het mij dat hij ook zou moeten zweten op die nippels en datdoet ie niet. Maar ik ga het proberen.

De choke werkt idd ook gewoon. Die is wel los geweest en is voorzien van een nieuwe koperen ring. Hoezo zou dat de oorzaak kunnen zijn? Er loopt toch alleen maar water langs en hij doet het of doet het niet toch? Of bedoel je iets op de pomp zelf?

Wat bedoelen jullie precies met die voorverwarmer. Ik heb (als je voor de auto staat) aan de linkerzijde een plaat zitten met twee pijpjes eraan. Er zit niets op deze plaat aangesloten en het lijkt een afsluitplaat voor het koelwater van de kop. Er zit een nieuwe pakking tussen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook