10 van de 28
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 mei 2011 11:17 AM
  [ # 136 ]

Ik neem aan dat bovenstaand probleem niet bekend is?

Extra vraagje: de zwarte raamstrip onder het achterruitje (s1), is die van oorsprong mat of glanzend zwart?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 mei 2011 11:30 AM
  [ # 137 ]

Van het omlaag vallen van het toerental heb ik iig geen last en die strips horen volgens mij matzwart te zijn, althans wat er nog op zit bij mij is matzwart en ik vindt mat ook beter staan dan hoogglans.

Ik moet ze bij mij iig ook nog eens een keer opnieuw lakken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 mei 2011 11:51 AM
  [ # 138 ]

Ok, mat dus…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 juni 2011 04:52 PM
  [ # 139 ]

Sinds een tijdje heb ik een nieuw contactslot geinstalleerd. Het is een type 2 slot, maar de “kont” van het type 1 slot kon zonder meer worden overgezet. Nu merkte ik laatst dat mijn achteruitrij lichten het niet meer deden, ook de blower blijkt op dezelfde groep te zitten (deed het ook meestal niet), en ook de spareg (aan het electrisch schema te zien, hoewel deze mij wijs wil maken dat de blower NIET op deze groep zit…).
Het lag ‘m iig niet aan de zekering, dus vandaag maar weer eens het contactslot opengehaald. Nu blijkt het plastic rond het contactje voor de voorgenoemde groep (in de kont) redelijk bedekt met gestold plastic… Hmmm, vandaar het slechte contact en het wel/niet doen van de blower. Proef op de som; een draadje tussen beide contacten maakt dat de blower, achteruitrijlicht ed perfect werkt. Nu dus maar op zoek naar een nieuwe kont.

MAAR, toen ik het contactslot in m’n handen had liggen, werd het een gedeelte flink warm. Dit bleek de groep te zijn die een flink pak apparaten bediend. Komt dit iemand bekend voor, en zo ja, is het wijs om deze groep via een relais te schakelen zodat er minder prik door het contactslot raast?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 20 juni 2011 04:23 PM
  [ # 140 ]

En dit zijn fotootjes van de “kont”... Aan de binnenkant (bij de voet van het contact) zie je een beetje dat het plastic gesmolten is. Ik moet nu een beetje met de sleutel friemelen zodat het contact maakt, is niet fijn…

Afbeelding Bijlagen
IMG_1220.jpgIMG_1221.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 juli 2011 12:57 PM
  [ # 141 ]

Wat voor plug is dit? het hing achter mijn blok te bungelen. Het lijkt op een haakse plug, een beetje zoals een bougiedop, maar dan met een redelijk massieve kern.

Afbeelding Bijlagen
_IMG_1256.jpg_IMG_1257.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 juli 2011 01:20 PM
  [ # 142 ]

Zo te zien is dit de plug die je stand van het vliegwiel monitoord en gaat de aansluiting naar de diagnosestekker linksboven op het blok. Je gaat deze dus niet niet missen als ie los zit, hij moet aan de achterkant op het blok tussen de bak en blok.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 juli 2011 01:30 PM
  [ # 143 ]

bedankt Mark!

Verder ben ik vandaag bezig geweest met het inschatten van het werk om wat hydrauliek-leidingen te vervangen. Over het algemeen kan ik overal goed bij, behalve de achterremleiding die uit de remcylinder komt. Weet iemand of ik zonder problemen het elektrisch deel van de veiligheidsklep (zie bijlage, sorry voor de onscherpte) eraf kan draaien, zodat ik er beter bij kan? Of is er een andere methode die ik niet zie?

Afbeelding Bijlagen
IMG_1248.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 augustus 2011 12:09 AM
  [ # 144 ]

Na 2,5 week vakantie weer thuis. Ruim 2k km heerlijk gereden met de cx (en vouwwagen erachter). Bij de laatste camping echter een aanrijding gehad met m’n eigen vouwwagen… De combi stond geparkeerd op een helling met de handrem aangetrokken. Bij terugkomst bleek eea toch te zwaar voor de handrem, en is de wagen achteruit gereden, vouwwagen is geschaard en in de r-achterflank gedrukt. Schade valt mee, ik heb het ter plekke uitgedeukt, en dit was toch het slechtste deel van de wagen.

Dusss, heeft er iemand een sloop cx (type1) met een goede rechte achterflank, ik zoek ernaar…

Groeten, Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7585
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 11:25 AM
  [ # 145 ]

Ai - had je ‘m niet in de versnelling staan? Is het alleen je achterspatbord? Dan valt het toch weer mee.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 augustus 2011 11:56 AM
  [ # 146 ]

Ehm, nee, enkel handrem…

En dat spatbord was al slecht rondom de tankdopklep en onderaan waar het wielschermpje in het spatbord haakt. Plaatwerk in stukjes repareren is naar mijn idee geen optie omdat het daarvoor teveel stukjes zijn, liever vervang ik het dan door een goed donordeel.

Wie o wie heeft een sloop type1berline staan met een “goede” rechter achterkant?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 augustus 2011 12:07 PM
  [ # 147 ]

bel deze even, geen idee hoe de achterkant is, maar hij is in ieder geval al kaal!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2011 12:28 PM
  [ # 148 ]
ronvanzon schreef:

Ehm, nee, enkel handrem…

En dat spatbord was al slecht rondom de tankdopklep en onderaan waar het wielschermpje in het spatbord haakt. Plaatwerk in stukjes repareren is naar mijn idee geen optie omdat het daarvoor teveel stukjes zijn, liever vervang ik het dan door een goed donordeel.

Wie o wie heeft een sloop type1berline staan met een “goede” rechter achterkant?

Ron

Denk dat deze nog een schermpje over heeft


http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212619/

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 17 augustus 2011 02:15 PM
  [ # 149 ]

Dag Rob,
Ik heb net een gave CX 2000 verkocht aan iemand die de voorzijde wil gebruiken (en mogelijk wat plaatwerkdelen). Als je me een pb stuurt met je gegevens, dan zal ik die doorzenden aan de koper. Ik denk dat hij je verder kan helpen aan een gave en niet te dure rechter achterflank.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 augustus 2011 03:00 PM
  [ # 150 ]

Dank voor al deze leads, het karkas op marktplaats wordt vooralsnog enkel in z’n geheel, incl kenteken verkocht (500 eu). Daarbij is het plaatwerk ook niet helemaal goed.

Weet iemand hoe de achterflank is gemonteerd ter hoogte van de d-stijl?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
10 van de 28
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook