11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 augustus 2011 10:38 PM
  [ # 151 ]

Hier iemand uit Duitsland die het deel aanbied en nog vlak over de grens ook.

http://cgi.ebay.de/Citroen-CX-GTI-Kotflugel-Seitenteil-hinten-rechts-/120747240906?pt=DE_Autoteile&hash=item1c1d18adca

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 augustus 2011 11:01 PM
  [ # 152 ]

Mja, maar ik wil de mijne niet omkatten naar een serie 2….

Toch bedankt voor het meezoeken.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 11:05 PM
  [ # 153 ]

rechter achterscherm is gesoldeerd aan de D stijl, precies in de achterste hoek van de ruit, dan kortste route. Als je gaat schuren kom je het tinsoldeer zo tegen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2011 11:06 PM
  [ # 154 ]

Volgens mij heeft citrofille Borculo er ook nog wel een

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 augustus 2011 11:43 PM
  [ # 155 ]
sans-pareil schreef:

rechter achterscherm is gesoldeerd aan de D stijl, precies in de achterste hoek van de ruit, dan kortste route. Als je gaat schuren kom je het tinsoldeer zo tegen.

Dank. Ik neem aan dat de d-stijl het achterscherm een aantal cm overlapt (en dat het scherm “onder” ligt)?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 augustus 2011 08:07 AM
  [ # 156 ]

De D stijl schiet eronder.
Kijk anders effe in het topic van cannas kun je het mooi zien op een van de foto’s


Vriendelijke groet frank en Cannes bedankt

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 augustus 2011 10:11 AM
  [ # 157 ]

Hoi Frank, dank voor de info.

Ik heb inmiddels via de club NOS plaatmateriaal besteld, gelijk ook maar het rechter voorscherm. Ik stond ervan te kijken dat ze het nog hadden…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2011 01:00 PM
  [ # 158 ]

De’r zijn nog meer onderdelen te krijgen dan wij vaak denken.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 31 augustus 2011 12:54 PM
  [ # 159 ]

Vanochtend is mijn vriendin van achteren aangereden toen ze remde voor een oranje stoplicht. Gelukkig (vooralsnog) geen merkbare lichamelijke schade, en ook de CX is er bijzonder goed mee weg gekomen; enkel wat krasjes op de achterbumber en het stootrubber ervan is hier en daar wat beschadigd.
Thank god dat de trekhaak er nog op zat; de tegenstander heeft aanmerkelijk meer (materiele) schade… Een ooggetuige zei dat hij ook (veel) te hard reed.

Ik vraag me nu af wat wijsheid is; de verzekering inschakelen (mocht m’n vriendin alsnog “pijn aan haar nek krijgen”), of kan dat dan ook nog op een ander tijdstip. Ik verwacht eigenlijk dat ik voor de schade aan mijn cx weinig krijg (auto is nog niet getaxeerd).

En in hoeverre moet ik bang zijn dat de constructie er iets aan over heeft gehouden. De trekhaak heeft de klap opgevangen, en die zit netjes aan de langsliggers gemonteerd. Visueel is hier niets geks aan op te merken. Tsja, wat te doen…?

gr Ron

Afbeelding Bijlagen
IMG_1438.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2011 01:14 PM
  [ # 160 ]

Gewoon de verzekering inschakelen, heb je er niets mee gewonnen, verlies je er in elk geval ook niets mee. Waarom zou je het niet doen? Kun je in elk geval het schadebedrijf even laten kijken of het chassis geraakt is of niet.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 augustus 2011 03:28 PM
  [ # 161 ]

Helemaal mee eens, altijd melden. De schade is geen eigen schuld dus het kost je nooit wat als je hem gewoon bij je verzekeraar meldt, maar het voorkomt wel (zoals je ook zelf al opmerkt) eventueel gedoe achteraf als er toch sprake blijkt van niet zichtbare schade. En laat er maar een schadebedrijf naar kijken (of een expert, als de verzekeraar dat wil). Een eventueel klein schadebedrag strijk je dan toch maar mooi op, ook al laat je het niet repareren. En je weet wel meteen waar je aan toe bent. Ik neem aan dat er wel netjes een schadeformulier is ingevuld?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7585
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2011 03:52 PM
  [ # 162 ]

Ja, altijd doen. Enne - zo’n trekhaak verplaatst de klap naar een plek die nooit bedoeld is om die op te vangen. Na laten kijken dus!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 31 augustus 2011 04:54 PM
  [ # 163 ]

Ok, ben overtuigd. Alleen zo sneu voor de ander z’n no claim… Maar ja, eigen schuld natuurlijk.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 augustus 2011 05:24 PM
  [ # 164 ]

Hoeft niet sneu te zijn. De veroorzaker kan ervoor kiezen het door zijn verzekeraar uitgekeerde bedrag aan de verzekeraar terug te betalen. Bijvoorbeeld als het een betrekkelijk klein bedrag is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 september 2011 02:08 PM
  [ # 165 ]

Zojuist bij een autoschadebedrijf geweest, de auto zelf heeft niet geleden (dan zouden de deuren ook merkbaar slecht sluiten door vervorming. De trekhaak heet de meeste energie opgenomen, en is daar blijkbaar ook op geconstrueerd ( geen rechte buizen, maar een lichte knik erin, die dus nog wat verder geknikt is). Deze trekhaak moet/mag dan ook vervangen worden en de bumper is kan ik ook opvoeren.

Ik zal de tegenpartij aansprakelijk moeten stellen aangezien ik geen all-risk heb. Maar volgens mij heb ik wel rechtsbijstand…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook