Totaal aantal Berichten: 182
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Hallo allemaal !
de laatste week start m’n BX Sport steeds wat minder ; flink aanhalen, dan gaat ie uiteindelijk. Tot vanochtend ; contact omdraaien..en niets ...geen klik , niets, alleen alle lampjes branden, die normaal ook branden als je ‘m op contact zet.
Ik dacht eerst aan de accu, dus heb m’n Berlingo eraan gekoppeld met startkabels, maar hetzelfde resultaat ; alleen de contact-stand, en met doordraaien gebeurd er niets…
Lampen ed branden nog wel volop, dus ik denk dat ik niet aan de accu moet denken .
iemand enig idee waar ik het zoeken moet ? Kan een startmotor plots kapot zijn , of gaat dat geleidelijker ?
Hopelijk heeft iemand tips , dank alvast !
Don Pedro
Have a break ...
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vaak als het de startmotor is, of onvoldoende stroom dan hoor je nog wel een klik.
Als je sleutel omdraait “om te starten” wordt dan de verlichting minder?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
McDean schreef:vaak als het de startmotor is, of onvoldoende stroom dan hoor je nog wel een klik.
Als je sleutel omdraait “om te starten” wordt dan de verlichting minder?
nee, die blijft volop branden…
Have a break ...
- BX Sport MK2
- AX GT chic
En als je de startmotor onder de kap “kortsluit” dus even een + op het schakelpool zet zodat de startmotor ingeschakeld wordt. Wel even met een zekering ertussen. (met stekkertje eraf)
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
dat klinkt makkelijk , maar zo technisch op dat vlak ben ik ook niet ; hoe precies ?
Have a break ...
- BX Sport MK2
- AX GT chic
De startmotor heeft 2 aansluitingen. 1 hele dikke kabel naar de accu. En een dun draadje met een stekkertje of een oogje. Die laatste is een contact geschakelde plus. Als je contactslot defect is krijgt hij geen stroom. (of een kabelbreuk) Mijn idee was om daar een + op te zetten vanaf de accu met een zekering ertussen (je weet nooit).
Ik vraag me alleen af of je erbij kunt komen.
Of eerst is een klap geven op de startmotor? Als die dan terug werkt dan weet je dat de startmotor aan zijn laatste pogingen bezig is (alhoewel die dan niet steeds slechter zou moeten gaan starten maar er gewoon opeens mee ophouden?)
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat McDean zegt, check of het rode stekkertje nog op de startmotor zit. Deze schakelt het relais in dat zorgt dat de startmotor gaat draaien (en zijn stroom trekt door middel van de dikke kabel).
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eens. Het lijkt het meest op een verbroken contact. Ben ik ook eens naar op zoek geweest… Een defecte starter geeft meestal nog wel een “klik” als je probeert te starten.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
inderdaad, eerst kijken of het stekkertje er uberhaupt op zit is ook wel een goed idee.
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
thanx voor de tips, ik ga vanavond aan de slag…hopen dat ik erbij kan, want dat ding zit erg ver weeggestopt bij een Sport…
Have a break ...
- BX Sport MK2
- AX GT chic
luchtfilter spul demonteren, dat scheeld al een hoop. Zo heb ik hem ook kunnen vervangen. Dus dat moet genoeg zijn.
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
McDean schreef:luchtfilter spul demonteren, dat scheeld al een hoop. Zo heb ik hem ook kunnen vervangen. Dus dat moet genoeg zijn.
denk t ook ja, zolang ik maar niet aan de carbs rommel ; die waren een tijdje terug flink van slag, ben ik naar Hesselink in Dirksland geweest, en sindsdien rijdt hij werkelijk super ! Tot gister dan…
Have a break ...
Ik test gewoon met een schroevendraaier tussen de 2 polen op de startmotor.
Gaat ie draaien is ie goed.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat kan natuurlijk ook .
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Dat kan inderdaad ook, daar pak je ook een directe +