Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
walther259 schreef:Je demonteert de linker spiegel, tekent de localisatie van gat en contouren over op een papiertje en plakt het spiegelbeeld op de re deur als boormal? Iemand ervaring hier mee?
dank je
Walther
Ik heb dat één keer gedaan. Kon meteen de deur naar de lasser en gespoten worden. Geen succes. Volg de methode van U-niek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ik zal mijn draadje zelf ook maar weer eens oppakken Ik laat de spiegel mooi zitten ondanks dat je er bijna niets door kan zien. het helpt wellicht wel iets.
Ik heb inmiddels preventief mijn oliekoelerslanger en oliekoeler vervangen, ze waren beide nog origineel. De slangen kon ik bij een plaatselijke specialist laten maken en de oude koppelingen overzetten. Werd daardoor heel betaalbaar. Ik hoop dat mijn olietemperatuur meter op de snelweg nu niet meer tegen het rood aankomt (in de stad en op provinciale wegen staan de metertjes altijd gewoon in het midden). Voelt een stuk prettiger als we straks naar Venetië gaan. Moet het nog wel uitproberen want ik heb het net geplaatst.
De keerring op de centrale as lekt helaas trouwens nog steeds net zo hard, ondanks dat deze vervangen is. Tips hoe ik dat kan oplossen zijn heel welkom. Yuri gaf een keer aan er dan maar twee keerringen in te stoppen, maar of dat echt de oplossing is of een grapje was?
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is net zoiets als 2 condooms over elkaar! Is het de keerring aan de voorkant? Als je hem er uit wipt, is de as dan mooi glad?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ja, ik dacht het wel. Moet ik wellicht nog een keer naar kijken.
De proefrit met de nieuwe koeler en slangens was trouwens super. Meter bleef altijd ruim in het midden staan en liep ook op de snelweg niet meer op. Nu de lekkage van de keerring nog verhelpen
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Dat is net zoiets als 2 condooms over elkaar! Is het de keerring aan de voorkant? Als je hem er uit wipt, is de as dan mooi glad?
De truc met het monteren van 2 keeringen achter elkaar is een modificatie van Maserati zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
dan moet ik dat toch maar eens gaan proberen. bedankt voor de tip!
Klopt het dat de buitenspiegel(s) van ‘71 grijs waren en later in koetswerkleur?
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja en nee. Alleen de allereerste gebouwde auto’s hadden dat, latere 71’ers niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat geld ook voor de antenne op het dak. Maar, dit tezijde ..........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
antenne op het dak is alleen pré-serie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou moet ik zeggen dat als de armpjes even lang zijn het niet eens lelijk is.
Blijft alleen nog de discussie: functionaliteit….
(wellicht toch een Topic over “spiegels Sm” ????)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nou als ik dat zo zie, dan kan je honderd x beter die van de Franse club nemen.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou inderdaad!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vandaag tot mn verbazing een auto ontwaard die rechts in mn dode hoek reed… Heeft die rechter spiegel toch nog nut!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ondertussen het gat in de re deur gemaakt:
via een malletje over de linker deur (met afgenomen spiegel) en omgekeerd rechts gefixeerd. Alles netjes nagemeten van binnen uit, maar dat is niet zo makkelijk omdat er een beugel loopt over de aanwezige grote schroefmoer. Maar het malletje klopt precies.
Dan eerst een klein gat geboord (2 cm) zodat ik de binnenmoer kan zien en naar nood, vergroot met een ‘rattestaart’ (vijl), nadat ik de omgeving had afgeplakt met tape om de lak te beschermen bij uitschieten. Alles volgespoten met roestbeschermer en vet.
Het spiegelglas vervangen door ander, een ‘groothoek’ spiegel: een goedkoop groothoek vervangglas gekocht, afgetekend, gesneden en met bandschuurmachine keurig op grootte bijgewerkt. spiegel gespoten en gemonteerd.
Veiligheid voor alles hé.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971