4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
de face lift van Peter’s SM
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2010 10:01 AM
  [ # 46 ]
F.SvM schreef:

Bij nieuwe klinken moet je dan oude weer inleveren (statie geld) of worden ze gewoon nieuw gemaakt????

Anders staat er in de gebruiks aanwijzing niet dat je het gat moet opvijlen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 november 2010 11:10 AM
  [ # 47 ]

Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????

of is dit duurder

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 08 november 2010 06:59 PM
  [ # 48 ]

De originele klinken opnieuw verchromen is goedkoper. Mogelijk dat de nieuw gemaakte deurgrepen duurzamer zijn, maar dat weet ik niet..

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 november 2010 07:17 PM
  [ # 49 ]
F.SvM schreef:

Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????

of is dit duurder

Probleem is dat de originele klinken uit zamac gemaakt zijn ,
daar krijg je ernstige putcorrosie op na 40 jaar ,
en deze is moeilijk of niet volledig weg te werken
voor je er een nieuwe laag chroom kan op doen .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 november 2010 08:21 PM
  [ # 50 ]

Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 08 november 2010 08:56 PM
  [ # 51 ]

Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ze passen absoluut niet

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 08 november 2010 09:32 PM
  [ # 52 ]
wbogaerts schreef:
F.SvM schreef:

Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????

of is dit duurder

Probleem is dat de originele klinken uit zamac gemaakt zijn ,
daar krijg je ernstige putcorrosie op na 40 jaar ,
en deze is moeilijk of niet volledig weg te werken
voor je er een nieuwe laag chroom kan op doen .


Walter

Hier zie je de putcorrosie. Het zit alleen in de kommetjes. Daar kunnen ze het vrijwel niet weg polijsten. Op de foto lijkt het wel of die nieuwe handgrepen iets hoekiger zijn dan de originele.
Maar ze zijn wel mooi strak.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 november 2010 09:37 PM
  [ # 53 ]

Nadeel van het opnieuw verchromen is dat er wel erg veel “afgeschuurd” moet worden om het weer glad/putvrij te krijgen hetgeen weer leid tot een “te ronde” handgreep.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 november 2010 10:39 PM
  [ # 54 ]
citro-power schreef:

Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.

Klopt zijn gelijk aan de GS klinken , ze zijn alleen een maat kleiner ( korter ) .

In Belgie is een SM met originele MASERATI ( en natuurlijk Maserati prijs ) GS klinken   Rolling Eyes

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 08 november 2010 11:06 PM
  [ # 55 ]
citroen23 schreef:

Nadeel van het opnieuw verchromen is dat er wel erg veel “afgeschuurd” moet worden om het weer glad/putvrij te krijgen hetgeen weer leid tot een “te ronde” handgreep.

Er wordt niet geschuurd(zie ook draadje mooi project) Ze worden ontchroomd in een speciaal zuur. Eventuele oneffeheden danwel putjes worden gevuld. daarna gepolijst. Aleen kunnen ze de putjes in de kommetjes niet goed polijsten daarom vullen ze ze niet. Dus blijft het model het zelfde.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2010 10:39 AM
  [ # 56 ]
wbogaerts schreef:
citro-power schreef:

Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.

Klopt zijn gelijk aan de GS klinken , ze zijn alleen een maat kleiner ( korter ) .

In Belgie is een SM met originele MASERATI ( en natuurlijk Maserati prijs ) GS klinken   Rolling Eyes

Walter

Nee. Een GS of DS klink is symmetrisch. De SM klink niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 november 2010 10:49 AM
  [ # 57 ]

Wat is zamac soort metaal of ???????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 november 2010 12:32 PM
  [ # 58 ]

Al google geprobeerd? Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2010 12:59 PM
  [ # 59 ]

wiki:

Zamak (ook: Zamac of ZAMAK) is een handelsmerk voor een groep legeringen met zink als belangrijkste component. De legeringen hebben een relatief laag smeltpunt en kunnen gemakkelijk worden gegoten.

De belangrijkste componenten zijn zink en aluminium, met kleine hoeveelhedenmagnesium en koper. De naam is een acroniem, afgeleid van de beginletters van de Duitse namen voor de metalen waaruit het materiaal is samengesteld: Zink, Aluminium, MAgnesium, Kupfer (koper).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 november 2010 09:53 PM
  [ # 60 ]
DriverD schreef:

Al google geprobeerd? Smile

hier vragen is toch veel leuker en veeeeee’‘’‘’‘’‘'l makkelijker.
Dan is dus het zink waarschijnlijk de boosdoener van de putjes/oxydatie zink is de enigste die oplost.
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook