Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:Bij nieuwe klinken moet je dan oude weer inleveren (statie geld) of worden ze gewoon nieuw gemaakt????
Anders staat er in de gebruiks aanwijzing niet dat je het gat moet opvijlen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????
of is dit duurder
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
De originele klinken opnieuw verchromen is goedkoper. Mogelijk dat de nieuw gemaakte deurgrepen duurzamer zijn, maar dat weet ik niet..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
F.SvM schreef:Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????
of is dit duurder
Probleem is dat de originele klinken uit zamac gemaakt zijn ,
daar krijg je ernstige putcorrosie op na 40 jaar ,
en deze is moeilijk of niet volledig weg te werken
voor je er een nieuwe laag chroom kan op doen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ze passen absoluut niet
wbogaerts schreef:F.SvM schreef:Is nieuws laten verchromen dan geen optie???????
of is dit duurder
Probleem is dat de originele klinken uit zamac gemaakt zijn ,
daar krijg je ernstige putcorrosie op na 40 jaar ,
en deze is moeilijk of niet volledig weg te werken
voor je er een nieuwe laag chroom kan op doen .
Walter
Hier zie je de putcorrosie. Het zit alleen in de kommetjes. Daar kunnen ze het vrijwel niet weg polijsten. Op de foto lijkt het wel of die nieuwe handgrepen iets hoekiger zijn dan de originele.
Maar ze zijn wel mooi strak.
Nadeel van het opnieuw verchromen is dat er wel erg veel “afgeschuurd” moet worden om het weer glad/putvrij te krijgen hetgeen weer leid tot een “te ronde” handgreep.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citro-power schreef:Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.
Klopt zijn gelijk aan de GS klinken , ze zijn alleen een maat kleiner ( korter ) .
In Belgie is een SM met originele MASERATI ( en natuurlijk Maserati prijs ) GS klinken
Walter
Meten is weten , gissen is missen
citroen23 schreef:Nadeel van het opnieuw verchromen is dat er wel erg veel “afgeschuurd” moet worden om het weer glad/putvrij te krijgen hetgeen weer leid tot een “te ronde” handgreep.
Er wordt niet geschuurd(zie ook draadje mooi project) Ze worden ontchroomd in een speciaal zuur. Eventuele oneffeheden danwel putjes worden gevuld. daarna gepolijst. Aleen kunnen ze de putjes in de kommetjes niet goed polijsten daarom vullen ze ze niet. Dus blijft het model het zelfde.
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:citro-power schreef:Zijn de deurklinken niet hetzelfde als GS/DS? Lijken er wel ontzettend veel op.
Klopt zijn gelijk aan de GS klinken , ze zijn alleen een maat kleiner ( korter ) .
In Belgie is een SM met originele MASERATI ( en natuurlijk Maserati prijs ) GS klinken
Walter
Nee. Een GS of DS klink is symmetrisch. De SM klink niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat is zamac soort metaal of ???????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Al google geprobeerd?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wiki:
Zamak (ook: Zamac of ZAMAK) is een handelsmerk voor een groep legeringen met zink als belangrijkste component. De legeringen hebben een relatief laag smeltpunt en kunnen gemakkelijk worden gegoten.
De belangrijkste componenten zijn zink en aluminium, met kleine hoeveelhedenmagnesium en koper. De naam is een acroniem, afgeleid van de beginletters van de Duitse namen voor de metalen waaruit het materiaal is samengesteld: Zink, Aluminium, MAgnesium, Kupfer (koper).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
DriverD schreef:Al google geprobeerd?
hier vragen is toch veel leuker en veeeeee’‘’‘’‘’‘'l makkelijker.
Dan is dus het zink waarschijnlijk de boosdoener van de putjes/oxydatie zink is de enigste die oplost.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.