Vlotterhoogte gecontroleerd en die staat goed. Ik heb de hele carburateur nog maar een keer schoongemaakt en dit is de laatste keer want hij is gewoon schoon!
Bij wijze van proef geprobeerd wat er gebeurd als ik 1 sensor los trek, maar dan doet hij helemaal niks. Bobine geloof ik ook niet erg, want ik heb een keer een kapotte bobine gehad en dat gaf hele andere symptomen.
Rest nog; computer…
Of toch ergens een flink lek in het inlaattraject..
Vanmiddag koop ik 3 bussen met remmenreiniger en dan ga ik nog maar weer eens een keer speuren.
Ach ja, zoals altijd; alles komt altijd weer goed.
Hele inlaattraject nagelopen en flink gespoten met remmenreiniger en niks werkt. Ik krijg eind deze week een aantal sensoren een bobine en 1 of 2 computers.
Puur om dingen uit te gaan sluiten en ik begin lekker met de sensoren!
Het waren niet de sensoren doch de bobine. De computer moet ik nog proberen
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zit je wel in het juiste topic? Een computer in je Visa, het mot niet gekker worden..
Hij ziet er wat anders uit als mijn computer thuis, maar het is er echt een!
En ik hoop zooo dattie stuk is. Zo niet, gaat het spruitstuk eraf.
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Het is toch zo’n Visa multimedia?
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kleppen al gesteld Bart?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Misschien een veel te voor de hand liggende opmerking: Heeft de aluminium computer behuizing goed massa contact? Als “ie dat niet heeft doet hij helemaal niets!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ook dat Rinus, heel belangrijk ja, Check ook even aan de onderkant van de printplaat of de soldeerpunten van de transistor nog goed zijn (dat is dat ovale RVS ding op de alu koelplaat)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
De kleppen staan allemaal op 0.20 mm, dit voorjaar met het olie verversen gesteld en ik heb het zeker een paar keer gecheckt dus dat moet echt goed zijn..
Goed de ‘‘computer’’ voor zover ik kan zien ziet het ding eruit als nieuw. Alleen zat er machtig veel vet op de stekkeraansluiting.. Zie foto’s!
Of is dat gebobbelde verre van goed?
De aluminium bodemplaat moet dus strak op de computer zitten? Dat was zeker het geval..
Ik heb 2 ‘‘eco’’ computers liggen hier. Hebben wel een wat andere vorm, maar is de moeite waard om straks te proberen…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat gebobbelde is geen probleem, de groene kleurcoating laat los, de printbanen eronder zijn gewoon nog goed.
De solderingen op de onderste foto zien er keurig uit hoor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Klopt Maurice, want een andere computer maakt 0% verschil. Ik schroef de oude dus weer terug!
Eigenlijk moet ik me kapot schamen.
Ik had natuurlijk een andere carburateur erop gezet en hiervan de voet echt 100% vlak geschuurd. Zoals hierboven en op de vorige pagina’s was te lezen was het uiteindelijk niet echt een succes..
Uiteindelijk de carburateur toch maar weer eraf gehaald en de gaskleppen eens bekeken en wat viel op…
Er zit toch echt wel behoorlijk speling op; http://www.youtube.com/watch?v=gZJAzfQjQBs&feature=share&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA
Oude carburateur weer gepakt en deze heeft het bijna niet. Nieuwe papieren pakkingen gekocht en met vloeibare pakking de oude carburateur weer gemonteerd. De boel even flink uit laten harden en de boel starten zonder dynamo…
Vroem vroem vroem en gas los..
En wat gebeurd er? Juist, hij loopt stationair!
Nu CO en het stationaire toerental weer afstellen, dynamo etc terug en hopelijk kunnen we weer rijden zoals altijd!
Hoe het nou in een keer kon dat ik toch zonder problemen met die gasklep naar België ben geweest is mij een raadsel, misschien dat een klein lekje in de voetpakking de druppel was die de emmer deed overlopen…?
En we rijden weer!
Hopelijk ook voor een heel poosje. Haha
Er zat nog steeds een beetje een stotter in. Wat bleek? De acceleratiesproeier was krom, waarschijnlijk de vorige keer met het eruit wippen gebeurd. Gelukkig had ik nog een carburateur liggen met een rechte erin. Opgelost!
En omdat ik zo’n ongelooflijke prutser ben, 1 schroefdraad van de carburateur dolgedraaid. Daar zit nu fijn een M6 in getapt en dast werkt dikke prima!
http://youtu.be/Zmq_ocBwHLg?list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA