39 van de 79
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 20 september 2011 11:44 PM
  [ # 571 ]

als je je wiel eraf haal, dan zie je een grote moer zitten. Door die moer hoort een splitpen te zitten.
Wat je kan doen is deze splitpen verwijderen, dan kun je deze moer aantrekken (sleutel,dop maat 32??)
Als deze moer wel goed is aangedraait monteer wel weer een splitpen door de moer! als je het geluid nog hoort dan is waarschijn je aandrijfas versleten wel versleten.

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 september 2011 11:52 PM
  [ # 572 ]

Dank! Ik ga het morgen gelijk bekijken.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2011 12:16 AM
  [ # 573 ]
siemenazu schreef:

Als deze moer wel goed is aangedraait monteer wel weer een splitpen door de moer! als je het geluid nog hoort dan is waarschijn je aandrijfas versleten wel versleten.

Nee, dan is dat geen aandrijfas maar een wiellager.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 21 september 2011 10:25 AM
  [ # 574 ]

Bart schrijft echter over getokkel, bij sturen en gasgeven. Dat klinkt mij als een aandrijfas in de oren, of ben ik nou zo abuis?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 september 2011 10:29 AM
  [ # 575 ]

Ik kan het linker voorwiel als de auto in de versnelling staat zeker 2 cm elke kant op draaien. Je ziet dan dan de aandrijfas geen 2 cm meedraait. Wel iets, maar niet zoveel als het wiel.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2011 10:45 AM
  [ # 576 ]

dan is de as gaar. dat los je niet op met het aandraaien van de naafmoer, tenzij die naafmoer écht los zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 september 2011 10:50 AM
  [ # 577 ]

Dat idee had ik eigenlijk ook al, maar je moet alles opties openhouden natuurlijk Laughing

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 september 2011 10:52 AM
  [ # 578 ]

Volgens mij heeft het hok minstens 2 keer zoveel gelopen. Maar hoe verklaar je dan dat smetteloze interieur en gebrek aan roest.

Wat zou kunnen, is dat de onderhoudshistorie van de laatste 10 jaar is weggegooid en te teller is teruggedraaid naar een rekening van 2001. Maarja, verzekeringsplaatjes en rommel wat op de auto zit geplakt dateert ook allemaal van 2001..

Vragen, vragen.

 

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2011 11:07 AM
  [ # 579 ]

Als je met zo’n aandrijfas een half jaartje door rijdt met een gescheurde ashoes is het ook wel om zeep hoor, ongeacht of het hok nou 50000 of 350000 km in totaal heeft gereden.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 september 2011 07:00 PM
  [ # 580 ]

Ik heb in ieder geval een ‘‘nieuwe’’ aandrijf as gescoord! Ik zal hem er vanavond eens even inprikken.

Dat schijnt erg makkelijk te kunnen. Los maken bij de bak, en vervolgens er uittrekken en een nieuwe erin stoppen.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 september 2011 09:00 PM
  [ # 581 ]

Ik heb hem toch maar laten zitten. Bij nadere inspectie blijkt de speling helemaal niet in de aandrijfas te zitten. Als ik goed voel zit er net zoveel speling (mm werk) op de oude als de nieuwe. Bij de speling, draait de versnellingsbak een stukje mee en hier zit wat vrije slag in.

Toch moeten die rare geluiden ergens vandaan komen. Ik moet er denk ik maar weer mee naar de garage..

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 september 2011 09:03 PM
  [ # 582 ]

Hier een doorsnede van het hele gebeuren:

De rubbers aan beiden kanten van nummer 1 zijn wel helemaal versleten.

 

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 september 2011 09:14 PM
  [ # 583 ]

Maar dan heb je het probleem toch al gevonden?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 september 2011 09:16 PM
  [ # 584 ]

Er zit nog wel wat, maar het heeft 0,0 veerkracht meer.

Daardoor kan je bij het remmen toch niet een tok tok tok horen?

 

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 september 2011 09:18 PM
  [ # 585 ]

Jahoor.

Bij remmen komen er krachten op te staan en in plaats van soepel te reageren zal het schokkerig reageren.

Profiel  
 
 
39 van de 79
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook