42 van de 79
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 december 2011 08:17 AM
  [ # 616 ]

Niet doen Bart, dat rijden… nono

Je motor wordt onvoldoende warm,roest door condensvorming in de cylinders , uitlaat etc.
Gewoon na de laatste rit héét in de garage zetten.
Bandjes lekker ietsjes harder oppompen tot zo`n 2.6-2.7 bar en rollen kan geen kwaad.
Akkuutje eruit en/of aan de druppellader, deurtjes niet volledig dichtdrukken, maar in de eerste klik sluiten.

Poekoek heeft in zijn visatopic ook al e.e.a. geleerd over de winterstop Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2012 11:57 AM
  [ # 617 ]

Het wagentje staat nog steeds lekker stil. De tips van Poekoek en Maurice zijn opgevolgd..

Nu, het begint toch weer te kriebelen en ik heb zin om aan de slag te gaan met de Visa.

Bij een ingetrapt koppelingspedaal hoor ik niks. Echter bij het loslaten en stationair draaien hoor ik geratel. Dit is toch het druklager? Of hoor ik nu de bak ratelen?

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 januari 2012 12:18 PM
  [ # 618 ]

Gevalletje druklager dunkt mij confused

Hier kriebelde het zo, dat ik op 7 januari toch nog met de visa heb gereden. (300km)
Door de vele regen was de pekel van straat dus kon het…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2012 12:23 PM
  [ # 619 ]

Het is erg verleidelijk. Het was schoon dus verder toch geen probleem! Wink

Maar 300 kilometer op 1 dag!? Dat zal ze lekker gevonden hebben.

Kan me ook niet echt voorstellen dat het geluid uit de bak komt. Verder bij het rijden hoor ik geen rare geluiden..

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 januari 2012 12:32 PM
  [ # 620 ]

als je de motor afzet met de voet van het koppelingspedaal moet je ook een ratel horen als de motor ophoudt met draaien.
Ik heb trouwens nog nóóit een viercylinder gehad die dit niet deed.
Ze kunnen trouwens vrij lang doorrijden met een licht rammelend lager (ook de club dus)
Pas als je pedaal zwaar begint te gaan of de koppeling gaat slippen is het einde oefening

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2012 12:36 PM
  [ # 621 ]

Ik hoor het niet door ratelen als ik de motor afzet. Als de motor gewoon draait zou je ook niet zeggen dat er wat mee loopt te rammelen, pas als je de koppeling intrapt en weer loslaat denk je ‘‘o ja’‘.

Pedaal gaat absoluut niet zwaar en slippen doet ze ook al niet. Ik heb met het pedaal altijd het gevoel dat er niks achterzit, zo lichtvoetig gaat het.

 

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 16 januari 2012 06:34 PM
  [ # 622 ]

Druklager!

Gewoon doorrijden! Je ondervindt er geen hinder van.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2012 06:40 PM
  [ # 623 ]

En druklager gaat in de regel rammelen als het lichtjes tegen de drukgroep aanzit en er niet voldoende vrije slag is. Ik meen mij te herinneren dat zo’n visa een veer tegen de koppelingshevel heeft die het druklager vrij trekt van de drukgroep. Check dus even of het druklager wel goed vrijkomt en niet tegen de drukgroep blijft aanswaffelen als je het pedaal NIET indrukt.

En gaar druklager maakt meestal kabaal als je de koppeling INdrukt. Niet in ruststand.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2012 07:40 PM
  [ # 624 ]

Dat zou die veer moeten zijn die daar achterzit.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2012 07:44 PM
  [ # 625 ]

Precies. Als je de koppelingskabel nou te strak zet dan komt het druklager wat naar voren en kan hij ook in de ruststand tegen de drukgroep aankomen. Je moet dus eerst even kijken naar de vrije slag van de koppeling. Dat is dus het stukje ruimte tussen de drukgroep en het druklagertje. Als je de koppeling bediend moet je dus eerst een heel klein beetje vrije slag voelen.

Heb je dat lager niet vervangen bij de motorrevisie?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 januari 2012 07:49 PM
  [ # 626 ]

Nee red face

Achteraf dikke spijt van natuurlijk. In het vervolg weet ik wel beter…

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2012 07:51 PM
  [ # 627 ]

Ga eerst maar even kijken of je vrije slag ok is. En check ook even het peil van de bakolie!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 januari 2012 01:12 PM
  [ # 628 ]

Ik ga het zo spoedig mogelijk bekijken. Wordt vervolgd!

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2012 11:04 PM
  [ # 629 ]

En Bart? Ga je ons hier ook nog even vertellen wat je bevindingen zijn?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 januari 2012 11:41 PM
  [ # 630 ]

Maar natuurlijk,

Vanavond met de Xsara naar oma (de stalling), uiteraard eerste de auto een klein stukje verreden om de bandjes weer verlichting te geven maar ook gevoeld aan het koppelingspedaal!

Ik had al even in de Xsara gevoeld of die ook speling had, en daar zat schatte ik zeker 2 cm speling op. De visa blijkt dus 0,0 ‘‘losse’’ slag te hebben. Een blik ik het handboek leert mij dan ook dat dit 20 mm moet zijn. Ik heb hem nog niet anders afgesteld, ik moet dat eigenlijk wel z.s.m. doen zodat mocht het probleem niet verholpen zijn ik de motor weer moet demonteren, en ik dit wel ruimschoots voor het seizoen klaar wil hebben.

Wordt vervolgd..

 

Profiel  
 
 
42 van de 79
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook