Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo’n tweecilinder blokje moet je gewoon hoog in de toeren jagen. Ik reed destijds met de Visa en later ook met de eenden fluitend 1 op 17. En dat fluiten deed dan toch voornamelijk het motortje. Dat moderne rijden is niets voor zo’n auto. Het is geen 1.9 Diesel… 1 op 12 is echt belachelijk veel. Dan is er of iets stuk, of je moet echt eens leren rijden met zo’n ding.
Inderdaad! Gas erop houden en toeren maken. Trutten met zo’n tweecilinder is eerder contraproductief. Die blokjes zijn ongelooflijk sterk, maar wat ze wél sloopt is voortdurend in een te hoge versnelling rijden. Funest voor de drijfstanglagers.
Goh..
Het moet ook echt wel haast aan mij liggen. Met mijn vorige Visa verbruikte ik ook altijd zo veel.
Gewoon altijd doortrekken door de versnellingen en meer in hoge toeren rijden bij constante snelheid dus.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gewoon lekker naar de negentig in zijn drie, minimaal. Gieren moet dat ding, janken.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar dat hebben we je bij je vorige Visa ook al verteld. Jullie jonge mensen leren alleen nog maar rijden volgens dat nieuwe rijden. Dat is allemaal leuk met een moderne benzine auto, maar zelfs met een HDi werkt het niet goed. Gewoon lekker gassen met dat ding, remmen op de motor en zorgen dat het ding moet werken. Dat vindt ie lekker.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik rij ook gemiddeld 1:20 met de club, niet harder dan 110 op de snelweg en dan op langere stukken.
De zomervakantie naar de Ardêche zal uitwijzen of ze ook van héééééél lange stukken houdt en dan nog zuunig is
ik ga zelf bij 70 80 al naar de vier, maar dan wel zo dat ik dan niet meer versnel en rustig op die snelheid blijf.
Snelweg opritten wil ik wel doortrekken naar de 90. (moet ook wel als je wilt invoegen, meestal plak je met 90 dan net mooi achter een camion )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je niet harder wil dan tachtig dan heeft het geen zin om langer te wachten met opschakelen natuurlijk. Maar vanaf vijftig in zijn vier is echt niet fijn met deze motoren…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh nee, het idee alleen al. Door het zware vliegwiel van de tweepitter kun je het idee hebben dat het wel gaat omdat de motor niet begint te schudden als bij iedere andere auto…
Trekkracht nodig ? terugschakelen inhalen op de provinciale is sowieso al een heel spannende exercitie. Het is immers een onthaastmobiel Bart (dat vergeet ik nog wel eens als 11RE-verslaafde die nu met een tweepitter rondtokkelt)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maar daar was kinderen k dus al bang voor dat je het nieuwe rijden probeerde…
Je hoort het: pas opschakelen als het versnellen voorbij is.
Het is me inderdaad al verteld met de vorige Visa Graddus, alleen die angst om het blok te slopen..
Net in ieder geval op pad geweest en hoog in toeren gereden.
Lekker doortrekken in 2 tot ca 50-60 en in 3 tot 80-90.
Wat valt me op; je gaat ten eerste een stuk sneller vooruit en wat een kabaal haha. Ik heb echt het gevoel dat het apparaat uit elkaar knalt.
Bij 70-80 in 3 kreeg ik kramp in mijn voet omdat ik maar zo weinig gas hoef te geven en bij thuiskomst was de motor veel warmer dan anders.
Dat doortrekken en hoge toeren rijden gaat bijzonder tegen mijn gevoel in.
1 op 20 Maurice, damn. Dat wil ik ook! Ik heb wel eens een stukje vluchtstroom moeten pakken omdat ik totaal verkeerd uit kwam met zo’n 70-80…:$
Zo zie je maar. Minder gas bij dezelfde snelheid.
I rest my case.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik ben eens met een Dyane naar zuidoost Polen geweest. In totaal 3600 kilometer, vol gas zo’n beetje, met een gemiddeld verbruik van 1 op 21… Dat blok kan het prima hebben. In het geval van de Dyane moesten alleen alle bouten en moeren weer vastgezet worden bij thuiskomst
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik schakel meestal bij 70 naar z’n 4. Niet veel herrie dan, en toch soepel rijden. De Dyane rijdt zo’n 1:15/16 dus dat valt me niet tegen.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Bij een 2cv staan er op de snelheidsmeter streepje’s bij bepaalde snelheden, tot die snelheid mag je doortrekken in de betreffende versnelling. Ik weet niet of een Visa dat ook heeft? Zelf schakel ik met mijn Eend ong. 10 km. voor de streepje’ s over en dat gaat prima!
Bij de Visa staan deze ook ja.
Inmiddels rijd ik nu hoger in toeren en trek ik verder door. De eerstvolgende tankbeurt zal het uitwijzen! Als ik nu zie hoe snel de meter zakt, lijkt het geen verschil te maken, maar wie weet:)
Heb inmiddels ook alle leidingen nagelopen en er is niks gescheurd ergens. (tank tot carb) Er hangs ook geen benzinegeur naast de auto.
Vlotterhoogte staat goed, ontsteking zal goed moeten zijn idem voor de klepspeling.
Wat me dan toch niet helemaal lekker zit zijn die remmen. (die doen het goed hoor!) alleen plakken ze soms toch een beetje. De auto rolt dan op een duidelijke helling niet weg. Dit schijnt normaal te zijn bij Visa’s…