Ik zou na een rit toch even je velgen checken. Als ze heet zijn moet je echt iets aan die plakkende remmen gaan doen.
Je hoge verbuik kan hier ook heel goed mee samenhangen.
De velgen zijn vaak wel warm, maar niet heet..
Vlotterhoogte staat goed maar is de naald ook goed?
Had bij mijn kevertje een verbruik van 17/100km, vlotterhoogte enz. was goed.
Na het vervangen van de naald reed hij niet anders maar wel maar 12/100km
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bart, het “hoort” niet hoor, het komt wel veel te vaak voor.
Als je echt merkt dat ie tegenhoudt nadat je bijvoorbeeld even voor het stoplicht hebt gestaan en weer weg wilt rijden is het foute boel.
-zorg dat de glijstangetjes en de glijvlakken op de klauw van mooi schoon keramisch of kopervet zijn voorzien (het oude vervuilde vet moet er echt helemaal afgekrabd worden)
-de uitstekende randjes van de eigenlijke remzuiger moeten nog afgedekt zijn door de stofhoes, vaak zijn die gescheurd en komt er vuil op het zuigervlak met haken als gevolg.
In het ergste geval heeft iemand met een breekstang gepoogd de zuiger terug te drukken en is ie nu krom… (daar hadden we het een paar jaar geleden al over in je topics)
Ik moet toch maar eens een balletje opgooien in de club en met de technische commissie over het gedonder met de remmen. Sommige delen zijn niet meer als origineel citroën te krijgen, maar ik weiger te accepteren dat er niet iets bestaat dat wél past
Tot slot : wees niet te zuinig met remmenreiniger, lekker royaal spuiten
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zo extreem is het niet. Het is meer (soms) als je remt bij een stoplicht en je laat het laatste stukje je rem los en je rolt uit, je voelt dat je rem nog vast zit. Vaak probeer ik dan even vooruit te gaan en merk ik al dat hij vrij is.
Anyway, überhaupt geen gek idee om de boel eens schoon te maken/inspecteren, want het lijkt mij de veroorzaker naast mijn totaal verkeerde rijmanieren.
Remmenreiniger waarom? De klauw, schijf e.t.c.?
Wat betreft de mistlampen wil ik stroom bij de accu vandaan halen. Hier moet natuurlijk een zekering tussen, maar ik vroeg mij af welke sterkte die moet hebben. Is 10A genoeg?
Je kunt de aarde toch ‘‘aarden’’ aan het chassis? Die hoeft toch niet terug naar de - van de accu?
Zo had ik dat bedacht met mijn totale onkunde elektronica. Kwa zoeken op internet vind je alleen maar schema’s van computergestuurde automobielen
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart kijk eens hier zo op:
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/elektriek.html
Het voordeel van een relais de schakelaar wordt dan niet vol belast (brandt Ioor!)
Oja een tip gebruik goeie kabel geen audiospeakerskabels! Der was iemand die dat bij een Mercedes deed, die is dus daardoor afgefikt! Erg zonde was erg mooi opgeknapt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Thnx Gert! Ik ga ermee aan de slag.
‘k moet het maar gewoon doen, zal in ieder geval geen speaker kabels gebruiken dan…
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het gaat er niet om waar de kabel voor bedoeld is maar hoeveel stroom er doorheen kan. Speakerkabels met een koper draadkern van 2mm branden echt niet door, dunne 230V-kabeltjes uit de kerstverlichting-rommeldoos wel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Aan de mistlampen ben ik helaas nog niet toegekomen.
De remmen wel, alles schoongemaakt met remmenreiniger en de stangetjes ingevet. En wat een verschil! De auto rolt als een tierelier.
Verder rijd ik zoals gezegd nu hoger in toeren.
Het resultaat; 1 op 14.7.
Nu liep ik achter de auto met volle tank en zag ik achteraan druppen op straat.. BENZINE!!
De tank lekt op de ontluchting of vulpijp…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vlotter-opening bovenin de tank is ook zo’n typische lek-plek
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mijne lekt ook bij de vlotter zoals ik wel eens verteld had,
helaas kwam ik daar bij de bediende pomp pas achter ops:
Zo extreem is het gelukkig niet bij mij.
Ik zal het morgen allemaal eens onderzoeken, en om de aansluitingen gaat een degelijke slangenklem.
Ben erg blij met de Visa, wat een leuke wagen en leuke reacties krijg je er toch op. Die boxer, het interieur en het mooi van lelijkheid uiterlijkje. Nee, die gaat niet meer weg
Met deze temperaturen lijkt de motor ook veel soepeler te lopen. Zeker na een flinke snelwegrit als de olie goed warm is.
Het verbruik; 1 op 16.5. Een hele verbetering!
Ik heb betere slangenklemmen gemaakt om de aansluitingen van de tank, het lekken is nu over.
De remmen lopen soepeler, maar ben toch nog niet helemaal tevreden. Hij loopt nog steeds wat aan, echt heet word de velg echter niet. Hoogstens een beetje warm, maar dat lijkt me ook niet gek bij zulke temperaturen.
Verder heb ik weeeeeeeeeeeeeeeeer een lekke band gehad. Precies op de naad van de binnenband. Nu zijn het natuurlijk ook tubeless banden die erom liggen al zal dit volgens de bandenboer geen probleem moeten zijn. Wat wel een probleem is, is het feit dat de buitenbanden eigenlijk een maatje te klein zijn voor de binnenbanden. Dit ‘‘bijt’‘elkaar.
We tuffen lekker verder!
(en over die lampjes zijn de meningen verdeeld, maar ik vind ze tof)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Net een varkentje met konijnetandjes.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30