Hoop dan met recht dat de snelheidsafwijking minder is, de grip op nat beter is en het verbruik ook wat minder is. (minder toeren op snelheid) Bij 100 op de GPS brult de wagen alsof ze 180 rijd.
De binnenbanden zullen er wel weer inmoeten. Dat kan niet anders met deze velgen..
Hmmm, zou je dan niet beter eens op zoek gaan ook naar velgen?
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
ik had onder mijn LNA 145 r13 van continental. Dan denk je, duitse banden op een franse wagen? Nou, geweldig! Heel weinig afrolgeluid, soepele vering, geen afwijking meer op de snelheidsmeter. Ideaal! Op de Panda heb ik nu Viking Citytech liggen. Ook prima, genoeg grip, zelfs in de Alpen, maar meer afrolgeluid.
Komt goed die banden! Eerst moet ik vakantie en dat duurt nog een paar weekjes.
De Visa wordt nog goed gebruikt momenteel.
Echter begint hij te tikken. Zijn dit kleppen of moet ik me zorgen gaan maken? Het geluid komt wel weg vanaf de onderkant..
http://www.youtube.com/watch?v=pvPpXVd26q8
Van binnen hoor je het geluid niet en ik merk niets tijdens het rijden.
Ik heb net het kleppendeksel eraf gehaald.
Andere cilinder staat helemaal op het BDP. Dus de andere kleppen (beide toch) staan open. Althans, bij 1 klep kan voelmaat 0.20 er gewoon door (niet te strak of te los) en die andere krijg ik 0.20 er niet tussen…
De klep waar de voelmaat niet tussen kan, moet ik toch verdraaien want ze moeten beide op hetzelfde moment op 0.20 staan? Of staat een klep dicht en de andere open? Het viel me ook op dat de bougie aan de rammelende kant ook wat wittig was.
Gelukt!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
En dat zonder onze hulp!? U is een topper Bart.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Haha, bedankt! Uiteindelijk kun je zelf meer dan je denkt, alleen gemak siert de mens.. ops:
Ik ben tegenwoordig geen schoolganger meer en woon op het platteland. Daardoor is een auto noodzakelijk.. Op zich geen probleem, want ik heb de Visa.
Echter wil ik niet met de Visa door de pekel heen. Daarom heb ik een pekelbak gekocht.
Geen Citroën, maar een Fiat Panda Young uit 1999! Bewust gekozen om geen Saxo/AX te kopen, omdat ik mezelf ken en er nooit meer afstand van kan nemen in het voorjaar…. Nu hoor ik al zeggen dat je verslaafd raakt aan panda’s..
Totaal aantal Berichten: 11784
- Xantia TD SX
Panda’s zijn gek genoeg een hoop lol. En je kan er prima op leren plaatwerk lassen, vooral als je ‘m als pekelhokkie gaat gebruiken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die gaten zitten er al wel in. (dubbele bodem bij krikpunt en wat roest in de naden van de koffer)
Anyway, de Visa. Rij je lekker op de snelweg, en besluit je om je ruit even te sproeien. *krak*...
Nieuwe is inmiddels besteld..
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
‘t is toch ook geen constructie… Ik heb ze nog nooit in dat kraakplastiek gezien, meestal met zamac baladeurs…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Lullige defecten zijn dit. Maar toch beter dat ie ‘krak’ doet als het vliegjes regent dan midden in een stortbui h2o…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Inderdaad vervelend! In een stortbui heb je eigenlijk geen andere keus dan de wagen aan de kant te zetten…
Ik dacht dat ik er een gevonden had, maar zie foto..
‘’‘nieuwe’‘
‘‘kapotte’‘
Kan iemand uitsluitsel geven of er misschien onderdelen uitwisselbaar zijn zodat die van mij weer goed werkt? (het mechanisme bijvoorbeeld) of dat die andere er wellicht inpast. Ook al is het aansluitpunt heel anders…
Ik heb het er maar niet op gegokt en dezelfde gekocht. Toevallig zat er een in een sloop Visa die net op marktplaats stond. Toch handig soms, slopertjes..
Zie hier een filmpje van het fantastische systeem. Ik heb alle draaipunten flink geolied en hoop dat het stangetje niet weer breekt.
http://www.youtube.com/watch?v=X9nzGTMiOLo
En wat is zo’n Visa een comfortabele, stille en goed sturende auto in vergelijking met een hobbelpanda..
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “