Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
vond die andere toch mooier…..
if you believe in it you can make it happen
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Nou nee, ookal was het gewoon een net velgje, deze staan er een stuk beter onder, maak de wagen sportiever.
Ga zelf voor onder de xanti een paar 17 inch halen,
- C1 1.0 Collection
- C1 1.0 Collection
De eerste 1000 kilometer sinds ik de auto heb zijn weer achter de wielen.
De BX houdt zich kranig. Geen storing-lampjes, geen rare fratsen, gewoon goed rijden.
Natuurlijk is er wel een to-do-list:
- Aandrijfashoes linksvoor vervangen
- Stuurhuishoes rechts vervangen
- Achterbanden vervangen
- Oliebeurt inclusief filter
- Bougies + kables vervangen
- Kick-down kabel afstellen.
- LHM vervangen
- Draagarmen voor vervangen. Het klappert er lustig op los en nee, het zijn niet de fusées en ook niet de pokkepok-stokken.
- Ruitmechanisme linksvoor vervangen
- Lichte roest rechtsachter wegwerken (onderaan C stijl)
- Voorportieren vervangen voor ongekreukelde exemplaren
- PLIP vervangen voor radiografische set
- Tellergebeuren vervangen
Eerste 7 punten op de korte termijn, de rest als ik er tijd, zin en geld voor heb
Al met al is het toch een best lijstje. Toch kan ik niet anders zeggen dan dat de algehele staat van de auto gewoon “goed” te noemen is. Enige wat een beetje tegen lijkt te vallen is het verbruik, ik schat dat de BX zo’n 1 : 11 doet bij gecombineerd gebruik, en dan zonder te scheuren. Maar wellicht is de tankvlotter een beetje leugenachtig. Na de eerstvolgende tankbeurt het verbruik maar eens berekenen.
In ieder geval is het een verademing om met de BX te rijden, na een jaar met een Vivaro de prive-kilometers gemaakt te hebben
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Hey Hilkco, ben blij te lezen dat de wagen erg goed bevalt en ja het gecombineerd gebruik was bij mij ook zo rond de 1 op 11, maar snelweg tot een 130 km/h is het mogelijk om zelfs een 1000 km op een tank te halen, was bij mij geen uitzondering in elk geval.
als ik je lijstje zo lees valt het zeker mee qua onderhoud, meer en deel standaard dingen en de draagarmen was al een bekent verhaal, de pokepokstokkies die had ik laten vervangen dus daar weet ik zeker van dat ze het niet zijn…lol, maar ja voor de rest heb je een kofferbakkie aan reserve zooi meegekregen, daar zat ook een oliefilter bij en een raammechanisme als ik me niet vergis
enneuh, 1000 kilometer pas, mén heb de eerst 5000 in de xanti er al op zitten en hij bevalt nog uitstekend…:-)
hou hem heel en ik zie je wel voorbij rijden of stoppen, koffie staat klaar zoals je weet.
- C1 1.0 Collection
Ik stop als alles goed gaat eind van de maand sowieso ff bij je
Bakkie is dan wel lekker!
- C1 1.0 Collection
Uche uche…
Wel, de BX heeft weer een verse APK.
En een ander voorportier, nu zonder deuk
Veder rijdt ie nog altijd prima!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wel, weinig nieuws is meestal goed nieuws als het op BX-en aankomt, dus….
- C1 1.0 Collection
Toch nieuws. Het apparaat houdt wel van een slokje olie, merk ik. tenminste, ik vind 1 liter op krap 1000 km best wel veel.
Bij de komende distributiewissel dus ook maar klepseals mee vervangen. Maar dat kan nog wel een jaartje of drie a vier gaan duren En tot die tijd regelmatig peilen en bijvullen, natuurlijk
- C1 1.0 Collection
Vandaag de BX voorzien van (deels) nieuwe audio. Lang leve jarig geweest zijn
Headunit is een JVC KDR-312 4 X 50 Watt CD/MP3 speler, zowaar weer eens een met een groen display
Bassen komen van een Caliber 13” subwoofer, aangestuurd door een Concorde 200 Watt (bridged) versterker.
Lawaai achter komt verder van 2 X 150 Watt Kenwood 6 X 9 ” 2 weg speakers.
En voor een setje van de Praxis, 2 X 100 Watt 3 weg speakers.
De eerste indrukken zijn al goed, maar de radio heeft zoveel instelmogelijkheden dat daar de komende tijd nog wel wat aan gaat veranderen. Hoe-dan-ook klonk Adele al bijzonder prettig zo
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit vraagt om foto’s!
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe men dit netjes weg werkt?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- C1 1.0 Collection
O, maar dat is niet het geval hoor de versterker blijkt namelijk kaduuk te zijn, dus tot die tijd slingert er nog een en ander los achterin.
Verder heb ik een storing: de toeter doet het niet meer…
En ook weer andere velgen (maar nog geen foto’s)
- C1 1.0 Collection
De toeter werkt weer. Bleek dat de zekering geen lekker contact maakte. Hoe simpel kan het zijn, soms.
Verder stuurt de SPY-ab nu ook de knipperlichten aan bij het sluiten en ontgrendelen. Feature zat er op, dan moet het werken ook…
Helaas moest daarvoor wel even het dashboard los, hetgeen na hermontage resulteerde in het niet werken van de helft van de dashboard-verlichting
Klusje voor later, nu even geen zin in.
Ik merk sowieso dat de auto behoorlijk wat last heeft van brakke contacten en verknipte ( ) bekabeling. Gaat me vast nog wat puzzelwerk opleveren.
- C1 1.0 Collection