1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s CX 25 RD—>  weer terug…
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 oktober 2010 11:44 PM

Omdat ik weer even in Nederland ben is het natuurlijk nodig om er weer een leuke auto bij te kopen. Ik had nog een BX 19 TZD staan, die heb ik deze week ingeruild op een CX. Nog meer plastic, en nog slechtere bouw kwaliteit.  Mr. Green Het zal mij benieuwen.

Het gaat om een CX 25 RD uit 1988 met 280.000km. Hij heeft ooit een nieuwe motor gekregen (na kapotte schaallager) en nou zit er een 25 TRD turbo motor in, jammergenoeg zonder turbo. Mocht ik een complete turbo set vinden komt dat er dus wel weer onder.
Een Turbo blok zonder turbo rijdt trouwens wel erg lekker, nog best wel snel, en heel rustig. Hij roet wel als een idioot, en start ‘s ochtends lekker rauw.

Mankeert er veel aan?
- kofferklep roest aan de onderkant
- Deur RA kleurverschil
- Motorkap roestig/lelijk lv en geknikt bij openhoud steun ding geval
- Hier en daar kleine deukjes of lelijke plekjes in de lak
- Toerenteller doet het niet
- Veerbollen kunnen wel weer gevuld worden
- Te kleine bandjes (winterbanden)
- Dashboard klepjes kapot

Al met al wel mee te leven denk ik.
Hij rijdt echt zalig, echt zweven. Ik vind hem erg stil in het interieur voor een diesel. bij 120 kan je nog normaal met elkaar praten. Het interieur is helemaal omgebouwd naar zwart, met VIP bekleding. Ik vind de zit nogal tegenvallen voorin, de zittingen zijn te kort… Maar wel heerlijk zacht.

Wat ik met deze CX ga doen weet ik nog niet, eigenlijk is het gewoon een auto voor ‘er bij’. Om elke dag even naar te kijken.

Foto’s:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 26 oktober 2010 12:30 AM
  [ # 1 ]

Knappe kar!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 26 oktober 2010 12:34 AM
  [ # 2 ]

Mooie CX !

Ik vind vooral het zwarte VIP interieur altijd erg mooi bij een Serie 2.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6174
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 26 oktober 2010 01:04 AM
  [ # 3 ]

Volgens mij is dat best een fijne BX CX, Lars. Veel plezier ermee! Very Happy

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 oktober 2010 09:16 AM
  [ # 4 ]

Van harte!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 oktober 2010 12:24 AM
  [ # 5 ]

Vandaag een ander dashboardje gehaald voor de toerenteller. Ook gelijk een andere claxon schakelaar gehaald, omdat de toeter het niet doet, (wel als je hem direct op de accu zet) en heb ik nou een ander klokje, waarvan de kristallen er nog in zitten. In het nieuwe klokje zit ook een temp metertje (uit een TRD T), maar eens kijken of we dat ook aan de praat kunnen krijgen….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 09:45 AM
  [ # 6 ]

Hoe weet je trouwens dat er een trd blok zonder turbo in zit?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 oktober 2010 10:35 AM
  [ # 7 ]

Dat heeft de man verteld die hem er in gelegd heeft… Ik ben nog niet zo thuis in motornummers dat ik bewijs kan leveren Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 oktober 2010 11:13 AM
  [ # 8 ]

non turbo M25/629
turbo M25/648

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 januari 2011 12:04 PM
  [ # 9 ]

Ik heb die nummers nog steeds niet gecontroleerd eigenlijk…

Maarrrrr ik had een XM v6 break gekocht, doch een combinatie van hoge benzine prijzen en een lekke diravi regelaar hebben mij doen besluiten om in de CX te gaan rijden. Ik ga er van uit dat hij aan het einde van de week weer APK heeft.

Minpuntje: Ik wou hem gisteren starten, accu natuurlijk helemaal dood. Terwijl ze enkele dagen geleden nog gewoon reed… Ik hoop dat er nog iets aan stond in de auto.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 januari 2011 01:16 PM
  [ # 10 ]

Heeft iemand enige info over de kachel unit? plaatjes of zo…
Hij reageert niet op de knopjes, als je hem of interne circulatie zet gaat alles uit, en als de auto op contact staat draait er ergens een servo motortje continu… Ik wil graag weten waar de servo’s zitten, en welke kleppen er in het kachelhuis zitten.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 06 februari 2011 11:51 PM
  [ # 11 ]

Het APK verhaal is niet doorgegaan, omdat de brandstofpomp spontaan alle diesel laat lopen via het gas-hefboom-asje. En wel zo erg dat de CX bijna niet meer wil starten. Als hij start loopt de diesel gewoon de pomp uit…

Ik rijdt dus weer BX, tot ik tijd heb om de CX te fixen. (waarschijnlijk half maart pas weer)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2011 09:33 AM
  [ # 12 ]

Da’s minder.
Maar zorg even dat die gelekte diesel opgeruimd wordt, want de diesel vreet het rubber van je onderste motorsteun op.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 april 2011 09:50 PM
  [ # 13 ]

Vandaag voor wel 33 euro een nieuw brandstofpomp deksel, pakking en een setje keerringetjes gehaald en op de CX gezet, weg lekkage!

De diesel specialist had het gewoon op voorraad liggen Cool

Morgen de dynamo vervangen, en eens aan de elektra beginnen. (de ruitenwisser krijgt maat 9 volt bijvoorbeeld) en dan toch maar weer eens aan een APK gaan denken. Zal het dan toch gaan gebeuren?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 24 april 2011 10:53 PM
  [ # 14 ]

Vandaag de hele dag aan de CX gesleuteld. Oa het dashboard (de tellers en schakelaars) vast gezet op een manier waardoor alles nou niet meer kraakt. Gelijk alle stekkers die ik kon vinden opgeschuurd en met contactspray schoongemaakt.

Ook heb ik de deurpanelen er uit gehaald en in de voordeuren wat isolatie matten geplakt. Daarna al het plastic van de deuren opnieuw gemonteerd met wat vulmateriaal op de plekken waar het plastic elkaar raakt en waar het plastic de carrosserie raakt. Het resultaat is een deur die niet meer met een kleng maar met een doef dichtgaat en niet meer rammelt als de auto stationair draait Mr. Green

Vervolgens even wat elektra in de middenconsole gefixt, oa het blower-orkaankracht-relais vervangen (met bijbehorende bekabeling, want dat was helemaal weggebrand…) een RF cv setje gemonteerd en de lampjes van de asbak, aansteker en hoogteregeling schakelaar vervangen.

Volgende week nog even nieuwe koplampunits halen (met verstralers) en dan mag hij naar de APK!


Citromobile met de CX?  Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 25 april 2011 05:02 PM
  [ # 15 ]

Oe donders. Dat vind ik ook wel een mooie voiture!!

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook