Hebt u daar toevallig een foto van ? Ik blijf het een beetje zonde vinden om dat rubber niet te gebruiken.
Niet omwille van de prijs, maar gewoon het dat het nu eenmaal zo lijkt te horen.
In verband met lekkage naar binnen toe begrijp ik wel dat alle bovenkanten mooi dicht moeten zitten.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee sorry, maar je ziet niet meer dat er een rubber tussenzit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
gewoon rubber ertussen anders moet je hem nog bewaren ook en weg is weg
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar om het rubber te vernieuwen moet wel even het hele dak er uit dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Ja, maar om het rubber te vernieuwen moet wel even het hele dak er uit dus.
hij had het rubber er uit???????
zonder haar dak er af te halen.
Dus gewoon kitten.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hier even een paar plaatjes van mijn eigen auto.
Ik heb destijds alweer in 2000 geweest, eerst het dak eruit gehad en een nieuw dakrubber erin geplaatst.
Daarna dak er weer op,rubber wat te hoog zat er weer uit gesneden en toen met deknaden kit spul wat ze ook gebruiken voor houten dekken van jachten door een goede kennis van mij laten afkitten.
En inderdaad randjes even afplakken om een mooie lijn te krijgen.
En na 10 jaar zit het nog steeds.




Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
daan schreef:Hier even een paar plaatjes van mijn eigen auto.
Ik heb destijds alweer in 2000 geweest, eerst het dak eruit gehad en een nieuw dakrubber erin geplaatst.
Daarna dak er weer op,rubber wat te hoog zat er weer uit gesneden en toen met deknaden kit spul wat ze ook gebruiken voor houten dekken van jachten door een goede kennis van mij laten afkitten.En inderdaad randjes even afplakken om een mooie lijn te krijgen.
En na 10 jaar zit het nog steeds.
Hier even de kennis van Daan, ik heb het toen gedaan met Sikaflex 290DC oftewel deknadenrubber.
Je kan dit bij elke watersportwinkel verkrijgen met een verf of kit afdeling.
Eerst even met een kit primer voorbewerken daarna afplakken en afkitten.
Zit bij mijn auto al ruim 11 jaar.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of zwarte siliconenkit (zuurvrij!) van Bison.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
siliconenkit?? huh? Dat plakt voor geen meter man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goeie siliconen kit plakt geweldig. Toen ik nog in de buitendienst werkte plakten we metalen afdichtingen in de compressoren van gasturbines met siliconenkit, niet los te krijgen. Gebruik die kit nog steeds voor alles en nog wat.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rijd ik alweer 15 jaar mee rond, nog niets los gekomen.
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
DriverD schreef:Rijd ik alweer 15 jaar mee rond, nog niets los gekomen.
Is je spuiter er ook blij mee?
Silliconenenkit smet vreselijk in je lak. (zogenaamde visoogjes)





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je spuiter? Dat doe ik altijd zelf!
Citroen!
Siliconenkit is leuk voor aquaria en sanitair maar ik moet het niet op mijn auto hebben wat een ellende kan je daarvan hebben met betrekking tot je lak.
Grote voordeel van sikaflex is dat het gewoon kan nabewerken,dat is met siliconenkit niet het geval maar ja zo heeft ieder zijn methode.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad.
Bovendien: Er zijn vele soorten siliconenkit.
Citroen!