1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rallyplezier: Le Citron Pressé 2011
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 oktober 2010 11:47 PM


Le Citron Pressé in ere hersteld

Oude tijden herleven, want liefhebbers van klassieke Citroëns kunnen zich eindelijk weer eens met elkaar gaan meten in een klassieke autorally: Vive Le Citron Pressé! Voor veel Citroën liefhebbers zal Le Citron Pressé synoniem zijn voor het enige echte evenement waar rijder en navigator het uiterste uit zichzelf en hun Citroën dienen te halen. De organisatie van Le Citron Pressé wil niet alleen degenen die jarenlang ‘droog’ hebben gestaan, maar ook zo veel mogelijk novices verwelkomen. Daarom een korte toelichting.

Wat maakt klassiek rallyrijden zo boeiend? Alles draait om precisie: de navigator dient met behulp van diverse navigatiesystemen te herleiden welke route de organisatie op de kaart heeft uitgezet. Dat is geen puzzelen, maar zorgvuldig navigeren en de bestuurder voert die instructies uit, liefst zonder commentaar. Wat maakt het rijden van Le Citron Pressé zo boeiend? U meet zich met andere Citroëns en het is een goed bewaard geheim dat een Citroën nagenoeg onverslaanbaar is in een rally.

De editie van 2011 start op 1 juni 2011 met een facultatieve proloog vanuit Abdij Rolduc in Kerkrade. Deze telt niet mee voor het eindklassement, maar kan worden gezien als voorgerecht. Hij voert naar Esch dat tussen de Franse grens en stad Luxemburg is ingeklemd. Daar start donderdag de eerste etappe die leidt naar Colmar in de Franse Elzas. Vanuit Colmar leidt de route op vrijdag over de geboortegrond van Citroën rallycrack, zevenvoudig WRC-kampioen Sébastien Loeb, en terug naar Colmar. Zaterdag wordt vanuit Colmar koers gezet naar Bastogne waar de finish ligt. De ceremoniële finish met afsluitend diner met prijsuitreiking zal ’s avonds plaatsvinden in Abdij Rolduc. Prijs voor deelname bedraagt 1.250 euro per equipe. Daarbij zijn drie overnachtingen, drie diners en lunches en toebehoren als rallyschilden inbegrepen. Le Citron Pressé wordt mede mogelijk gemaakt door Citroën Nederland. Alle modellen die niet meer in productie zijn, worden toegelaten.

Zie http://www.lecitronpresse.nl voor meer informatie

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 27 oktober 2010 10:35 AM
  [ # 1 ]

De auto hebben we al, zoals je ziet, maar als je dan noch iets van vroeger wil herhalen, denk dan ook eens aan de Rallye Des Lavandes, Een geweldig initiatief, we hebben beide gereden 1998 en 1999, echter wij zijn dan Juni op weg naar de Acropolis Rally waar we S. Loeb en de rest weer gaan bekijken in de DS3.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 27 oktober 2010 12:41 PM
  [ # 2 ]

Sorry, ik wordt verkeerd begrepen, ik als liefhebber van de autosport vind het juist geweldig dat de draad weer wordt opgepakt, Le Citron Presse en ook de Rallye des Lavandes waren juist topevenementen.
Ze verdienen inderdaad een come back.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2010 02:31 PM
  [ # 3 ]

Het is erg cool dat dit weer opleeft, ik ben er in ieder geval bij!

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 27 oktober 2010 04:28 PM
  [ # 4 ]

Ik overweeg het ook. De kosten vind ik voor een dergelijk iets nog te doen. De meeste dergelijke rally’s zijn duurder en dan moet je zelf ook nog je hotel apart betalen.

Bij de organisatie zal ik eens vragen of er beperkingen zijn mbt tot sponsoring Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 04:31 PM
  [ # 5 ]

Je moet natuurlijk nog wel even wat extra kosten maken hé... wat dacht je van brandstof bv? Gastanken kun je vergeten langs die routes bv. Ook moet je even heel goed uitzoeken of jouw verzekering deelname aan een rally wel dekt. Het is namelijk een autosport evenement volgens vele verzekeraars.

Ik heb Le Citron Presse totaal 4x gereden en vreselijk veel plezier gehad!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6124
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 oktober 2010 04:35 PM
  [ # 6 ]

Zijn er eigenlijk specifieke eisen waaraan de auto moet voldoen om een dergelijke ralley goed te doorstaan? En wat zijn de verschillen tussen de Sportklasse en de Tourklasse?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 27 oktober 2010 05:09 PM
  [ # 7 ]

In het algemeen krijgt de sportklasse wat minder tijd voor een rit en hebben ze soms een wat lastiger parcour. Meer oude weg situaties enzo.
Verder is het in de meeste rally’s zo dat de sportklasse een regularity doet en de tourklasse niet. Er moet dan een parcour met een bepaald gemiddelde worden gereden. Dat kan best lastig zijn.

Dat zijn iig normaal gesproken de verschillen tussen deze twee klasses. Ik begrijp dat dit evenement volgens de FIVA richtlijnen plaats vind dus doe ik even de aanname dat dat hier ook zo is.

In de ralley’s die ik zelf gereden heb als navigator ben ik wel tot de conclusie gekomen dat een tripmaster wel HEEEEEEEL erg fijn is. Ik zou niet weten hoe ik het zonder dat ding had moeten doen. Ik geloof dat Lucas het al een keer gedaan heeft puur op de dagteller, das best knap hoor!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 05:18 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het 4 jaar op alleen de dagteller gedaan en nog best netjes geeindigd ook. Een tripmaster is leuk/handig maar géén must!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 27 oktober 2010 05:34 PM
  [ # 9 ]

een must is idd wat heel zwaar wegend. Punt is dat de meeste dagtellers een afwijking hebben die op den duur je doen gokken. Is het nu dit weggetje of net die daar..

Grote voordeel van een tripmaster, dat ding heeft twee dagtellers ( die als het goed is geijkt zijn) en je kunt als navigator dat ding bedienenen. Dagtellers op nul zetten tijdens rijden heeft mij al twee keer een dagteller gekost Sad

Petje af iig om te navigeren met een dagteller.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2010 05:41 PM
  [ # 10 ]

Zie hier even wat de kosten zijn voor zo’n ding:

http://www.handashop.nl/Tripmeters.htm

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2010 05:58 PM
  [ # 11 ]

Het is prima te doen op de dagteller mits je deze van te voren eikt. Ik heb de mazzel dat de dagteller van mijn break slechts iets meer 100 meter op 10 kilometer afwijkt dus het was voor mij relatief een eitje.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2010 06:44 PM
  [ # 12 ]

Vragen aan de organisatie kunnen jullie makkelijk kwijt in het gastenboek op de website van Le Citron Pressé:

http://www.lecitronpresse.nl/page9.php

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 27 oktober 2010 10:38 PM
  [ # 13 ]

Geweldig initiatief !!! Ik heb me al ingeschreven. Heb destijds altijd meegereden en heb het de afgelopen jaren erg gemist. Het mag voor mij morgen al hemelvaart 2011 zijn !

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 november 2010 11:58 PM
  [ # 14 ]

Tot op heden zijn er 21 equipes ingeschreven, het loopt in een vlot tempo door, zeker met dit soort media-aandacht:

http://www.nu.nl/auto/2378121/le-citron-presse-terug-van-weggeweest.html

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 15 november 2010 11:21 AM
  [ # 15 ]

Ik hoop tegen die tijd net de aca voor de deur te hebben eigenlijk… As deze in degelijke staat is doe ik mee. Anders kom ik zeker langs om gewoon een kijkje te nemen!

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook