Dashboard weigert.
Thomas Bol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Gepost: 27 oktober 2010 12:06 AM

http://www.youtube.com/watch?v=3mfjUOYh8uw

Sinds een korte periode weigert mijn dashboard af en toe. Op een of andere manier vallen alle metertjes ineens naar beneden.
Heb in september er al last van gehad op de autobahn toen ik naar de Nurburgring ging, maar de ADAC kon niks vinden. Laatste keer (17-10) weer gehad in Duitsland maar toen een enkele keer. Maar gisteren en vandaag was het bijna continu!  Net op weg van mijn vriendin naar huis weer geen last terwijl het filmpje op de heenweg naar mijn vriendin was.

Wellicht een van de massapunten die niet goed contact maakt?
Bobine kan het niet zijn omdat het een 16 kleppertje is.

Ik ga a.s. zondag weer rijden op de Nuburburgring dus hoop dat het een probleem is wat makkelijk op te lossen valt of dat het geen invloed heeft op het rijden c.q. andere techniek in de auto.

Zou graag willen weten wat dit veroorzaakt. Iemand al eens last van gehad? Saxo kwaaltje?

Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 oktober 2010 03:57 PM
  [ # 1 ]

Accu al gecontroleerd?
Er zijn gevallen bekend van vreemd gedrag van de metertjes en een slechte accu, al start de auto er verder wel prima mee.

Profiel  

Thomas Bol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Gepost: 27 oktober 2010 05:44 PM
  [ # 2 ]

Hartelijk dank voor je reactie!

In juni dit jaar is mijn dynamo vervangen. Toen ik op de A12 reed vielen de meters toen op dezelfde wijze uit. Alleen toen ook langzaam de radio, verlichting etc.. Daarna op weg geholpen door de ANWB omdat de motor ook niet meer aansloeg, accu was geheel leeg. Gelijk op mijn werk is toen de dynamo vervangen (werk bij een Citroen dealer). Wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 31 oktober 2010 05:26 PM
  [ # 3 ]

Grote kans dat de dynamo of de accu de boosdoeners zijn. Een nieuwe accu zegt ook niet alles. Ik heb bij een vorige auto de accu na 3 maanden onder garantie ook kunnen vervangen.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook