Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nou dan, wat houd je tegen?
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De teller staat inmiddels op 170.000km en de lease loopt tot oktober. Het wordt dus langzamerhand tijd om na te gaan denken over wat er met deze C6 moet gebeuren: houden of vervangen. Bij die vraag spelen de te verwachten onderhoudskosten een grote rol. Weet iemand wanneer de distributieriem van de 3.0d-motor vervangen moet worden en wat dat grapje ongeveer kost?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Naast de financiële consequenties speelt natuurlijk ook de “maar wat dan” vraag een rol.
Het C6 segment bestaat helaas niet meer bij Citroën, de DS5 lijn is even totaal wat anders.
JW
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht 240k, dan is ook direct het veersysteem aan de beurt, het vervangen van alle bollen en de olie.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Inderdaad 240 k distributieriem en dergelijke. Reken maar op iets rond de € 1.250,- afhankelijk van wie het doet.
Belangrijker lijkt mij de vraag wat je voor het ding zou moeten betalen. Goed op Marktplaats en Autoscout kijken wat de vraagprijzen zijn. Je komt nu al snel rond de 10 mille voor een hele nette met alles er op en er aan met een km stand tussen 175 en 220 k.
Even afdingen en je hebt die beurt al te pakken.
En een stel nieuwe bandjes zijn best aan de prijs met die 18” wielen…
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Goed om te weten dat de d-riem nog wel even meekan. Ik zie vier opties:
1. Deze overnemen;
2. Een andere C6 3.0d met weinig km;
3. Groen doen met een DS5 H4;
4. Iets Duits…
Nu eerst nog maar even doorrijden .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat “groen doen” moet dan wel uit je tenen komen.
Heb je al gereden met zo’n groene DS5?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik vind een DS5 een chique verschijning. Natuurlijk weet ik dat je niet dezelfde wegligging en dezelfde prestaties als van een C6 mag verwachten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Met name het comfort is het andere uiterste van de schaal.
En ik kreeg claustrofobische verschijnselen toe ik er even in zat…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het enige groene aan hybride auto’s lijkt mij het belastingvoordeel. Tenzij je alleen maar korte stukjes in de stad rijd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
RensKorevaar schreef:Goed om te weten dat de d-riem nog wel even meekan. Ik zie vier opties:
1. Deze overnemen;
2. Een andere C6 3.0d met weinig km;
3. Groen doen met een DS5 H4;
4. Iets Duits…
Nu eerst nog maar even doorrijden .
Een voordeel van “je eige wage” overnemen is dat je de historie kent.
Er zijn nogal wat C6 ‘en te koop met lichte tot matige haperingen in de automaat.
Een spoelbeurt kan helpen, maar als dat niet zo is ben je 2 mille verder.
Dus als je tweedehands koopt zou dat mijn garantievoorwaarde zijn als het niet van de prijs af kan.
Deinen komt ook voor maar dat is een kwestie van kalibreren van de dempers en dat is het geld niet….
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
RensKorevaar schreef:
3. Groen doen met een DS5 H4;
5. Gewoon een nieuwe Citroën mét HP ...
C5 heet dat ding
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Natuurlijk nog steeds een stapje terug vanuit een C6…
De V6 3.0 HDi leveren ze ook niet meer?
Maar lijkt me toch wel het overwegen waard als je ook naar een DS5 aan het kijken ben.
2de hands C6 is ook goedkoper in aanschaf, een lage km stand moet ook te vinden zijn.
Of gewoon een DS gaan leasen
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Of gewoon een DS gaan leasen
Nee, daar word je blij van
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eerlijk is eerlijk, een DS rijdt natuurlijk erg leuk, maar ik zou er idd ook niet graag het hele jaar meer door rijden en afhankelijk van zijn
Maar als je moet kiezen uit auto’s uit de jaren 60-70 dan is het geen slechte keuze denk ik zo