9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ C6 3.0d
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 april 2013 10:41 PM
  [ # 121 ]

Nou dan, wat houd je tegen? Laughing

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 juli 2013 01:14 PM
  [ # 122 ]

De teller staat inmiddels op 170.000km en de lease loopt tot oktober. Het wordt dus langzamerhand tijd om na te gaan denken over wat er met deze C6 moet gebeuren: houden of vervangen. Bij die vraag spelen de te verwachten onderhoudskosten een grote rol. Weet iemand wanneer de distributieriem van de 3.0d-motor vervangen moet worden en wat dat grapje ongeveer kost?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 08 juli 2013 01:31 PM
  [ # 123 ]

Naast de financiële consequenties speelt natuurlijk ook de “maar wat dan” vraag een rol.
Het C6 segment bestaat helaas niet meer bij Citroën, de DS5 lijn is even totaal wat anders.

JW

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 02:02 PM
  [ # 124 ]

Ik dacht 240k, dan is ook direct het veersysteem aan de beurt, het vervangen van alle bollen en de olie.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 02:14 PM
  [ # 125 ]

Inderdaad 240 k distributieriem en dergelijke. Reken maar op iets rond de € 1.250,- afhankelijk van wie het doet.

Belangrijker lijkt mij de vraag wat je voor het ding zou moeten betalen. Goed op Marktplaats en Autoscout kijken wat de vraagprijzen zijn. Je komt nu al snel rond de 10 mille voor een hele nette met alles er op en er aan met een km stand tussen 175 en 220 k.

Even afdingen en je hebt die beurt al te pakken.
En een stel nieuwe bandjes zijn best aan de prijs met die 18” wielen…

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 juli 2013 02:20 PM
  [ # 126 ]

Goed om te weten dat de d-riem nog wel even meekan. Ik zie vier opties:
1. Deze overnemen;
2. Een andere C6 3.0d met weinig km;
3. Groen doen met een DS5 H4;
4. Iets Duits…
Nu eerst nog maar even doorrijden Very Happy.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2368
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 08 juli 2013 02:27 PM
  [ # 127 ]

Dat “groen doen” moet dan wel uit je tenen komen.
Heb je al gereden met zo’n groene DS5?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 juli 2013 02:38 PM
  [ # 128 ]

Ik vind een DS5 een chique verschijning. Natuurlijk weet ik dat je niet dezelfde wegligging en dezelfde prestaties als van een C6 mag verwachten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2368
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 08 juli 2013 02:41 PM
  [ # 129 ]

Met name het comfort is het andere uiterste van de schaal.

En ik kreeg claustrofobische verschijnselen toe ik er even in zat…..

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 03:19 PM
  [ # 130 ]

Het enige groene aan hybride auto’s lijkt mij het belastingvoordeel. Tenzij je alleen maar korte stukjes in de stad rijd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 03:28 PM
  [ # 131 ]
RensKorevaar schreef:

Goed om te weten dat de d-riem nog wel even meekan. Ik zie vier opties:
1. Deze overnemen;
2. Een andere C6 3.0d met weinig km;
3. Groen doen met een DS5 H4;
4. Iets Duits…
Nu eerst nog maar even doorrijden Very Happy.


Een voordeel van “je eige wage” overnemen is dat je de historie kent.
Er zijn nogal wat C6 ‘en te koop met lichte tot matige haperingen in de automaat.
Een spoelbeurt kan helpen, maar als dat niet zo is ben je 2 mille verder.
Dus als je tweedehands koopt zou dat mijn garantievoorwaarde zijn als het niet van de prijs af kan.

Deinen komt ook voor maar dat is een kwestie van kalibreren van de dempers en dat is het geld niet….

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 08 juli 2013 03:37 PM
  [ # 132 ]
RensKorevaar schreef:

3. Groen doen met een DS5 H4;

5. Gewoon een nieuwe Citroën mét HP ...
C5 heet dat ding Laughing


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 06:44 PM
  [ # 133 ]

Natuurlijk nog steeds een stapje terug vanuit een C6…
De V6 3.0 HDi leveren ze ook niet meer?
Maar lijkt me toch wel het overwegen waard als je ook naar een DS5 aan het kijken ben.

2de hands C6 is ook goedkoper in aanschaf, een lage km stand moet ook te vinden zijn.

Of gewoon een DS gaan leasen Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 juli 2013 06:46 PM
  [ # 134 ]
Arjan Verkade schreef:

Of gewoon een DS gaan leasen Laughing

Nee, daar word je blij van Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2013 06:51 PM
  [ # 135 ]

Eerlijk is eerlijk, een DS rijdt natuurlijk erg leuk, maar ik zou er idd ook niet graag het hele jaar meer door rijden en afhankelijk van zijn Wink

Maar als je moet kiezen uit auto’s uit de jaren 60-70 dan is het geen slechte keuze denk ik zo Wink

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook