4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ C6 3.0d
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 21 augustus 2012 09:10 PM
  [ # 46 ]

De teller staat inmiddels op 120.000km en de auto bij de garage. Ik heb er alle vertrouwen in dat de S van service ook deze keer weer groot geschreven kan worden. Morgen fijn een dagje met oud blik op stap!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 augustus 2012 10:05 PM
  [ # 47 ]

Ah leuk, de mijne gaat vrijdag voor de 80.000 beurt. Ik houd eigenwijs 20.000 km tussen de beurten aan i.p.v. 30.000… Moet wel nieuwe voorbanden denk ik. Duur geintje: 280 eu per stuk. Ik twijfel alleen nog of ik de Michelin Primacy HP (origineel) of de opvolger ervan, de Primacy 3 erop laat zetten, die schijnen nog weer beter te zijn en kosten ongeveer evenveel (zelf iets goedkoper op internet). Iemand ervaring ermee? Oh, en ik hoef geen discussie over andere merken dan Michelin onder een C6… Wink

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 21 augustus 2012 10:42 PM
  [ # 48 ]

Mijn zomerbanden zijn ook weer Michelins, maar welke weet ik niet. Ik heb de indruk dat ze minder snel slijten dan de vorige, dus als de auto weer terug is, zal ik eens kijken of het misschien de opvolgers zijn. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om er een ander merk…  devil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 22 augustus 2012 11:39 PM
  [ # 49 ]

Hallo,

Ik rijd nu een paar duizend kilometer op de nieuwe Michelin Primecy 3. Ze zitten alleen voor.
Net mee naar Zwitserland geweest.
Ik heb, had Uniroyal. Die zitten nog wel achter. Zaten er op toen ik de auto kocht.

Ik kan niet zeggen dat ik de Michelins beter vind dan de Uniroyals. Ben ook niet uit op discussie.
Maar .... de nieuwe Michelins geven aanzienlijk meer geluid.

Groetnis
A3

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 augustus 2012 11:43 AM
  [ # 50 ]

Er komen bij mij HP’s onder, die waren toch 30 eu goedkoper… Smile Tenminste, als er minder dan 3 mm profiel op de oude zit. Dat houd ik altijd aan als veilige marge, ofschoon het ruim boven het wettelijk minimum is.

Verder krijgt m’n dame een basisbeurt, nieuwe interieurfilter voor de airco en haar eerste APK…

Oh en meer lawaai? Zal wel aan de spelling liggen (Primecy vs. Primacy) Razz
En die C6 is zo stil dat ik niet denk dat ik daar last van zal hebben. Bovemdien ben ik er zeker van de de Primacy’s 3x zo lang zullen meegaan als de uniroyal, dat blijkt ook uit alle tests overigens.

De dakkoffer van de zomer gaf overigens wel flink herrie, maar stereo was toch nog goed te horen en de luister cd’s voor de kids nog te verstaan bij 136 km/u op de cc. Smile

Beetje off topic, maar het onderstel / veersysteem van de C6 is zo goed dat het helemaal niets uitmaakt of je een beladen dakkoffer op je dak hebt liggen. Zo ondervond ik op een bochtige bergweg in Frankrijk. Je kunt nog net zo hard door de bocht en de auto helt niet meer over (zowel met vering op comfort als op sport). Het veersysteem compenseert dit dus volledig. Het is nog beter dan ik dacht dus! Smile

Daarnaast is het hoge koppel en de 241 pk ideaal als je beladen bent. Acceleratie blijf fenomenaal!

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 24 augustus 2012 06:09 PM
  [ # 51 ]

Zo, hij is weer terug. Even naar de banden gekeken: achter zitten weer dezelfde Primacy HP als vorig jaar en voor zitten er Conti’s. De rekening van het onderhoud was wel even schrikken. Natuurlijk olie en allerhande filters, maar ook vier schijven en blokken plus nog een bandendruksensor. Over de service niets te klagen, maar ook geen hoofdlettergevoel…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 augustus 2012 06:26 PM
  [ # 52 ]

Ik ook net terug! Geen bijzonderheden Smile Wel bijna 1000 eu armer… Sad
Maar ja, dat zat ‘m ook vooral in de banden: 2x voor Primacy HP, daarnaast olie, ruitensproeir gevuld, pakkingen, interieurfilter en ik heb er nog een flesje motorreiniger in laten gieten.
Service: ramen van binnen en buiten gereinigd en auto zuigen ze normaal ook uit, maar dat had ik na de vakantie net zelf gedaan, dus ik kan niet zien of ze dat ook hebben gedaan.
Al met al toch een zeer tevreden gevoel, want met 80.00 zijn inderdaad vaak de remmen ook wel aan de beurt, maar dat was bij mijn dame absoluut nog niet nodig.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 24 augustus 2012 06:32 PM
  [ # 53 ]

Mooi! Daarmee bedoel ik dat tevreden gevoel, niet die min duizend…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 augustus 2012 06:42 PM
  [ # 54 ]

Ach, als je zo’n dure en exclusieve auto rijdt, dan weet je dat het onderhoud ook wat meer kost… En eigenlijk valt het mee, want de olie, pakkingen e.d. zijn echt niet duurder dan b.v een C5 en zelfs de banden: een 17 inch band van een C5 kost ook al 260 eu (incl. btw, Michelin), tegenover 280 voor een 18 inch. Remmen zullen wel iets duurder zijn, maar ja, die vervang je ook niet iedere beurt en je krijgt er ook heel veel rijplezier voor terug!

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 27 augustus 2012 10:43 PM
  [ # 55 ]

He Geo,

Beetje vreemde reactie van je op je eigen vraag of iemand ervaring met de nieuwste Primacy 3, sorry voor de typefout, heeft.
Je wilt geen discussie over het merk band onder de C6.
Maar je begint em toch.

Ik rij in de winterperiode op Michelins.
Heb 50.000 km op Uniroyal gereden omdat ze erop zaten toen ik de auto kocht.
Voor jammer genoeg lek gereden op een stoeprand. Dus nieuwe Primacy 3 erop.
Had nog wel 10.00 tot 20.000 op de Uniroyal kunnen rijden. Zitten er achter ook nog op.
Dus volgens jou kun je dan zo’n 200.000 km op Michelins…....

Maar de nieuwe Primacy 3 maakt gewoon meer lawaai dan mijn winterbanden van Michelin en dus mijn oude zomermaanden van Uniroyal!

Grt
A3

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 28 augustus 2012 02:23 PM
  [ # 56 ]

Hi A3,
Wie begon er nu de discussie?

a3defries schreef:

Hallo,

Ik rijd nu een paar duizend kilometer op de nieuwe Michelin Primecy 3. Ze zitten alleen voor.
Net mee naar Zwitserland geweest.
Ik heb, had Uniroyal. Die zitten nog wel achter. Zaten er op toen ik de auto kocht.

Ik kan niet zeggen dat ik de Michelins beter vind dan de Uniroyals. Ben ook niet uit op discussie.
Maar .... de nieuwe Michelins geven aanzienlijk meer geluid.

Groetnis
A3

Maakt niet uit hoor en die spelfout had ik je al vergeven. Wink
Ik wilde gewoon mijn ervaringen posten en een update geven aan de hand van een onderhoudsbeurt. Ieder moet maar zelf kiezen welke banden of andere onderdelen worden gemonteerd. Mijns inziens hoort een Citroën gewoon op Michelins te staan; mede omdat deze banden ook in de ontwikkeling van de auto zijn meegenomen en het beste resultaat geven qua rijgedrag zoals de auto bedoeld is. Maar aangezien veel mensen hun auto graag personaliseren en dat bij de C6 op andere gebieden (kleuren, uitrusting, velgen, etc.) maar beperkt mogelijk is, zijn banden natuurlijk een voor de hand liggend alternatief.
Interessant is wel dat je de Primacy’s luidruchtiger vindt. Ook ten opzichte van de HP’s? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, want daarover lees ik namelijk niets terug in de vergelijkingen die ik daarvan heb kunnen vinden.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 06 september 2012 10:31 PM
  [ # 57 ]

Over pakweg 3.000 km, de 120k beurt, de eerste voor mij, ben benieuwd. Nog wel garantie, dus defecten niet te wijten aan slijtageonderdelen zijn niet voor mijn rekening.
Voor de vakantie de HP Primacys bekeken, kan nog wel, dacht ik. Gedurende de vakantie, die zo´n 4800 km betrof, toch wat rare afrolgeluiden gehoord. Thuis gekomen lagen de nieuwe Primacy 3´s al klaar, maar ben toch wel geschrokken van de staat van de banden die er vanaf kwamen.
De drop-off in de laatste paar duizend km is blijkbaar flink.

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 06 september 2012 11:13 PM
  [ # 58 ]

In mei een grote beurt laten uitvoeren bij 65000 km (2 jaar en 30000km na vorige beurt). Geen bijzonderheden en een bescheiden rekening van 360 Euro.
Inmiddels opnieuw bij de garage geweest: esp/abs sensor bij een achterwiel kaduuk, wordt volgende week vervangen voor ca 300 Euro. Ander onheil: twee van achter naar voren gewisselde banden ‘gecupt’ dus die moeten geslepen of vervangen worden.
Al met al nog een prima balans gelet op de vele extreem comfortabele kilometers. Bij een Audi A5 kost een kale grote beurt - die op dringend advies om de 15000 km plaatsvindt - meer dan 600 Euro…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 november 2012 10:39 PM
  [ # 59 ]

141.000km op de teller, verse automaatbakolie en vandaag een setje winterbanden. De Conti-zomerbanden vooraan zijn het hele seizoen meegegaan en wat mij betreft de beste banden die ik er tot nog toe onder heb gehad: ze hechten beter aan de weg dan Michelin, zonder de extreem snelle slijtage van Pirelli.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Benny K.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 15-04-2012

Gepost: 01 december 2012 09:55 PM
  [ # 60 ]

Rens,

Die conti’s welke zijn da? en wa kwa rij geluid?

b.

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook