Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Ze zijn bij de bandenzaak achtergebleven, dus ik kan niet meer achterhalen welk type het geweest is. “Gewoon” 245/45 R18 100V… Afrolgeluid van de banden is in de auto nauwelijks te horen. Als er een geluid duidelijk aanwezig is, dan is dat windgeruis.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de informatie.
b.
- CX 2400 Super
Inmiddels staat de auto met 150.000km op de teller voor onderhoud in de garage. Daar moet hij nog even blijven om op onderdelen te wachten: een nieuwe veercilinder, omdat de oude lekte, en een nieuwe carterpan, omdat ik die blijkbaar beschadigd heb. Vreemd genoeg was daarvan op de bollenvuldag nog niets te zien en kan ik me niet herinneren sindsdien off-road te hebben gereden. De felgroene C3 1.6d die ik als vervangwagen meegekregen heb, weert zich kranig, maar is in de sneeuw toch duidelijk minder spoorvast.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet om je garage af te kraken, maar het verbaast me dat je een C3 mee krijgt.
Toen de C6 net uit was waren de dealers verplicht minimaal een C5 ter beschikking te stellen aan de klant
Gaat aardig hard met de kms zo
- CX 2400 Super
Ik kreeg de C3 mee met verontschuldigingen, maar wat mij betreft had het ook een C1 mogen zijn. Een paar dagen met een klein karretje is juist leuk! Wel begrijp ik nu de commentaren over het stotteren van deze motoren beter…
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd even een kleiner autootje is ook geen probleem.
Gezien ze zich verontschuldingen is het denk ik dus nog steeds zo dat ze liever een grotere auto meegeven
- CX 2400 Super
De pekel heeft voor heel mooie tekeningen gezorgd. Dit was vroeger een handvat:
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
‘Kunst’ noemen ze dat zeker?
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Wel uit kijken met het vastvriezen van de ruiten bij dit weer.
Hallo Rens,
ik denk erover om mijn 2.7 in te ruilen voor een 3.0. Ik ben waanzinnig tevreden over de C6 en aangezien productie is gestopt…....Mijn auto heeft alle opties op 1 na geloof ik (dat was grappig toen ik bij Oldenhage was voor de bak zei hij…hee die is door ons geleverd!)dus dat zal even zoeken worden maar toch
Wat zou jouw advies zijn of kun je niet vergelijken…2.7-3.0?
Groeten
- CX 2400 Super
Ik heb nooit met een 2.7d gereden. Van mensen die wel in C6’en met beide motoren gereden hebben, hoor ik dat de 3.0 vooral onderin meer vermogen heeft, maar dat het verschil gevoelsmatig niet heel groot is. Overigens ben ik vandaag over de 160.000km gegaan…
ok..en wat ga jij na deze C6 doen?....
- CX 2400 Super
Misschien wel een jonge, gebruikte C6 3.0d .
Kijk…;-) out of options….!
De 3.0 HDi heeft heel veel voordelen tov de 2.7.
Maar ook een heeeeel belangrijk nadeel: er kan geen normaal reservewiel achterin. Je hebt alleen een reparatiesetje tot je beschikking.
En dat zou voor mij betekenen dat ik zo’n auto niet zou willen hebben.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor