6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ C6 3.0d
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 10:18 PM
  [ # 76 ]

Wordt de kofferbak misschien wat groter….Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2013 10:49 PM
  [ # 77 ]

Dan gooi je toch een reserve wiel in de achterbak?
Als je de ruimte echt nodig heb laat je hem een keer thuis, 95% van de tijd rijd je toch niet met een volle achterbak.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2368
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 maart 2013 10:54 PM
  [ # 78 ]

Het is me de afgelopen jaren twee keer overkomen dat ik m’n reservewiel nodig had, op vakantie zijnde in het buitenland.
Maar goed dat het reservewiel toen niet thuis lag…..

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 13 maart 2013 10:57 PM
  [ # 79 ]

Mee eens, moet er niet aan denken, ding heb je altijd nodig wanneer je hem dan net niet bij je hebt ..... Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 14 maart 2013 11:57 AM
  [ # 80 ]

Waarom zit er dan geen reservewiel bij de 3.0 en wel bij de 2.7?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 maart 2013 12:32 PM
  [ # 81 ]

De 3.0 heeft een ander (dubbel) uitlaatsysteem wat onder de vloer ruimte kost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2013 03:03 PM
  [ # 82 ]

De 3.0 liter Diesel heeft echt wel een reservewiel al is het maar een thuiskomertje.
Met de introduktie van de 3 liter Diesel is het gehele achter onderstel van de C6
her-ontworpen en dus alleen nog maar ruimte voor een “klein” reservewiel.
Overigens is er echt een groot verschil in rijprestaties tussen de 2.7 en de 3 liter
Diesel. Het koppel bij de 3 liter is bijna totaal vlak over het gehele toerenbereik.
(zie plaatje)

Afbeelding Bijlagen
Torque_2.7_3.0.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2368
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 maart 2013 04:38 PM
  [ # 83 ]

Dat thuiskomertje heeft de maat 135/80-18. Dat is de breedte die onder een Eend ligt
Normaliter ligt er 245/45-18 onder, en als je je band hebt moeten wisselen kan die niet terug op z’n plek. Waar laat je die dan op een vakantiereis?

En als ik me goed herinner mag je dat thuiskomertje maar over een een zeer korte afstand gebruiken, met wellicht als beperking dat hij dan alleen achter gebruikt mag worden.

Hoezeer de 3.0 HDi ook een nóg fijnere motor is dan de 2.7, de aanpassing die noodzakelijk was om ‘m voor Euro 5 geschikt te maken heeft veel nadelen opgeleverd.
Die grote dwarse achterdemper is er daar eentje van….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 maart 2013 04:39 PM
  [ # 84 ]

Dat grafiekje geeft ook een leuk beeld van wat het koppel zou kunnen zijn als de automaat het aan kon…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2368
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 maart 2013 04:43 PM
  [ # 85 ]

Zekers, dat koppel is fors geknepen.

Dezelfde motor heeft, gebruikt in de Jaguar een veel groter koppel, als ik me goed herinner is dat dik 100 Nm meer. Daar zit een andere, in de lengterichting geplaatste bak achter die dat koppel wél aan kan.


Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 maart 2013 04:59 PM
  [ # 86 ]
JW schreef:

Hoezeer de 3.0 HDi ook een nóg fijnere motor is dan de 2.7, de aanpassing die noodzakelijk was om ‘m voor Euro 5 geschikt te maken heeft veel nadelen opgeleverd.
Die grote dwarse achterdemper is er daar eentje van….

Groet,
JW

Ik weet ‘t niet hoor, of er “veel nadelen” aan de 3.0 zitten. Hij is krachtiger, stiller, schoner én zuiniger. Daarbij rijdt de C6 met 3 liter Hdi mijns inziens écht fijner dan hetzelfde ding met een 2.7. Het gemis van een volwaardig wiel valt wat mij betreft ruimschoots weg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 14 maart 2013 05:33 PM
  [ # 87 ]

Je kunt toch gewoon op 3 wielen rijden met zo’n C6? Wink

Maar het punt dat je je lekke band niet kwijt kunt is denk ik wel valide, of is een lekke band slap genoeg om ‘m in de uitsparing van het reservewiel te proppen? Ook een beetje zonde om de band met velg achter te laten langs de snelweg en de band eraf peuteren zie ik een C6-rijder nou ook niet meteen doen… Wink
Misschien toch gewoon de servicedienst van Citroën bellen bij een lekke band?

Maar over de motor: 3.0 is vooral sneller, schoner en zuiniger dan de 2.7. Ik vind het een heerlijke motor, maar mijn ervaringen met de 2.7 zijn van zo lang geleden dat ik het moeilijk kan vergelijken.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2013 05:52 PM
  [ # 88 ]

De hoogte van de reservewiel ruimte is gewoon te ondiep in de 3.0 l Diesel.

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 14 maart 2013 05:55 PM
  [ # 89 ]
JW schreef:

Die grote dwarse achterdemper is er daar eentje van….

En wat zijn de andere nadelen?

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 14 maart 2013 05:58 PM
  [ # 90 ]

Dus alleen de velg zou al niet passen? Best onhandig dus… Tja, dan kun je overwegen om een spuitbusje mee te nemen i.p.v. een reservewiel. Weet iemand of je lichtmetalen velgen daar tegen kunnen eigenlijk? Dan kun je inderdaad de extra kofferruimte gebruiken…:-)

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook