Vragen over CX 2000 LPG
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 oktober 2010 01:09 PM

Toch maar even een nieuw topic met wat vraagjes: ik ben gaan kijken bij een blauwe CX 2000 op LPG.
Er zit een nieuwe gas installatie in van Van Orsouw, motor loopt prima, start goed en rijdt goed. Km stand nu is 110k (schatting aan de hand van de staat van interieur en dashboard).
Ik ken het blok verder niet dus wie kan me vertellen of het een betrouwbaar blok is en hoe het zit met de distributie? Is dat een ketting of een riem en hoe vaak moet die vervangen worden?
Verder heeft de auto een afwijking naar links, wat kan daar de oorzaak van zijn en is dat redelijk makkelijk op te lossen?
Bij tegelijk sturen en hard remmen ging het stop-lampje van de hydrauliek aan. Gek is dat het paddestoeltje van het reservoir helemaal strak bovenin staat…. Kan die kapot zijn of komt dat nooit voor?

Verder zit de auto strak in de lak en alles werkt naar behoren (betekent dat bij een CX dat het dan wel of niet werkt eigenlijk..  cheese ) Bijna geen roest te ontdekken, onderkant deuren nog goed en ook onder de auto geen slechte plekken.

Ik neig er naar de auto te kopen, maar ik zou graag wat terugkoppeling hebben over het motorblok aangezien ik daar geen ervaring mee heb.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 oktober 2010 01:41 PM
  [ # 1 ]

Het CX 2000 blok is zeer betrouwbaar en kan goed op LPG, loopt makkelijk 200.000 km+ zonder revisie. Heeft een kettingdistributie. Afwijking naar links ligt waarschijnlijk aan banden en sporing; als dat allemaal goed is kun je de Diravi afstellen (als-ie dat heeft). Je moet het LHM-peil controleren in de bovenste stand. Anders is misschien de drukregelaar gaar?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2010 01:42 PM
  [ # 2 ]

Wat de motor betreft: dit is het oerdegelijke blok wat afgeleid is van de DS motor. In gewijzigde vorm heeft het tot het einde dienst gedaan als 2500 cc gti en gti turboblok. Distributie gaat middels een ketting die met een mechanisch/hydraulische spanner gespannen wordt. Gaat minimaal 2 ton mee, vervangen is een uur werk en 150 euro materiaal. De Cx 2000 is niet snel en niet zo zuinig, maar erg degelijk en gaat erg goed op LPG. Met juist onderhoud kan de kop op lpg 300.000 mee.

Het naar links trekken kan van alles zijn. iets simpels als het afstellen van de diravi, maar het kan ook betekenen dat alle draagarmrubbers/lagers gaat zijn en de complete voortrein in de revisie moet. Ik zou de auto goed laten bekijken door iemand die verstand heeft van de cx voor je tot aankoop overgaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 oktober 2010 02:14 PM
  [ # 3 ]

Fijn, bedankt. Dan ga ik me over het blok geen zorgen maken.

Die LHM-peil aanwijzer (of hoe je dat ook noemt) vind ik wel wat vreemd. Natuurlijk met draaiende motor in de hoogste stand bekeken, en het paddestoeltje staat helemaal bovenin…. Auto komt wel (zeer) snel omhoog dus dan neem ik aan dat de pomp in orde is. Hoe kan ik de drukregelaar controleren?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2010 02:17 PM
  [ # 4 ]

Dat kun je niet zonder drukmeters.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 oktober 2010 07:25 PM
  [ # 5 ]

Over dat lampje dat aangaat: ik bedenk nu dat het waarschijnlijk een lege voorraadbol en/of remaccu is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 oktober 2010 07:54 PM
  [ # 6 ]

Mee eens! Juist sturen vergt aardig wat van de drukvoorraad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 oktober 2010 10:26 PM
  [ # 7 ]

Bij tegelijk sturen en hard remmen ging het stop-lampje van de hydrauliek aan. Gek is dat het paddestoeltje van het reservoir helemaal strak bovenin staat…. Kan die kapot zijn of komt dat nooit voor?

Hier heb ik ook lange tijd naar gezocht.maar/lieft een jaar HD pomp/remcomando/druksensor onder de auto enz enz alles na gelopen of vervangen maar het was ?????????
het het filter dat in het LHM vat zit dat er met alles uitgehaald en een nieuwe ingezet
en opgelost
zit onderin een contactje wat niet goed werkte.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 30 oktober 2010 04:18 PM
  [ # 8 ]

Ik heb vandaag de auto gekocht ballon
Hier kan dan een slotje op, verder in mijn eigen topic.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 oktober 2010 05:22 PM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd!

Edit;
Het verhaal gaat dus hier door!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook