Roestschade chassis CX Diesel 1981
Mattijs Maris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- CX 20 TRE
Gepost: 30 oktober 2010 01:08 PM

Goedemorgen,
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik zit achter een CX Pallas D aan. Auto komt uit Frankrijk is zover ik het kan waarnemen roestvrij(ook het plaatwerk), behalve een plek op het chassis. Hoe ernstig is dit en verhult de plek andere roest die ik niet heb kunnen zien? Wat zijn de kosten om dit te verhelpen, iemamd enig idee, of is dit het begin van het einde…? Auto kost 1500 EUR en heeft 170dkm gereden (aantoonbaar). Dank voor jullie reactie.
Groet, Mattijs

Afbeelding Bijlagen
CX Chassis Doorroesting.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 30 oktober 2010 04:07 PM
  [ # 1 ]

2 of 3 dubbel plaat op die plek. Is wel ff werk om dat goed en netjes te krijgen. Het kan wel, ik heb al eerder subframes gerestaureerd.
Maar je moet er wel zin in hebben…....

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 oktober 2010 04:16 PM
  [ # 2 ]

Is dit het bekende driehoekje aan de achterkant van de langsdragers?
Da’s prima te repareren hoor, netjes uitslijpen en nieuw plaatstukje inlassen, hoeft niet veel te kosten…
Goed behandelen nadien!

Zoals je kunt zien staat het plaatwerk aan de buitenkant open, en dit is juist de plek waar het achterwiel er rotzooi tegenaan/ tussenin gooit -> drama.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 30 oktober 2010 05:36 PM
  [ # 3 ]

als je graag die cx zou willen en verder staat die je aan .....gewoon doen dat plekje overleef je ook wel weer dat kan altijd gerepareerd worden ,,, en een cx die aan je eisen voldoet ZONDER plekjes .....niet voor dat geld…..oftewel ..follow youre dreams en ophalen die cx!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 31 oktober 2010 02:03 AM
  [ # 4 ]

Ik denk overigens wel dat als de CX deze plek heeft, dat dit niet het enige is. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je al zoekende nog wel wat dingen tegen gaat komen. Het is natuurlijk een Cx Wink

Ik denk dat je gewoon de auto als geheel moet beoordelen. Je vind hier op het forum nog wel een aantal draadjes die gaan over de aanschaf van een CX en daar staan zinvolle dingen tussen.

Daarbij komt dat fransen een auto anders beoordelen dan wij nederlanders. “Peinture neuve” betekent meestal: lelijk overgespoten. en carosserie “saine” betekent: Haal het lasapparaat maar tevoorschijn.

Mijn ervaring is dat qua kosten de aanschaf over het algemeen de minst interessante is.

Als de auto verzorgd is, goed rijdbaar is, met een net interieur lijkt me 1500,- een redelijke prijs.

Houdt gewoon rekening met het feit dat je het kunt treffen dat het blok eruit moet en voorzien moet worden van een frisse koppeling en keerringen etc.
Meestal ben je toe aan een rondje bollen, verversen van sapjes etc.
Als dan ook nog bedenkt dat er vast een paar kogels en draagarmlagers vervangen moeten worden kun je zelf wel uitrekenen dat je je niet meteen te rijk moet rekenen.
Oja fransen houden ook niet van roestpreventie, en hier in Nl is dat wel noodzakelijk! Kosten minimaal ook een EUR 750,-

Van welk jaar is de schone??

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook